Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@04:19:31 GMT

اظهارات وزیر نفت درباره جاسوسی مشتریان نفتی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۲۳۹

اظهارات وزیر نفت درباره جاسوسی مشتریان نفتی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیژن نامدار زنگنه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبری، اظهار داشت: «مواضع رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن مقتدرانه و حکیمانه بوده است. »

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برخی مشتریان نفتی ما به دنبال جاسوسی هستند یا خیر، افزود: «من نگفتم مشتری‌های ما جاسوس هستند، بلکه گفتم کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، به اسم خرید نفت به قصد این‌که اطلاعاتی از چگونگی فروش نفتمان پیدا کنند، به سمت ما می‌آیند و ما این را می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

زنگنه در ادامه عنوان کرد: «برخی که با اسم خرید نفت به ما مراجعه می‌کنند، به دنبال کسب اطلاعات هستند و می‌خواهند بدانند چگونه، با چه ترتیبات و ریزه کاری‌هایی به صادرات نفت می‌پردازیم. »

وی تصریح کرد: «این افراد متعلق به کشوری خاص نیستند. »

زنگنه در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین راهبرد ایران در برابر تحریم ها در بعد اقتصادی چیست؟ اظهار داشت: «صادرات بیشتر نفت و کالاهای غیرنفتی - پتروشیمی - که باید در هر دو مورد بکوشیم که تحریم‌ها را بشکنیم و تا الان هم این کار را کردیم، اما همه باید در داخل متحد شویم و کمک کنیم که این مرحله را پشت سر بگذاریم. »

وزیر نفت همچنین درباره وضعیت ادامه ساخت خط لوله صلح، گفت: «ما یادداشت تفاهم با گازپروم بیشتر از دو سال است که اعلام کرده‌ایم و آنها ماموریت دارند که بروند و موافقت هند و پاکستان را به‌دست بیاورند که هنوز این اتفاق رخ نداده است. »

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده در صورت تضمین اروپا برای خرید نفت از ایران چه میزان نفت به این کشورها صادر خواهد شد؟ متذکر شد: «هنوز اروپایی‌ها هیچ چیز را درباره تضمین خرید نفت به ما اعلام نکردند و استدلال‌شان این است که چون نفت را نه دولت‌های اروپایی، بلکه شرکت‌های خصوصی می‌خرند و آنها هم با آمریکا ارتباط دارند، پس از نفت ایران برداشت نمی‌کنند. »

زنگنه خاطرنشان کرد: «استدلال آنها برای توقف خرید نفت از ایران این است که قرار نیست دولت‌های اروپایی به خرید بپردازند، بلکه کار خرید را شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند و آنها نیز به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکایی‌ها، خرید نمی‌کنند. »

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1271589

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه نفت وزارت نفت صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند