Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرآورده‌های لبنی پر مصرف به صورت مستقیم و بی واسطه در سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حداقل ۱۵ درصد زیر قیمت مصرف کننده درج شده روی کالا عرضه می‌شود.
در متن این اطلاعیه آمده است:

بر اساس هماهنگی صورت گرفته توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، انجمن صنایع لبنی ایران، سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه فروشگاه‌­های زنجیره­ای و در جهت رفاه حال مصرف کنندگان، موضوع عرضه مستقیم سه محصول پر مصرف لبنی (شیر، ماست و پنیر) مطرح و مقرر شد توزیع مستقیم این اقلام در مراکز عرضه مذکور عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر ۲۵ درصد از قیمت مصرف کننده مندرج بر روی بسته بندی محصولات لبنی را ضرائب سود پخش و خرده فروشی این اقلام تشکیل می‌دهد.

بر این اساس و با هدف حمایت از مصرف کنندگان و با هماهنگی‌های به عمل آمده با واحد‌های تولیدی، سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران و اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مقرر شد تا فرآورده‌های لبنی پر مصرف (شیر، ماست و پنیر) به صورت مستقیم و بی واسطه در این مراکز با حداقل ۱۵ درصد زیر قیمت مصرف کننده درج شده روی کالا عرضه شود.

انتظار می‌رود در این روش، افزایش هزینه‌های تولید که اخیراً در بهای محصولات لبنی لحاظ شده است در حداقل ممکن به مصرف کننده منتقل شده وخانوار‌ها بتوانند اقلام پرمصرف لبنی را با حداقل افزایش قیمت به نسبت قیمت‌های قبلی در این مراکز تهیه کنند.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف در این زمینه و یا گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به این سازمان و یا مراجعه به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟

ایتنا - کارشناسان تغذیه هشدار می دهند که مصرف بیش از حد قند و شکر می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد و باعث بیماری هایی مانند دیابت، مشکلات قلبی، چاقی و اضافه وزن شود.
به همین دلیل، متخصصان راهکارهایی را برای کمک به کنترل هوس خوردن قند و شکر ارائه کرده‌اند.

روجوتا دیوکار، یک متخصصان تغذیه، یک فرآیند سه‌‌مرحله‌ای را برای مهار هوس خوردن شکر پیشنهاد می‌‌کند.

در مرحله اول، باید یک لیوان آب نوشید. سپس در مرحله دوم، میوه تازه میل کرد. در نهایت، قبل از خوردن یک دسر شیرین، چند دقیقه صبر کنید تا هوس شکر به تدریج از بین برود.

طبق گفته دیوکار، این روش به کاهش میل به مصرف قند کمک می‌کند و می‌توانید به آرامی قند را از رژیم غذایی خود حذف یا مصرف آن را کاهش دهید.

کارشناسان معتقدند ترک قند یا کاهش مصرف آن می‌تواند فواید زیر را برای سلامتی به همراه داشته باشد:

۱. بهبود سلامت کلی با مصرف بیشتر مواد مغذی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌ها.

۲. کاهش وزن با کاهش دریافت کالری از منابع قندی.

۳. بهبود سلامت قلب با کاهش خطر فشار خون بالا، التهاب و افزایش تری‌گلیسیرید.

۴. سلامت بیشتر دندان‌ها با کاهش خطر پوسیدگی.

۵. حفظ انرژی پایدار در طول روز و کاهش خستگی.

۶. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲.

۷. بهبود خلق‌و‌خو و وضوح ذهنی با جلوگیری از نوسانات قند خون.

۸. پوست شفاف‌تر و روشن‌تر با کاهش التهاب و آکنه.

۹. هضم بهتر و کاهش مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست.

دیگر خبرها

  • نقش مردم در اقتصاد، تعدیل مصرف است
  • با منابع طبیعی کلسیم آشنا شوید
  • تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد
  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • مشکل جدی در تامین دارو و شیر خشک وجود ندارد
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟