Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:51:37 GMT

آموزش و پرورش در اولویت اول تخصیص بودجه در استان است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۲۱۹

آموزش و پرورش در اولویت اول تخصیص بودجه در استان است

به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری روز چهارشنبه در بیست یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در ارومیه با بیان اینکه آموزش و پرورش در استان با مشکلات بسیاری مواجه است، افزود: یکی از مشکلات اصلی این بخش، فرسوده بودن زیرساخت های آموزشی است به طوری که از ۲۴ هزار کلاس درس ۱۲ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است و امیدواریم با همکاری دولت و خیرین این آمار تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سال گذشته فصل آموزش اولویت اول تخصیص بودجه استانی بود و ۱۵۵ میلیارد تومان برای نوسازی فضای آموزشی استان اختصاص یافت که این میزان را در سال ۹۸ نیز تخصیص خواهیم داد تا تغییر شاخص ها و افزایش سرانه فضای آموزشی در استان شتاب پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید این میزان اعتبار را برای نوسازی مدارس استان اختصاص دهد، ادامه داد: آمار بی سوادی استان بالاست و با وجود تغییر برخی شاخص ها به علت پایین بودن نرخ بی سوادی نتوانستیم جایگاه استان را به میانگین کشوری برسانیم.

وی اظهار داشت: انتظار می رود به اندازه سهم استانی، از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس استان اختصاص یابد.

شهریاری با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز پیش قدم در مدرسه سازی هستند، گفت: امید است با همکاری خیرین و دولت طی ۲ سال آینده سرانه فضای آموزشی استان به متوسط کشوری برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز گفت: پنج هزار مدرسه با ۲۴ هزار کلاس درس در آذربایجان غربی برای تحصیل دانش آموزان وجود دارد.

آیدین رحمانی بیان کرد: این استان رتبه ۲۹ کشوری را در سرانه آموزشی دارد که وضعیت مطلوبی نیست و برای هر دانش آموز ۴.۱ مترمربع سرانه فصای آموزشی است.

وی ادامه داد: سهم اعتبارات استانی در فصل آموزش بیش از پیش بوده است که رئیس سازمان نوسازی کشور نیز به این جهت از استاندار آذربایجان غربی قدردانی کرد.

رحمانی اظهار امیدواری کرد که با این روند تخصیص اعتبارات و همراهی خیرین مدرسه ساز سرانه فضای آموزشی استان را بتوان به به میانگین کشوری رسانید.

به گزارش ایرنا در جشنواره بیستم ۹۴ میلیارد تومان تعهد خیرین بود و جشنواره بیست و یکم با هدف افزایش ایمنی مدارس و بازسازی ۶ هزار کلاس درس تخریبی اجرا می شود.

این استان دارای پنج هزار مدرسه است که ۳۰ درصد تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

۷۱۲۵/۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد