Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی در ۶۴ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، ۲ رشته دندانپزشکی و ۱۳ رشته داروسازی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: تعداد ۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳ هزار نفر به دلیل نقص مدارک ثبت نامی نتوانستند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و با توجه به اینکه امروز آخرین فرصت دریافت کارت آزمون بود، این گروه از آزمون بازماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: از تعداد ۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت نام کننده در آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ تعداد ۸ هزار و ۹۰۱ نفر در آزمون دکتری تخصصی آموزش محور و تعداد ۳۱۹ نفر در آزمون دکتری تخصصی پژوهش محور ثبت نام کرده بودند.

وی یادآور شد: همچنین از از تعداد ۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت نام کننده تعداد ۶ هزار و ۱۲۱ داوطلب زن و ۳ هزار و ۹۹ داوطلب مرد بودند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: زمان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پزشکی سال ۹۸ به منظور کمک به متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی ساکن در مناطق درگیر با سیل اخیر از ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت به ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه سال جاری تغییر کرد ه بود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه جدید آزمون، آزمون کتبی تمامی رشته‌هایی که روز ۱۲ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شد به روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸ و آزمون کتبی رشته‌هایی که روز ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شد نیز به روز جمعه ۳۱ خرداد ۹۸ منتقل شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: کلید اولیه ساعت ۱۸ به بعد روز اول تیر ماه ۹۸ منتشر می‌شود و مهلت ارسال اعتراض به سوالات آزمون فقط به صورت اینترنتی در روزهای اول تا چهارم تیرماه است. کلید نهایی ساعت ۱۸ به بعد روز ۱۵ تیر ۹۸ اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ در ۲۶ تیر منتشر می‌شود و انتخاب رشته / محل توسط داوطلبان مجاز در روزهای ۲۶ تا ۳۰ تیر ۹۸ انجام می‌گیرد.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مناطق ده گانه آمایشی در شهرهای تهران (۲ حوزه امتحانی)، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان، زنجان، ساری و کرمانشاه برگزار می‌شود.

کد خبر 4645353

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی توزیع کارت ورود به جلسه مرکز سنجش آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش‌های جدی جامعه پزشکی کشورهشدار داد و خطاب به مسئولین کشور یادآور شد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی درادامه آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند (اطفال، بیهوشی و طب اورژانس) را بسیار نگران کننده توصیف کرد وگفت: مفهوم هر کدام از این آمار‌ها این است که ما در آینده دچار چالش خواهیم شد و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس زاده در ادامه صحبت هایش افزایش ظرفیت‌های پزشکی را ساده‌ترین و کم اثر‌ترین روش چاره جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: همه مسئولین و عزیزان بدانند چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست بنابراین به همه مسئولین عزیز کشور و به بزرگان جامعه پزشکی عرض می‌کنم؛ پیش از آنکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود چاره‌ای بیاندیشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: مسئولین مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، ندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند ما هم در این مسیر مساعدت شان می‌کنیم چرا که وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

رئیس زاده در ادامه جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم‌های بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و به انجمن‌های فعال وهیات مدیره‌های انجمن‌ها در این حوزه یادآور شد که از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند. در واقع از نقش بیگ دیتاها، بیومارکرها، پرسیژن مدیسن، پرسنولایز، مدیسن هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک هر فردی که به تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک می‌کند، غافل نشویم.

وی که در مراسم روز علوم آزمایشگاهی در سالن همایش‌های رازی سخن می‌گفت، با بیان اینکه مجموعه این مباحث علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، گفت: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم جاگیاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت؛ بنابراین استدعا دارم متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده نگاری شود و در داشنگاه‌ها بحث کنند و نسبت به بحث و پیگیری این تغییر و تحولات در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها مبادرت لازم به عمل آورید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور در بخشی از صحبت هایش در این مراسم حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی از اینکه خودشان را منتسب به طبیب همه اعصار وقرون می‌دانند باید بدان افتخار کنند و ادامه دهنده مسیر این مشاهیر بزرگ باشند؛ بنابراین اعضای علوم آزمایشگاهی به میمنت این نامگذاری و شکرانه این رخداد بزرگ زندگی نامه این حکیم بزرگ ایرانی را که از افتخارات ما است، مطالعه کنند.

وی گفت: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و مرجع "ذخیرهٔ خوارزمشاهی" را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد. ایشان حق بزرگی به کردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از "الحاوی" و "قانون ابن سینا" جامع‌ترین کتاب دوره خودش بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی
  • بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی