Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۸ مورد زنده گیری انواع مار در منازل شهروندان و محیط شهری توسط آتش نشانان شهر کرمان انجام شده است.

وی به بیان برخی اقدامات اولیه در مقابل مار گزیدگی پرداخت و افزود: در تمامی موارد باید مار گزیدگی را جدی گرفت و سمی تلقی کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تاکید بر لزوم پرهیز از شکافتن و مکیدن محل گزش، تزریق مواد شیمیایی و دارویی و قرار دادن کیسه یخ در محل گزش گفت: در چنین موارد ضمن تلاش برای حفظ آرامش فرد بیمار باید عضو دچار مارگزیدگی بی حرکت و در سطح پایین‌تری از قلب نگه داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری بر لزوم انتقال سریع فرد بیمار به نزدیکترین مرکز درمانی حتی در غیاب علائم مار گزیدگی تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود افراد ضمن پرهیز از تردد غیر ایمن در مکان‌های فاقد دید کافی یا دارای گل و گیاه فراوان در هنگام کوه نوردی و پیاده روی در طبیعت از کفشهای ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.

عسکری با اشاره به اینکه مارهای سمی دارای سر مثلثی بزرگ‌تر از عرض بدن، مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند، افزود: دندانهای نیش در این گونه مارها بزرگ‌تر از سایر دندان‌ها بوده و قابل تشخیص است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه مارهای سمی داری دم کوتاه و معمولاً پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند، گفت: مارهای نیمه سمی همه مشخصات مارهای غیر سمی را دارا هستند و مار غیر سمی دارای دم متوسط است؛ دم این گونه از مارها کوتاه‌تر از مارهای غیر سمی و بلندتر از مارهای سمی است.

وی در ادامه به بیان مشخصات مارهای غیر سمی پرداخت و بیان کرد: مارهای غیرسمی سر گرد یا بیضی دارند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک می‌شوند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در صورت مشاهده مار در منزل و محل اقامت از برخورد تهاجمی با مار پرهیز کرده و با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تماس بگیرند.

کد خبر 4645350

منبع: مهر

کلیدواژه: علی عسکری آتش نشانی کرمان حیوانات وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عیدی پور شامگاه چهارشنبه با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های آتش نشانان در عصر روز بارانی برای امداد رسانی به شهروندان شیرازی افزود: عصر امروز بارش‌های شدید و کم سابقه در شیراز به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ۲۳ واحدعملیاتی برای بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود