Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@05:50:33 GMT

اجلاسیه شهدای شاهرود برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۱۳۰

اجلاسیه شهدای شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، جواد عبیری، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود امروز 29 خرداد در هفتاد و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از برگزاری اجلاسیه شهدا در تاریخ پنجم لغایت دهم مرداد سال جاری خبر داد و گفت: این اجلاسیه در دو بخش نمایشگاه‌های محتوایی، خدماتی و نظامی و نمایش میدانی بازخوانی عملیات مرصاد در محل منطقه وادی السلام اجرایی خواهد شد که از مسئولان مرتبط درخواست می‌شود در برگزاری آن با سپاه همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید الگوهای برتر حوزه حجاب و عفاف شناسایی و آن‌ها را معرفی کنیم، زیرا معرفی این الگوها می‌تواند نقش مهمی در ذهن و باور نسل جدید داشته باشند و می‌بایست از این افراد برتر همانند کارمند نمونه تقدیر به عمل آید.

عبیری افزود: می‌توان برای در دسترس قرار گفتن کالاهای فرهنگی مکانی را برای عرضه محصولات حجاب و عفاف در اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و جاده تندرستی راه‌اندازی کرد تا خانواده‌ها ضمن استفاده از این فضاهای عمومی از برکات این کالاها نیز بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود نیز  با اشاره به اینکه بخشی از فضای شهری شاهرود باید برای حجاب و عفاف منظور شود، گفت: پیام فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب بسیار کم انجام‌شده است و این مهم می‌طلبد تا از نهادها و ادارات بخواهیم پیگیر مسئله عفاف و حجاب باشند و کار فرهنگی صورت گیرد.

وی بابیان اینکه باید به حجاب و عفاف تذکرات لازم داده شود و اجرای آن در دستورالعمل نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد، افزود: می‌بایست ادارات و نهادهای مختلف جداسازی مکان خانم‌ها و آقایان را در دستور کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه از ظرفیت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده شود، متذکر شد: نهادهای مرتبط می‌توانند از کارشناسان خبره در این زمینه دعوت کنند تا راهکاری لازم برای مسئله حجاب و عفاف در دستور کار قرار گیرد و این موضوع به یک فرهنگ مورد مطالبه جامعه مبدل شود.

امینی بابیان اینکه در مورد حجاب و عفاف باید بررسی‌های بیشتر صورت گیرد و نقص و معایب و نقاط قوت بررسی شود، افزود: فضای مجازی بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف محسوب می‌شود که انتظار می‌رود این مهم نیز موردتوجه مسئولان مرتبط مدنظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم است و باید بر دیگر جلسات ترجیح داده شود، یاداور شد: مهم‌ترین مسئله روز مباحث اقتصادی است اما مسئله ازاینجا ناشی می‌شود که چرا در زمان جنگ اقتصادی مردم مصرف‌گرا شده‌اند لذا این مشکل باید ریشه‌یابی و رفع شود که آموزش‌وپرورش دراین‌بین می‌تواند بیشترین سهم را ایفا کند.

همچنین علی اکبریان، رئیس دادگستری شاهرود  بابیان اینکه در حوزه حجاب تکلیف شرعی و اجتماعی است و زن و مرد باید به آن عمل کنند اظهار کرد: باید افراد ازلحاظ حجاب مراعات حال دیگران را نیز داشته باشند که در این راستا احترام به قوانین و مقررات الزامی است و تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها باید در بحث حجاب و عفاف دخیل شوند و در صورت عدم رعایت حجاب و عفاف، هنجارشکنی و عدم تبری از قانون حتماً با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود بابیان اینکه اراده قوی برای موضوع حجاب و عفاف وجود ندارد، متذکر شد: گاهی مشاهده می‌شود که در فضاهای عمومی افراد بی‌حجاب در کنار افراد باحجاب قرار گرفتند که باید در مبارزه با بی‌حجابی به دنبال ریشه‌ها و دلایل باشیم.

به گفته وی؛ برای معرفی بهتر حجاب، هفت المان در هفت نقطه شاهرود در نظر گرفته‌شده که در آن‌ها کتاب‌هایی در بحث حجاب و عفاف به‌رایگان در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن برگزاری اجلاسیه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فضای تبلیغات شهری در حوزه عفاف و حجاب مثبت و قابل قبول نیست.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: رویکرد شورای ششم در حوزه عفاف و حجاب و بخش‌های فرهنگی و مذهبی متفاوت‌تر از شوراهای گذشته است، اما در حوزه عملکرد برای این تفاوت نگرش در مدیریت شهری برنامه‌ریزی قابل ملموس و مثبتی شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه ویژه در حوزه عفاف و حجاب افزود: ضرورت دارد تا با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌ها و کمیته‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب و با فعالان عرصه‌ی حجاب جلسه ویژه‌ای داشته و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو گریزی به افتتاح تئاتر شهر زد و با بیان اینکه با فضای شادی و طنز در شهر مخالف نیستیم، گفت: باید با زبان هنر بتوانیم انتقال فرهنگ داشته باشیم و فرهنگ‌سازی کنیم؛ به همین خاطر باید برای تئاتر شهر پیوست فرهنگی تهیه شود و با برنامه و در قالب چارچوب اندیشه و سیاست‌های شورا در این حوزه عملکردهای خوبی ارائه کرد.

فرمانی با بیان اینکه فضای تبلیغات شهری در حوزه عفاف و حجاب مثبت و قابل قبول نیست، تصریح کرد: فضاسازی شهری متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و موضوع عفاف و حجاب در شهر ملموس نیست و این در حالی است که در شورای ششم رویکرد اعضا مذهبی و فرهنگی بوده، اما در این راستا عملکردها در مدیریت شهری قابل قبول نیست.

وی همچنین با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه شورا پیرامون پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین گفت: شهردار قزوین نسبت به اجرا نکردن مصوبه شورا پیرامون پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین پاسخگو باشد.

کد خبر 739676

دیگر خبرها

  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • برنامه‌های اجتماعی و عمومی باید پیوست فرهنگی داشته باشد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود