Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@10:42:30 GMT

مسیل‌ها را پاکیزه نگه داریم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۰۴۴

مسیل‌ها را پاکیزه نگه داریم

اما واقعیت آن است که کانال‌ها و مسیل‌های داخل شهر تقریباً در همه ایام سال فعالند و در هر ساعتی از شبانه‌روز اگر نگاهی به داخل این کانال‌ها و مسیل‌ها بیندازید، سیل آب‌های روان را می‌بینید که با جوش و خروش به سمت بخش‌های جنوبی شهر در حرکت هستند. با توجه به اینکه شبکه فاضلاب شهری به‌طور مجزا، فاضلاب شهری را ازطریق تونل‌های زیرزمینی به خارج از شهر منتقل می‌کند شاید این سؤال پیش بیاید که این آب‌های روان در کانال‌ها و مسیل‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجاست که پای سیستم زهکشی شهری به میان می‌آید؛ جمع‌آوری و هدایت آب‌های روان شهری که البته میزان آن در مناطق مختلف متفاوت است و اغلب کانال‌ها و مسیل‌های شرق تهران معمولاً از قسمت‌های شمال و شمال‌شرق پایتخت سرچشمه می‌گیرد. زهکش‌های شمال، شمال‌شرق و شرق تهران، از ولنجک در شمال تا سرخه‌حصار در شرق را در بر می‌گیرد. این محدوده شامل رودخانه‌های ولنجک، دربند و گلابدره، کاشانک و جمشیدیه، دارآباد، سوهانک و کانال‌ها و مسیل‌های منطقه تهرانپارس است. در این محدوده، کانال اصلی در امتداد مسیل باختر، منوچهری و کانال ابوذر قرار دارد که پس از پیوستن کانال سرخه‌حصار به آن، در نهایت در جنوب‌شرق تهران به مسیل باروت‌کوبی منتهی می‌شود.

تونل ۱۷ شهریور و سرشاخه‌های آن و نیز کانال شهرداری و شهرزاد هم جزئی از این سیستم به شمار می‌آید و محدوده شهری شرق تهران را تحت پوشش خود دارد. این زهکش‌ها محدوده‌ای به مساحت ۵۲۰ کیلومترمربع را زهکشی می‌کند. مسیرهای یادشده، زهکش آب در محدوده شمال و شرق پایتخت را برعهده دارد و در صورت وقوع رگبارهای شدید ممکن است باعث وقوع سیلاب شود. به همین دلیل نگهداشت مطلوب و استاندارد مسیل‌ها در طول سال از وظایف مهم مسئولان و شهروندان است که هریک به سهم خود در پاکیزه نگهداشتن این مسیرهای ویژه آب‌های روان در دل محله‌های شهر بکوشند تا در مواقع بارش‌های شدید و ناگهانی مشکلی برای ساکنان شهر به وجود نیاید.

کد خبر 444658

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای شمالی و سایر محورها

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین وضعیت جوی ترافیکی گزارش شده از سوی مدیریت راه‌های کشور، محورهای چالوس و آزادراه رشت-قزوین همچنان ترافیک سنگین است.

آخرین وضعیت ترافیکی محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل میانک تا ولی آباد و مسیر (جنوب به شمال) محدوده سیاه بیشه

- ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های کلرد، بایجان، گزنک و رینه

- ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم

- تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال (رفت و برگشت)

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

- ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل مهرویلا تا گلشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های مهرشهر، مهرویلا و پل کلاک

کد خبر 6064756

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی و سایر محورها
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین
  • فیلم/ ریزش سنگ در محدوده سیاه‌بیشه جاده چالوس
  • ترافیک سنگین در محور کندوان
  • ترافیک در محور کندوان سنگین است
  • ترافیک در هراز و کندوان سنگین است
  • وقوع ۲۰۲ مورد حادثه ترافیکی در نیمه اول طرح امداد نوروزی نیشابور
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین _ رشت
  • ورودی‌های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال