Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@08:35:37 GMT

نامزد جدید ترامپ برای ریاست پنتاگون کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۵۹۲

نامزد جدید ترامپ برای ریاست پنتاگون کیست؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مارک اسپر، معاون وزیر دفاع در ارتش آمریکا، روز سه‌شنبه بعنوان نامزد احتمالی سمت ریاست وزارت دفاع آمریکا و سرپرست جدید پنتاگون معرفی شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از انصراف پاتریک شاناهان از نامزدی پست وزارت دفاع، مارک اسپر را بعنوان جانشین او معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مارک اسپر ۵۵ ساله از نوامبر سال ۲۰۱۷ با چراغ سبز سنا بعنوان معاون وزیر دفاع آمریکا در ارتش مشغول بوده است. پنتاگون در زندگینامه مارک اسپر وظایف او را شامل استخدام، سازماندهی، آموزش، تدارکات و مراقبت از ۱.۴ میلیون نظامی زیر پرچم، گارد ملی، سربازان ذخیره، دپارتمان غیرنظامیان ارتش و خانواده‌هایشان عنوان کرده است.

مارک اسپر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا
اسپر در جلسه رای‌گیری سنا برای انتخاب خود (۸۹ رای موافق در مقابل ۶ رای مخالف) در نوامبر ۲۰۱۷ گفته بود اگر انتخاب شود تمام سعی و تلاش خود را معطوف یکپارچگی بیشتر نیروها، همکاری گسترده‌تر واحدها، تشویق نوآوری، توانمندسازی ملت و لزوم پاسخگویی مسئولان می‌کند.

او پیش از این مقامی اجرایی در شرکت رایتون که یک پیمانکار دفاعی است، برعهده داشته است و اخیرا نیز بعنوان معاون در امور دولتی خدمت کرده است.مارک اسپر بعنوان فردی شناخته می‌شود که تاریخچه زندگی‌اش با ارتش پیوند خورده است. او از آکادمی نظامی آمریکا در سال ۱۹۸۶ فارغ التحصیل شد، همان سالی که پمپئو نیز از این آکادمی فارغ التحصیل شد. او کارش را در پیاده نظام ارتش آغاز کرد و سپس آموزش رنجری را تکمیل کرد.

این مقام نظامی آمریکایی به مدت ده سال بعنوان نظامی زیر پرچم خدمت کرده است. او در اوایل دهه ۹۰ میلادی در جنگ خلیج فارس خدمت کرد. او همچنین بعنوان نظامی زیر پرچم در ویرجینیا و گاردملی کلمیا و ذخیره ارتش آمریکا خدمت کرد و در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شد.

مارک اسپر همچنین بعنوان مشاور امنیت ملی سنتاتور لدر بیل و بعنوان مدیر اجرایی و مشاور سیاسی سناتور چاک هگل خدمت کرده است. وی همچنین مسئول امور امنیت ملی در کمیته روابط خارجه سنا بوده است.

وی پیش از رسیدن به پست معاون وزیر دفاع، بعنوان «برنامه‌ریز جنگ» در پنتاگون خدمت کرده است. گفته می‌شود مهار قدرتهایی، چون چین و روسیه از اولویت‌های وی در راس پنتاگون خواهد بود.

مارک اسپر جوایز و افتخارات نظامی از جمله لژیون لیاقت و مدال برنز و مدال آزادی کویت را کسب کرده است. او همچنین مدال وزارت دفاع آمریکا برای خدمات عمومی برجسته را دریافت کرده است.او در سال ۲۰۰۸ موفق به اخذ درجه دکترای سیاستگذاری عمومی از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا شد. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید انور رشیدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری و معارفه معاونین و مدیران جدید شهرداری سنندج، با تبریک عملیات غرورمندانه سپاه پاسداران در عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: حمله غرورمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع رژیم کودک‌کش اسرائیل امید را در دل مظلومان جهان زنده کرد.

وی افزود: عملیات غرورآفرین سپاه تمام دنیا و سردمداران استکبار را در بهت و حیرت فرو برد و امید را در دل مردم مظلوم جهان به ویژه مسلمانان سرزمین‌های اشغالی زنده کرد.

شهردار سنندج از امنیت و سلامت به عنوان بالاترین نعمت در زندگی یاد کرد و بیان داشت: امنیت امروز ایران اسلامی حاصل ایثار و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و امنیتی و خون پاک شهداست امیدواریم این امنیت پایدار بیش از پیش بستر توسعه فراهم شود.

رشیدی همچنین به روز و هفته سنه پرداخت و افزود: روز ششم اردیبهشت ماه به نام روز سنه نام گذاری شده است و البته روز سنه تنها متعلق به شهروندان سنندجی نبود و مربوط به کل استان است و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه گرامیداشت این ایام را با رویدادهای فرهنگی فراهم سازیم.

وی اقدامات شهرداری را ویترین خدمات نظام دانست و اعلام کرد: با برنامه‌ریزی مناسب خیز خوبی برای انجام کارهای بزرگ در حوزه عمرانی و خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان در سال‌جاری فراهم است و خدمت به مردم اولویت اصلی مدیریت شهری است که در این راستا هرچه در توان داشته باشیم را بکار خواهیم گرفت.

شهردار سنندج همچنین از تغییر و تحولات به عنوان بستری برای پیشبرد هرچه بیشتر کارها در هر مجموعه‌ای نام برد و اذعان کرد: تغییراتی که در بدنه هر مجموعه‌ای صورت می‌گیرد موجب نوآوری و خدمات‌رسانی بهتر با ورود فکرهای جدید و حضور نیروهای تازه نفس می‌شود.

رشیدی اضافه کرد: هر دستگاه و سازمانی برای بقا و تداوم نقش مثبت و سازنده خود در خدمت به جامعه نیازمند افکار، اندیشه‌ها، نظرات تازه و نو است تغییر در تیم مدیریتی شهرداری نیز با همین دیدگاه و با اولویت بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جوان در راستای تربیت مدیران توانمند آینده صورت می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه معتقدیم باید فرصت مدیریت برای همه افراد توانمند فراهم شود، گفت: تمام نیروهای شهرداری افراد توانمند و لایق جایگاه مدیریتی هستند خوشبختانه شاهد انتصاب همکاران در پست‌های مختلف استانی و شهرستانی هستیم که این مهم را افتخاری برای خانواده بزرگ شهرداری می‌دانیم.

گفتنی است؛ با صدور احکام جداگانه‌ای از سوی سیدانور رشیدی مهندس سامان ساعدی بعنوان سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی، مهندس علی اصغری به عنوان سرپرست سازمان خدمات شهری، مهندس حمید کریمی به عنوان شهردار منطقه یک، مهندس فواد کریمی به عنوان شهردار منطقه ۴، مهندس عرفان فتحی به عنوان شهردار منطقه ۳، مهندس فایق عبدالحکیمی بعنوان سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی و فضای شهری، مهندس مهدی زندیه بعنوان سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، مهندس داریوش ورمزیار به عنوان سرپرست شهرداری ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد، مهندس امید وزیر بعنوان سرپرست شهرداری ناحیه منفصل شهری نایسر، مهندس کومار بابایی‌نژاد بعنوان سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج، زاهد ساعدپناه بعنوان سرپرست مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری سنندج منصوب شد.

کد خبر 6079879

دیگر خبرها

  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران