Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نائب رئیس پارلمان عراق به نقل از وزارت خارجه کشورمان توضیحاتی در رابطه با قرار ندادن پرچم عراق در جریان دیدارش با وزیر خارجه ایران ارائه داد.

به گزارش ایسنا، دفتر نایب رئیس پارلمان عراق در رابطه قرار نگرفتن پرچم عراق در سالن دیدار روز (سه شنبه) بشیر الحداد، نایب رئیس پارلمان عراق و هیأت همراه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، اعلام کرد که عراق خواستار توضیحاتی از سوی ایران در این باره شده بود و طرف ایرانی نیز رسماً به آن پاسخ گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در جریان دیدار محمد جواد ظریف با بشیر الحداد تنها پرچم جمهوری اسلامی ایران در سالن استقبال وجود داشت. بشیر الحداد که ریاست هیأت پارلمانی عراق را بر عهده داشت خواستار توضیحاتی از سوی سفارت عراق در تهران و وزارت خارجه ایران در این رابطه شد.

دفتر نایب رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در پاسخی رسمی در این رابطه اعلام کرد: پروتکل معمول در جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال این است که تنها در زمان دیدار دو مقام هم‌تراز پرچم دو کشور در محل دیدار قرار داده می‌شوند و در صورت دیدار دو مقام با مناصب بالاتر و پایین‌تر این کار انجام نمی‌شود، بنابراین با توجه به اینکه دیدار میان نایب رئیس پارلمان عراق و وزیر خارجه ایران بوده تنها پرچم کشور میزبان در جریان این دیدار قرار داده شد.

لازم به ذکر است که در دیدارهای دیگر هیأت عراقی با طرف ایرانی پرچم عراق قرار داده شده بود.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، هیأت پارلمانی جمهوری عراق به ریاست بشیر الحداد، نایب رئیس مجلس این کشور و هیأت همراه دیروز (سه شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار روابط عمیق و ریشه دار دو ملت و کشور ایران و عراق، توافقات مهم بین دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تسهیلات ایجاد شده برای شهروندان ایرانی و عراق برای تردد به بین دو کشور، حمایت‌های متقابل دو کشور در شرایط سخت، نقش همکاری ایران و عراق در ثبات و امنیت منطقه و وضعیت و تحولات منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد جواد ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب ضمن استقبال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در کاخ نخست وزیری از حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران،  محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور،  محمد صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه،  رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور حضور یافتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور در پاکستان و برخی از مسئولان دولت ایالت پنجاب نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست بودند.

پیش از این، خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و رئیس دولت این استان پرجمعیت پاکستان نیز به دیدار رئیس جمهور رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است