Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:37:23 GMT

ادعا‌های بی اساس یک مقام سعودی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۳۷۰

ادعا‌های بی اساس یک مقام سعودی علیه ایران

نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب و سفیر این کشور در مصر در یک سخنرانی مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشور‌های عربی و حمایت موشکی این کشور از انصارالله یمن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، اسامه بن احمد نقلی، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب در سخنرانی خود در شانزدهمین دوره اجلاس همکاری عربی- چینی که در کشور امارات برگزار شد ضمن طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش تخریبی ایران در یمن و حمایت موشکی از حوثی‌ها برای هدف قرار دادن عربستان و گذرگاه‌های آبی مانع تلاش عربستان و ائتلاف عربی برای حل بحران یمن نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به حملات اخیر انصارالله یمن به فرودگاه بین المللی اب‌ها مدعی شد که این اتفاقات نشان دهنده دستیابی حوثی‌ها به سلاح جدید وتداوم حمایت‌های ایران از تروریسم و نقض قوانین بین‌المللی است.

سفیر عربستان در مصر با طرح ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشور‌های عربی ادعا کرد که این اقدامات ایران نقض قوانین بین‌المللی، نقض اصل حسن همجواری و نقض حاکمیت کشور‌ها به شمار می‌رود.

وی آن‌چه ان را دخالت ایران در امور داخلی کشور‌های عربی و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و جهان و همچنین ایجاد اختلافات مذهبی و فرقه گرایی در کشور‌های عربی از جمله حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان تروریستی در منطقه می‌خواند را محکوم می‌کنیم و گفت: ما با قدرت در برابر تلاش‌های ایران و یا بازو‌های آن در منطقه برای هدف قرار دادن امنیت نیروگاه‌های آبی در خلیج (فارس) و دیگر گذرگاه‌های آبی می‌ایستیم.

این مقام سعودی در پایان گفت که امیدواریم همکاری با ایران براساس احترام متقابل و همکاری‌های مثبت برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشد.

به گزارش ایسنا، ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می‌شود که سعودی‌ها و برخی کشور‌های عربی مرز‌های خود را بر روی تروریست‌ها باز کردند تا وارد منطقه شوند و از آن‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند. جمهوری اسلامی ایران همواره برای ریشه کن کردن تروریسم در جهان تلاش‌های فراوانی کرده است و در بیرون راندن گروهک‌های تروریستی از برخی کشور‌های منطقه مانند عراق و سوریه نقش بسزایی داشته است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بیش از چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوز‌های وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشور‌ها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران‌های منطقه مانند بحران سوریه و یمن پیشنهادات فراوانی داده است و محمد جواد ظریف نیز اخیراً به منظور تضمین امنیت منطقه اخیراً پیشنهاد امضای"معاهده عدم تعرض" به همسایگان را د. اد که متأسفانه کشور‌های عربی هیچ واکنشی به این پیشنهاد نداشتند.

مقامات کشورمان پیش از این در رابطه با حمایت تسلیحاتی و پهپادی از انصارالله یمن تاکید کرده‌اند که ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

اخبار داغ خداحافظی پژمان منتظری از استقلال و تیم ملی ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام سعودی ایران عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

ریشی سوناک شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه، تشدید تنش، برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق ادعا کرد: من حمله بی ملاحظه ایران علیه اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم. ایران بار دیگر نشان داد که قصد دارد در حیاط خلوت خود آشوب به‌پا کند.

وی با بیان این ادعا که «بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و همه شرکای منطقه‌ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد» افزود: «ما در کنار متحدانمان، فوراً برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها کار می‌کنیم.»

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به جنایات آشکار رژیم صهیونیستی در غزه ادعا کرد: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد خونریزی بیشتری باشد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • واکنش کاربران شبکه ایکس نسبت به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • بایدن به نتانیاهو: از حمله به ایران حمایت نخواهم کرد
  • واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • اولین واکنش انگلیس به حملات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل
  • اعلام بی طرفی دو کشور عربی میان ایران و آمریکا | ممنوعیت آسمان این کشورها برای آمریکا