Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@13:12:33 GMT

تعداد قضات شافعی‌مذهب در کردستان افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۴۲۶

تعداد قضات شافعی‌مذهب در کردستان افزایش یابد

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان کردستان که امروز، 29 خردادماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، خواستار استفاده بیشتر از قضات شافعی‌مذهب در استان شد و اظهار کرد: جمعیت استان کردستان اکثراً اهل سنت و شافعی هستند، به همین سبب باید استفاده از قضات شافعی‌مذهب بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به شعار امسال که رونق تولید است اشاره کرد و افزود: لازم است که از رونق تولید حمایت صورت گیرد و دستگاه قضا در برگرداندن به صحنه تولید واحدهای مشکل‌دار کمک بیشتری کند.
مرادنیا جلوگیری از اطاله دادرسی را یک مطالبه عمومی دانست و بیان کرد: انتظار داریم به پرونده‌های قضایی سریعتر و در زمان کمتری رسیدگی شود جدیت و قاطعیت بیشتری شود.
وی با اشاره به اینکه دادستان نقش منحصربفردی را چه به عنوان مدعی‌العموم و چه در حوزه مبارزه با جرم برعهده دارد، افزود: مردم قوه قضاییه را به عنوام مامن و ملجاء خود می‌دانند و دادستان نیز در این زمینه نقش بسیار ویژه‌ای را برعهده دارد.
استاندار کردستان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور و استان وجود دارد فضای مجازی با پیامدهای مثبت و منفی آن است که درخواست می‌کنم در این حوزه دادستانی جدیت بیشتری را داشته باشد و با کسانی که در این فضا تهمت و افترا منتشر می کنند و به فضای اجتماعی و ذهنیت مردم آسیب می‌رسانند برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه امروز مسایلی را در فضای مجازی می‌بینیم که شرم آور است و این تهمت‌ها و افتراها علیه همه مسئولان انجام می‌شود، ادامه داد: باید برای سرمایه گذار و مدیران و مردم ما فضای امنیت روانی ایجاد شود چون این مسئله یک آسیب جدی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از زحمات دستگاه قضا و تعامل و همکاری که در این زمینه در استان وجود دارد، یادآور شد: پرونده‌هایی را در استان داشتیم که سال‌ها به نتیجه نرسیده بود اما به همت دستگاه قضایی مختومه و پول به بیت‌المال برگشت داده شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • فضای سبز و تفریحی نوار ساحلی بوشهر افزایش می یابد
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • سرانه فضای سبز کرج در طرح تفصیلی جدید توسعه می یابد