Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@11:16:00 GMT

ضریب پرداخت الکترونیکی کشور افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۱۶۹

ضریب پرداخت الکترونیکی کشور افزایش یافت

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،پرداخت الکترونیک و خدمات مبتنی بر کارت نقش مهمی در تسویه و نقل و انتقالات مالی روزانه کسب و کارها و شهروندان را ایفا می‌کند که توسعه آن ضمن تسهیل استفاده از خدمات پرداخت از جمله خرید کالا به رونق کسب و کارها کمک می‌کند؛ در همین راستا توسعه پرداخت الکترونیک در کشور یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی بوده که با جدیت دنبال شده و امروزه نتیجه این اقدامات، گسترش بسیار زیاد ابزارهای پذیرش و حجم بالای تراکنش‌ در شبکه پرداخت کشور است که امور انتقال وجه را برای مردم تسهیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ضریب استفاده از کارت‌های بانکی الکترونیک نسبت به استفاده از اسکناس تا پایان ۶ ماه اول سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵۹.۱ درصد بوده که گزارش‌ها حاکی از افرایش ضریب استفاده از کارت بانکی نسبت به اسکناس به ۶۲ درصد تا پایان سال ۹۷ بوده است.

گفتنی است، از مهمترین دلایل رشد استفاده از خدمات مبتنی بر کارت و افزایش ضریب نفوذ پرداخت الکترونیک باید به توسعه زیرساخت پرداخت الکترونیک در کشور، افزایش فرهنگ استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک و کارت به جای اسکناس و فراگیری بالای ابزارهای پذیرش به خصوص دستگاه‌های کارتخوان و حجم بالای آن‌ها اشاره داشت که سبب شده تا کارت بانکی و خدمات پرداخت الکترونیک نقش مهمی در نقل و انتقالات مالی روزانه مردم و کسب و کارها را بر عهده داشته باشد و این زیرساخت در مسیر رشد باشد.

انتهای پیام/

169 / 156 پرداخت الکترونیک زیرساخت خدمات خدمات پرداخت انتقال وجه تراکنش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پرداخت الکترونیک زیرساخت خدمات خدمات پرداخت انتقال وجه تراکنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین

سازمان اقتصادی کوثر در سال‌های اخیر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برده و دیگر نیازی به واردات مرغ اجداد نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که بیش از ۹۰ درصد مرغ اجداد جوجه‌یک‌روزه از کشور‌های دیگر تامین می‌شد حال رئیس سازمان اقتصادی کوثر می‌گوید که ایران با دانش متخصصان از واردات اجداد از کشور‌های غربی بی نیاز شد و در زمره هشت کشور دارنده این فناوری استراتژیک قرار گرفته است. ناصر فخاری حتی می‌گوید که ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر نیز ایجاد شده است.

براساس آمار سامانه سماصط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد بازار جوجه‌یک‌روزه کشور متعلق به سویه راس، آربوراکرز و کاپ بوده که از طریق واردات مرغ اجداد از دو شرکت بزرگ اصلاح نژادی آویاژن و کاپ تامین شده است.

نژاد مرغ ایرانی آرین یا همان لاین ایرانی پس از سال‌ها دوباره احیاء شده است، فعالان دامپروری بهره‌وری نژاد مرغ آرین را پایین می‌دانند، اما منتخصصان کشور می‌گویند که کار اصلاح نژادی پایان نیافته و ادامه دارد.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تاکید بر اینکه خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است گفت: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر این سازمان را در امر مولدسازی دارایی‌های راکد پیشقراول عنوان کرد و گفت: مولدسازی غیر از آنکه مطالبه دولت مردمی بود، یک واقعیت و الزام اجتناب ناپذیر نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر به دنبال بهره‌وری هستیم بهینه‌سازی منابع یا استفاده بهینه از منابع ضرورت پیدا می‌کند، لذا از ابتدای دوره مدیریت جدید تشخیص دادیم که داشته‌های غیرفعال سازمان مانند: املاک متروکه، خطوط تولید تعطیل و همچنین کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکد را در مسیر افزایش توان تولید بکار بگیریم.

 



فخاری ادامه داد: وقتی مولدسازی به عنوان یکی از چند اولویت نخست سازمان اقتصادی کوثر شناخته شد، به شرکت‌های وابسته ابلاغ شد فهرستی از اموال راکد خود تهیه و برای بررسی به سازمان گزارش کنند.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در خصوص مصارف درآمد‌های حاصل از مولدسازی گزارش داد: درآمد‌های حاصل از مولدسازی اموال خارج از چرخه و غیر فعال را در نوسازی و بروزرسانی خطوط تولید، تقویت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت‌های مولد، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید استفاده کردیم.

از مصادیق مولدسازی می‌توان به مولدسازی اراضی راکد سازمان، طی سه پروژه آل یاسین، نجم و ایران ماک به منظور ساخت دو هزار واحد مسکونی مرغوب و با کیفیت؛ مولدسازی سردخانه متروکه شرکت زَربال، برای ساخت پروژه اقامتی گردشگری نوشهر در زمینی بالغ بر هجده هزار مترمربع؛ مولدسازی در چهل محدوده بایر معدنی با هدف بهره برداری فلزاتی از جمله مس و آهن و...؛ مولدسازی دوازده؛ کارگاه استحصال مواد معدنی راکد در شهر‌های اَزنا، خرم آباد، قُروه و... نام برد.

همچنین از دیگر مصادیق این سازمان می‌توان به مولدسازی اراضی راکد شرکت کشت و صنعت خاوردشت، با هدف کشت و برداشت کُلزا؛ مولدسازی خطوط تولید شرکت به چین سامین، بعد از بیست سال رکود و سکون؛ مولدسازی سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر توسط شرکت مرغِ اجدادِ زربال؛ مولد سازی خطوط تولید صنایع لبنی رابتا، وابسته به شرکت شریف آباد؛ راه اندازی دستگاه‌های راکد خط تولید شرکت خوراک دام پارس؛ مولدسازی ده هکتار از اراضی نیروگاه بیستون، برای اجرای طرح سیکل ترکیبیِ نیروگاه زاگرسِ کوثر؛ مولدسازی انبار متروکه فتح و واگذاری آن به شرکت جِمکو برای تولید و تعمیر الکتروموتور‌های سبک، متوسط و سنگین؛ اخذ سیصد جلد سند تک برگ برای اراضی احمدآباد مستوفی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!