Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:41:35 GMT

هر شهرستان درگیر با ملخ در فارس، شهرستان پشتیبان دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۸۴۴

هر شهرستان درگیر با ملخ در فارس، شهرستان پشتیبان دارد

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس دوشنبه از قول محمد مهدی قاسمی افزود: شهرستان‌های پشتیبان باید از تجربه شهرستان‌های درگیر در ارتباط با شناخت ملخ، نحوه مبارزه و چهارچوب کار بهره ببرند از این رو مدیران و کارشناسان شهرستان‌های یاریگر باید در شهرستان‌های درگیر حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکانات و تجهیزات همه دستگاه‌ها در هر شهرستان باید در اختیار جهاد کشاورزی به عنوان مدیر مبارزه با ملخ قرار گیرد، گفت: تاکنون تشکل‌های بخش خصوصی به خوبی همراهی کردند و برخی از ارگان‌ها نیز داوطلب مشارکت در این امر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی اظهار کرد: مبارزه با ملخ نیاز به بسیج همگانی دارد، کشاورزان استان فارس افرادی فهیم هستند که در امر مبارزه همراهی می‌کنند و ما باید قدردان این افراد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: مدیریت حفظ نباتات به عنوان دبیرخانه مبارزه با ملخ، برای ایجاد وحدت رویه و بر اساس تجربیات به دست آمده چهار چوب جدید مبارزه ارائه دهد.

وی پایش مستمر سموم به کار برده شده در مبارزه با ملخ را ضروری دانست و افزود: مدیریت حفظ نباتات با همکاری مرکز تحقیقات علاوه بر تأثیرگذاری آفت‌کش روی ملخ، اثرات منفی سم شامل سوزندگی محصول، از بین بردن حشرات مفید را به صورت دقیق و جزئی بررسی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: اخبار مربوط به ملخ صرفاً از اداره روابط عمومی این سازمان دریافت شود.

پیشتر اعلام شد که ورود ملخ به استان فارس از بهمن ۹۷ از طریق استان های مجاور با خلیج فارس رخ داده است.

۹۸۷۳ /‏۱۸۷۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر

محمدعلی حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با مدیر آب و خاک و مسئولین دفاتر در خصوص خساراتِ سیل اخیر و مسائل مربوط به حوزه آب و خاک گفت: در تخصیص اعتبارات دولتی، اولویت با پروژه‌هایی است که در افزایش تولید نقش بسزایی داشته و پروژه‌هایی که در آن تغییر کاربری صورت گرفته، علاوه بر در نظر گرفتن وجه حقوقی کیفری برای مسببین، هیچ گونه اعتبارات دولتی در این راستا به آنها تعلق نخواهد گرفت.

بشارتی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، ضمن خوشامدگویی به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: دستگاه‌های متولی با همکاری جهادکشاورزی باید هرچه سریعتر نسبت به پیگیری، جذب و نظارتِ اعتبارات مربوطه، جهت جبران خسارات سیل اخیر اقدام نمایند.

عزیزیان معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز اضافه کرد: بازدید‌های مستمر توسط کارشناسان، جهت بررسی و برآورد خسارت سیل صورت گرفته و اکنون میتوان با کمک‌های بلاعوض و اعتبارات مربوطه توام با مشارکت مردم در صدد جبران خسارت سیل اخیر اقدام نمود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال