Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:17:14 GMT

خبر خوش وزیر راه دولت برای خانه‌اولی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۱۵۳

خبر خوش وزیر راه دولت برای خانه‌اولی‌ها

وزیر راه گفت: در دولت مطرح شد تا بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و جوانان کارمندان دولت یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز دولت گفت: امروز تصمیمی قاطع و جدی که در دولت مطرح و رئیس جمهور هم روی آن تاکید ویژه داشتند که ما بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و کارمندان جوان دولت یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم، عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال از وزیر راه اعلام وصول شدوزارت راه به وظایفش برای ساماندهی بازار مسکن عمل نمی‌کندروحانی: اقدامات اخیر حداقل واکنش ایران به نقض برجام بود/ هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را سرزنش کندربیعی از دستور روحانی برای تسهیل ورود گردشگران به کشور خبر داد

وی افزود: در این طرح کارمندان از بدو ورود در صندوق پس‌انداز، مسکنی که برای آنها ایجاد می‌شود، پس‌انداز می‌شود و در زمان‌بندی مشخص منازلی که احداث می‌شود به آنها واگذار و در اقساطی تعیین‌شده 15 ساله پول مسکن آن را مستهلک کنند.

وزیر راه گفت: این طرح در مراحل کارشناسی تدوین‌ شده و اکنون در فرایند بررسی و تصویب قرار دارد و همچنین باید خدمت رئیس‌جمهور هم گزارش این طرح را بدهیم. مشارکت دستگاه‌های اجرایی حتما تسهیل‌کننده می‌باشد به ویژه اینکه دستگاه‌ها زمین دارند و می‌توانند این زمین را برای خانه‌دارشدن کارمندان خود تخصیص دهند. در هفته‌های آینده هر هفته با دستگاه‌های مرتبط رایزنی خواهیم کرد و مبادله تفاهم‌نامه را با هر دستگاهی که آماده‌تر باشد آغاز می‌کنیم. اولویت ما بر این است که از زمین‌های خود دستگاه‌ها برای این کار استفاده کنیم. به ویژه شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز بیشتری نیز برای مسکن وجود دارد.

اسلامی همچنین درباره قیمت بلیت هواپیما و قطار گفت: قیمت قطار مشخص و ابلاغ و پیش‌فروش تابستانی آن نیز اغاز شده است. قیمت هواپیما نیز هیچ تغییری ندارد اما مردم از سایت‌های معتبر خرید کنند؛ نه از سایت‌های تازه و بدون مجوز. در ضمن، با ایرلاین‌ها و آژانس‌های متخلف هم برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم وزارت راه محمد اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم وزارت راه محمد اسلامی جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم وزارت راه محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است

آیت الله سید احمد علم الهدی، روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این گونه که بانک‌ها رفتار می‎‌کنند، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند کشور در تملک همین بانک‎هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند.

وی تزریق امید به بازار مسکن را مهم‎ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن، امید داشته باشند، زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه ‎کن شود.

امام جمعه مشهد گفت: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد کالا را وارد بازار می‌‎کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی افزود: علاوه بر این، عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای پارسال تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آنها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند