Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج از هامون؛ جلسه هئیت اندیشه ورز فضای مجازی با حضور رئیس هئیت، فرمانده گردان گروهان‌های سایبری با موضوع تحقق گام دوم انقلاب در فضای مجازی در دفتر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه  هامون با محوریت ارائه راهکار برگزار شد.
احمد علی حیدری، رئیس هئیت سایبری هامون در این نشست  تجزیه وتحلیلی از بیانیه گام دوم انقلاب در مقایسه با قبل و بعد انقلاب داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور فکری وعملی بسیارمهمی است ک. باتیکه بر تجربیات چهل ساله برای استمرار انقلاب وتبین
دستاورد‌های انقلاب رو به جلو حرکت کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی تنها ملتی بود که با وجود مشکلات بسیار یک چله پرافتخار رو با تکیه بر خدای متعال وحفظ پایبندی به ارزش‌های دینی پشت سرگذاشت، و به مرزبندی به دشمنان و رقیبان حساس بود و در برابر زورگویان با صراحت و شجاعت از آرمان‌های مستضعفان دفاع کرد و این اقتدار ملتی سربلند و آباد است.
حیدری با تاکید بر این مطلب که با مقایسه‌ای به گذشته درمیابیم که انقلاب اسلامی، انقلابی بود که از صفر آغاز کرده و رژیم سلطنتی روی کار آمده بود، اما اندیشه‌های امام خمینی(ره)که ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت بود تقابل دوگانه‌ی اسلام و استکبار را در جهان معاصر به درخشش درآورد.
رئیس هیئت سایبری شهرستان هامون تصریح کرد: اعتقاد به اصل ما میتوانیم باعث شد تا ضعف خود در عرصه‌های علم وفناوری، نانو، فیزیک، دفاع و امثال اینها.. رشد و پیشرفت کند که این‌ها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: معظم له جوانان را محور اصلی تحقق پیشرفت‌های انقلاب می‌داند و مهمترین ظرفیت کشور را نیروی انسانی کارآمد با زیربنایی عمیق ایمانی ودینی می‌داند و هیچ گامی نمی توان برداشت مگر با امید به آینده و توجه به سرفصل‌های اساسی در علم وپژوهش، اخلاق و معنویت، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و عزت ملی وسبک زندگی اسلامی.

حیدری بیان کرد: گام دوم با هدف جهادی بزرگ برای ساختن ایران اسلامی است با حفظ روحیه امید در میان مردم و مسئولین و نگاه خوش بینانه برآینده با همت بلند جوانان کشور را روزبه روز پیشرفت خواهد کرد.
وی در پایان مطالبه گری در همه‌ی عرصه‌های گام دوم به ویژه بحث آموزش را منوط به رسانه‌ای کردن دانست و خاطر نشان کرد: از دوستان سایبری تقاضا داشتند تا ب. جد در این زمینه فعالیت کنند وپیگیر مسائل آموزشی منطقه خودباشند وارزیابی دقیق و موثری البته با کمک رسانه‌های جمعی داشته باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد

جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی شامگاه چهارشنبه (۸فروردین‌ماه) در سی و یکمین نمایگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این مراسم رضا مرادصحرایی - وزیر آموزش و پرورش- با اعلام این خبر که افطاری قرآنی در ۲۸ رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور مهمان وزارتخانه‌متبوع هستند.

وی ادامه داد: اینکه چقدر ترجمه قرآن مهم است و فرهنگ ما به آن نیاز دارد، بحث روشنی است. بنابراین، هر کاری برای ترجمه شود خوب است، ولی ایجاد ساختار جدید بعد از ۴۶ سال از انقلاب اسلامی با وجود تمام ظرفیت‌هایی که داریم، باید با احتیاط انجام شود. چون گاهی چالش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص بودجه برای پرسنل‌اش است.

امید را باید در بین مردم زنده کرد

در ادامه این جلسه مصطفی زمانیان رییس مرکز برسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اگر خودم استراتژیک رفتار نکنم نمیتوانم دیگران را هم به آن دعوت کنم.به لطف صاحب نظران و معتمدین انقلاب در یک پروژه آنچه مورد توجه و اهمیت قرار دارد امید و اعتماد است. مهمترین مسأله‌ای که ریشه مقولات است ضعف ما در مسأله امید آفرینی و اعتقاد است.

وی ادامه داد: مسایل امنیتی کشور زمانی در کشور حل می‌شود که امید در کشور فراوان باشد.امید و اعتماد را در گام نخست باید در مردم ایجاد کنیم و این کلیدی ترین مسأله‌ای است که در بیانات رهبری هم گنجانده شده است. ما در این زمینه دچار غفلت شدیم.

زمانیان ادامه داد: وقتی از مشارکت مردمی صحبت میکنیم باید پیش شرط های آن حل شده باشد و الزامات تحقق آن میسر باشد. ما باید با نگاه واقع بینانه ای برنامه جریانات توسعه فرهنگی قرآنی چند درصد  از جامعه را پوشش دهد. ما باید ببینیم بند قلب و دل شصت درصدی که در انتخابات مشارکت نکردند را چطور میتوانیم مجدد گره بزنیم که به انقلاب برگردند؟ با تدبیر قرآنی می‌توان چنین کاری کرد. 

رییس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: به محض اینکه جریان قرآن را عمومی می‌کنیم تنها افراد حرفه‌ای برای آن استقبال نمی‌کنند اگر جریان قرآنی را با نوآوری گره بزنیم شاهد حضور همگی آحاد جامعه خواهیم بود. به عنوان مثال به همت حجت الاسلام قمی استارتاپ‌های اربعین را دور هم جمع کردیم. 

وی با تاکید بر اینکه حتی محفل قرآنی امام حسنی‌ها یک جورایی جشن خودمان محسوب می‌شد افزود: به این موضوع باید دقت کرد و باید سفره خوش سیمای فعالیتهای قرآنی را متنوع کنیم تا همه مخاطبان در آن شرکت کنند. 

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: اقتضایات توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند به بازآفرینی اکوسیستم جدید دارد. جریان توسعه قرآنی زمانی میتواند کارآمدی داشته باشد که نسبت خودش را با مسایل اولویت دار کشور مشخص کند. زمانی کارآمدی اثبات می‌شود که به زمان مسایل اعتماد و هویت داشته باشد.

وی ابراز کرد: این جریان عظیم و پربرکت توسعه قرآنی تا چه زمانی توانسته حل مسأله کند؟ اگر این عدد در توسعه فعالیت‌های قرآنی را نگاه کنیم اکوسیستم محدود نمی‌تواند حل مسأله فعالیتهای قرآنی را داشته باشد.

وی در پایان سخن گفت: قرآن مسیر توسعه و امید بخشی را می‌تواند داشته باشد اما اینکه چرا ما مسایل را نمی‌توانیم گره بزنیم باید بررسی شود. امیدوارم ظرفیت‌های قرآنی را بتوانیم طرح و در سطح کشور بررسی کنیم.

بیشتر انس مردم‌ با قرآن از طریق ترجمه است

شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این جلسه  با بیان اینکه ما برای موضوع ترجمه قرآن نیازمند سازمان‌دهی هستیم، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهایی که پیرامون ترجمه انجام می‌شود، به معاونت قرآنی وزارتخانه ارجاع داده می‌شود. کارشناس مربوطه هم بعد از بررسی یا مجوز را صادر می‌کند، یا صادر نمی‌کند. البته نه فقط ترجمه قرآن بلکه ترجمه نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح و متون مقدس دینی نیازمند تمهید گسترده‌ای هستیم.

وی ادامه داد: الان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم در کشورمان راه انس‌شان با قرآن از طریق ترجمه است. برخی از دوستان پیشنهاد کردند که در معاونت قرآن و عترت اداره کلی تاسیس شود. اما ما الان به دنبال کاهش ساختارها هستیم. پیش‌بینی ما تاسیس سازمان دولتی نیست، بلکه بنایمان تاسیس نهادی مثل ستاد عالی کانون‌های مساجد و بنیادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آن‌ها نه از وزارتخانه حقوق می‌گیرند، نه نیروی انسانی‌شان استخدام وزارتخانه است.

در حوزه ترجمه اتفاقات زیادی را مدنظر قرار داده‌ایم

در بخش دیگری از این‌ جلسه علی سرابی دبیر انجمن خادمان قرآن کریم با بیان اینکه برای موضوع ترجمه قرآن چند لایه درنظر گرفتیم، گفت: یک لایه مربوط به سیاست‌گذاری است. لایه دیگر درباره نظارت است، که طبق قانون جزو وظایف وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر پیرامون پژوهش‌های بنیادی و زیرساختی مرتبط با ترجمه است، که الان به دنبال آن هستیم با این مطالعات به ترجمه‌های قرآن سمت و سو دهیم.

سرابی افزود: سیاست‌گذاری و نظارت موضوع حاکمیتی است، که وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته وزارت فرهنگ نظارت را به سازمان دارالقرآن کریم واگذار کرده است. در عرصه سیاست‌گذاری هم با تدبیر مقام معظم رهبری مرکز طبع و نشر قرآن کار سیاست‌گذاری را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • "رایانه سپهر" به جای فضای مجازی ؛ استقبال رهبر انقلاب (فیلم)
  • نخستین جشنواره تعالی زیست مجازی در قم برگزار می‌شود