Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان می‌گویند با ساخت مزارع خورشیدی معلق در اقیانوس می‌توان دی اکسید کربن را از آب دریا جدا کرد و به نبرد گاز‌های گلخانه‌ای رفت. از سوی دیگر می‏‏ توان از برق این مزارع خورشیدی برای خارج کردن دی اکسیدکربن و هیدروژن از اقیانوس‌ها استفاده کرد.



ترکیب این عناصر نیز برای تولید متانول و استفاده‌های صنعتی دیگر به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران معتقدند اگر راه اندازی مزارع خورشیدی معلق بر روی اقیانوس همه گیر شود می‌توان به طور جدی در جهت کاهش دمای کره زمین گام برداشت. البته اجرای چنین طرحی هزینه‌های زیادی دارد.

محققان نروژی و سوئدی که بر روی این طرح کار می‌کنند معتقدند که با ایجاد ۱۱ میلیون جزیره مصنوعی هوشمند که هر یک در ابعاد یک زمین فوتبال هستند می‌توان آثار انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را در جو زمین کاهش داد.

صفحات خورشیدی نصب شده در این جزائر می‌توانند نور خورشید را به برق مبدل کرده و از توان آن‌ها برای استخراج هیدروژن و دبی اکسیدکربن از آب دریا استفاده کرد. البته این جزائر باید در آب‌های آرام احداث شوند تا از اثرات تخریبی موج‌ها و توفان‌ها بر روی آن‌ها جلوگیری شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی گازهای گلخانه مزارع خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با وسایل ساده و ابتدایی در خانه شعبده بازی کنید

همشهری- وسایل خانه هم به شما کمک می‌کنند تا در ساده‌ترین شکل ممکن، اطرافیانتان را با هنر شعبده‌بازی تحت‌تأثیر قرار دهید. به کمک ترفندهای برخی از تردستی‌ها که در اینجا آموزش داده‌ایم می‌توانید دورهمی خاص‌تری را تجربه کنید.

لیوان پرنده

وسایل موردنیاز: انگشتر، نخ، کبریت، نمک و آب

مدت زمان بازی: ۱۰ دقیقه

شیوه اجرا:

۱. یک نخ را بردارید و از تماشاچیان یک انگشتر بگیرید و آن را به نخ وصل کنید.

۲. حالا سر نخ را بگیرید و انگشتر را در هوا معلق نگه دارید، نخ مانند پاندول، انگشتر را در هوا حرکت می‌دهد.

۳. همانطور که انگشتر در هوامعلق است، نخ را آتش بزنید تماشاچیان در کمال تعجب می‌بینند که انگشتر در هوا معلق مانده و به زمین نمی‌افتد.

راز بازی:

برای این تردستی، باید نخ را قبل از اجرای بازی، آماده کنید به این صورت که میزان بسیاری نمک را در ظرفی از آب حل کنید تا آب بسیار شور و متراکم شود. بعد نخ را ۴۵ تا ۶۰ دقیقه، در آب شور قرار دهید. سپس نخ را بگذارید تا خوب خشک شود. زمانی که انگشتر را به نخ وصل می‌کنید و نخ آتش می‌گیرد انگشتر توسط بلورهای نمک چسبیده به نخ، همچنان در هوا معلق می‌ماند.

کد خبر 845752 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازی خبر مهم کودکان

دیگر خبرها

  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • با وسایل ساده و ابتدایی در خانه شعبده بازی کنید
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران