Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ساتکاب گفت: وزیر نیرو به مجموعه ساتکاب دستور داده تا از نقدینگی موجود در جامعه برای پیشبرد پروژه های آب و برق کشور استفاده کنیم و در این زمینه به منظور استفاده از بخشی از این نقدینگی، تا ۳ ماه آینده، مدل های مالی معرفی می شوند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) در نشستی خبری اظهار داشت: سوم تا پنجم تیرماه نشست ملی سازگاری با کم آبی برگزار می شود که ما در این زمینه بحث استارت آپ ها را داریم که در حال تلاش برای ساماندهی آنها در زمینه مدیریت مصرف آب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ما کشوری خشک است که یک سال پربارش نمی تواند جبران خشکسالی های ما باشد و ما همواره همانطور که سیاست وزارت نیرو بر مبنای مدیری مصرف و مدیریت تقاضا است، روی این موضوع کار کنیم و حضور استارت آپ ها در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.

علاءالدینی با بیان اینکه علاوه بر موضوع مدیریت مصرف آب، روی مباحثی چون مصرف و تولید برق، سازگاری با کم آبی، سفره های آب زیرزمینی و ... نیز می توانیم از حضور استارت آپ ها بهره بگیریم، گفت: تا پایان سال جاری در 11 بخش، حضور استارت آپ ها را ساماندهی می کنیم.

وی ادامه داد: ساتکاب همواره از افکار خلاق و ایده های کاربردی در بخش آب و برق حمایت می کند و شرکت های دانش بنیانی که ایده ای برای اجرا در بخش آب و برق داشته باشند، مورد حمایت ساتکاب قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) تصریح کرد: در سالی که به دسنور مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده، تلاش می کنیم حمایت از تولید از بحث شعار، به بخش عمل گرایی واقعی تبدیل شود و در این زمینه نیز وزیر نیرو دستوراتی را برای حمایت از بخش خصوصی آب و برق، به ویپه تولیدکنندگان این عرصه به شرکت ساتکاب داده است.

وی افزود: ما آماده ایم هر شرکتی که تأمین کننده تجهیزات آب و برق است و در هر بخش دارای مشکلی است، با حمایت کامل، در جهت رفع موانع و مشکلاتش ورود کنیم و با توجه به ارتباط خوبی که بین مجموعه ساتکاب، مجموعه وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، شرکت های فعال در این زمینه و به خصوص شرکت های دانش بنیان، تحت حمایت و کمک رسانی قرار می گیرند.

علاءالدینی با بیان اینکه صنعت برق در دو سال گذشته شاگرد اول صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده، گفت: در جهت افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی، وزیر نیرو دستور داده که شرکت های مستعد و توانمند مورد حمایت قرار گیرند و ما در ساتکاب با شناسایی بازارهای هدف، و تشکیل مجموعه هایی از شرکت های توانمند داخلی، در جهت افزایش سطح صدور خدمات فنی و مهندسی اقدام می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) از تلاش این شرکت برای انحصارزدایی در تأمین کالای آب و برق خبر دادد و گفت: در بخش های مختلف با بازکردن فضای رقابت، انحصار در تأمین کالای آب و برق را حذف می کنیم؛ در این زمینه نه تنها انحصار دولتی خوب نیست، بلکه انحصار خصوصی نیز می تواند مضر باشد و باید با بازکردن فضای رقابت، هم در سرعت تأمین کالا، هم در قیمت تمام شده و هم در کیفیت و استانداردها شاهد رشد در کالاهای تولید داخل و تأمین شده برای داخل کشور باشیم.

علاءالدینی با بیان اینکه در بخش های مختلف صنعت برق از 70 تا 100 درصد به خودکفایی در تأمین کالا و تجهیزات رسیده ایم ، گغت: بحث هوشمندسازی کنتورها از نظر تکنولوژی و اجرا در مجموعه ساتکاب در حال پیگیری است و تاکنون موفق شدیم در سراسر کشور 300 هزار کنتور هوشمند نصب کنیم، در این زمینه به دنبال توسعه فعالیت های هوشمند، از جمله استفاده از اپلیکیشن هایی برای نصب روی گوشی های همراه و دادن هشدار به مصرف کنندگان در زمینه میزان مصرف برق و ارائه راهکارهای کاهش مصرف هستیم که این پروژه در گام های مطالعاتی و محاسباتی با تکیه صددرصدی بر توان داخل در حال پیشرفت است.

وی افزود: علاوه بر ده ها هزار قلم کالایی که تاکنون در صنعت آب و برق بومی سازی شده، 1000 قلم کالا مشخص شده اند و مورد شناسایی قرار گرفته اند تا فرآیند داخلی سازی و بومی سازی آنها انجام شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) با تأکید بر آمادگی ساتکاب برای حمایت از طرح های اجرایی در بخش آب و برق به ویژه طرح های دانش بنیان گفت: قانون این اجازه را به ما داده که با بخش خصوصی ارائه دهنده ایده و کار، بتوانیم شرکتی مشترک با سهم 51 درصد به 49 درصد تشکیل دهیم تا با سهم 49 درصدی خودمان و تزریق مالی به طرح، کمک حال بخش خصوصی باشیم و بعد از 3 سال، آورده خودمان را برداریم و شرکت ایجاد شده را کاملا به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه داریم هر نوع نگرانی که بخش خصوصی دارد را در بخش های تأمین کالا و صادرات خدمات فنی و مهندسی، بررسی و رفع کنیم.

علاءالدینی با اشاره به افزایش حجم نقدینگی کشور به مرز 2000 هزار میلیارد تومان گفت: وزیر نیرو به مجموعه ساتکاب دستور داده تا از نقدینگی موجود در جامعه برای پیشبرد پروژه های آب و برق کشور استفاده کنیم و در این زمینه به منظور استفاده از بخشی از این نقدینگی، مقدماتی فراهم شده و در حال تعیین مدل های مالی متعدد برای اجرای آن هستیم.

وی افزود: تا 3 ماه آینده، مدل های مالی و روشهای جذب نقدینگی در پروژه های مختلف آب و برق اعلام می شود که در این صورت هم مردم از سود این مشارکت برخوردار خواهند شد و هم آب و برق کشور از این روش برای تأمین مالی بهره مند می شود.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت نیرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نخست وزیر لتونی احتمال اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین را ضعیف دانست.

«اویکا سیلینا» نخست وزیر لتونی اعلام کرد که کشورهای عضو ناتوبرای گفت و گو درباره اعزام نیروهای زمینی به اوکراین آماده نیستند.

نخست وزیر لتونی، که به آلمان سفر کرده، در گفت و گو با رسانه ها گفت: در مورد نیروها، تصور نمی‌کنم که این ابتکار خیلی خوب آماده شده باشد.

سیلینا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان گفت: تصو می‌کنم ما در ناتو آمادگی انجام این کار را نداریم.

نخست وزیر لتونی تاکید کرد که ناتو باید بر نیازهای اوکراین تمرکز کند، نه بر آنچه اوکراین درخواست نمی کند.

کد خبر 6064356

دیگر خبرها

  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد