Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به حساسیت‌هایی که دارد در حوزه امنیتی باید سخنگو داشته باشد و فردی مشخص در شورای تامین استان در مواقع حساس باید پاسخگوی رسانه‌ها باشد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

سردار محمد قنبری در جریان بازدید از دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگاران تسنیم در زاهدان در خصوص عملکرد رسانه‌های استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رسانه‌های سیستان و بلوچستان در مقایسه با رسانه‌های دیگر استان‌های کشور چه در جایگاه حقوقی و چه در قالب سازمان رسانه‌ای و هم گردانندگان آن‌ها با وجود زحمات زیادی که می‌کشند واقعاً بی‌ادعا هستند و این نکته‌ای بسیار مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در رابطه با ضرورت تغییر رویکرد رسانه‌های استان برای رسیدن به جایگاه مطلوب، گفت: تقاضا داریم رسانه‌ها مسائل منفی استان را خیلی بزرگ نکنند؛ این درخواست به معنای عدم انعکاس و ساسور اخبار منفی نیست، بلکه آنها باید اخبار را بگویند اما در این انتقال اخبار باید امانت‌داری کنند و از بزرگنمایی بپرهیزند و حداقل به اندازه همان مسائل منفی به مسائل مثبت هم بپردازند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سال گذشته یکی از ماشین‌های پلیس راه استان که در مسیر "جون آباد" حرکت می‌کرد کنار جاده در یک تله انفجاری صوتی افتاد که منفجر و سبب شکستن شیشه‌های ماشین پلیس شد؛ بلافاصله تماس گرفتیم و پرسیدیم اتفاق چه بود گفتند بچه‌ها سالم هستند و فقط شیشه ماشین شکسته که با همان ماشین هم به گشت‌ ادامه دادند.

بازدید فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دفتر تسنیم به‌روایت تصویرفرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دفتر تسنیم بازدید کردفرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: انفجار  زاهدان مربوط به شی صوتی دست ساز بود

پلیس آمادگی اطلاع رسانی فوری موضوعات به رسانه‌ها را دارد

سردار قنبری اضافه کرد: اما شاهد بودیم حدود 10 دقیقه بعد از این حادثه در یکی از خبرگزاری‌های مطرح خبر را به این شکل منعکس کرده‌اند که انفجار در سیستان و بلوچستان رخ داد و یک ماشین پلیس در آتش کاملاً سوخته و رفته هوا!  ما در این استان هستیم و اصل ماجرا را می‌فهمیم اما سوال اینجاست که با وجود انتشار چنین مطالبی بیرون استان چه تصوری در مورد استان دارند؟ ما نمی‌گوییم این اخبار منعکس نشوند؛ اخبار را منعکس کنید اما از قول ما باشد؛ این رقابت‌ها و اولویت زمان مقداری بر کیفیت کار تأثیر گذاشته چون در حال حاضر در کسری از ثانیه این اخبار باید روی آنتن برود و بارگذاری شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم که در حوزه‌های مختلف اخبار را فوری اطلاع‌رسانی کنیم و تاکنون هم موردی نبوده که جواب ندهیم؛ ما همیشه پاسخگو هستیم و واقعیت را می‌گویم اما نباید به این صحبت‌ها دامن زده شود چرا که همین دامن زدن‌ها ذهنیت را نسبت به سیستان و بلوچستان منفی می‌کند و بعد روی خیلی از موضوعات استان از جمله گردشگری، توسعه اقتصادی، ورود سرمایه‌گذار به استان و ... تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به شهادت شهید جام دوست مامور راهنمایی رانندگی در زاهدان، گفت: همکارمان شهید جام‌دوست مامور راهنمایی رانندگی که به شهادت رسید، رسانه‌ها نزدیک به 2 هفته به صورت شبانه روز به موضوع آن پرداختند و برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها برای این که از دیگری جا نماند خیلی به آن پر و بال دادند اما بعد از کشف موضوع و دستگیری عوامل که در مدت زمان کوتاهی هم رخ داد چه شد؟ اگر اخبار را توی یک وزن بگذاریم آیا  پرداخت اتفاق با پرداخت کشف در یک وزن بودند؟

رسانه‌های سیستان و بلوچستان بیشتر به مسائل منفی می‌پردازند

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: خیلی از اتفاقات افتاده و کشف شده که اگر بخواهیم بگوییم زیاد است اما ما معتقدیم پرداخت به کشف باید وزنش سنگین‌تر از پرداخت به اتفاق باشد تا بتوانیم رسالت خود را به جای بیاوریم؛ رسانه‌ها باید امانت‌داری کنند و موضوعات باید گفته شود چرا که اگر نگوییم از جای دیگر گفته می‌شود اما خیلی نباید آن را وسیع کنند.

وی با اشاره به حادثه انفجار 2 شی صوتی در خیابان "بعثت" زاهدان که سال گذشته رخ داد، تصریح کرد: طبیعتاً زمانی که انفجاری صورت می‌گیرد شیشه‌های اماکن اطراف می‌شکند اما برخی رسانه‌ها تعداد خانه‌ها را شمارش می‌کردند که چند شیشه از آن شکسته؛ این موضوع در خبر تأثیر ندارد جز اینکه مقداری دامنه ترس و وحشت را بیشتر کند؛ در واقع یکی از اشکالاتی که در این استان وجود دارد این است که به نکات منفی زیاد پرداخته می‌شود و به ویژه در مسائل امنیتی بزرگ‌نمایی صورت می‌گیرد.

شورای تامین سیستان و بلوچستان باید سخنگو داشته باشد

سردار قنبری اظهار داشت: به عقیده من شورای تامین ما در سیستان و بلوچستان باید یک سخنگو داشته باشد تا تمام مسائل امنیتی استان از زبان آن سخنگو به رسانه‌ها منتقل شود و این فرد نیز باید به صورت شبانه روزی پاسخگوی رسانه‌ها باشد؛ در این شرایط اخبار هدایت شده است و کسی نمی‌تواند خبر این طرف و آن طرف بنویسد و تمام موضوعات هم گفته می‌شود. با وجود سخنگو اگر هر اتفاقی در دورترین نقطه استان افتاد بگویند فلان نفر باید در حوزه امنیتی صحبت کند؛ داشتن سخنگو راهکاری مناسب برای این موضوع خواهد بود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در زمینه پوشش اخبار انتظامی، گفت: تاکنون عملکرد منفی عمدی از هیچ یک از رسانه‌های استان در زمینه اخبار انتظامی مشاهده نکرده‌ام و از این بابت اصحاب رسانه استان را افرادی متدین و توانمند می‌بینم.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از ارزیابی ضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیرو‌های امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیرو‌های امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سردار شریف با اشاره به اینکه عمده نیاز‌های امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد:بحمدالله ضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و همافزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیرو‌های مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیرو‌های خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیرو‌های جهادی به ویژه مشارکت نیرو‌های مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه
  • دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان
  • دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه
  • دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان
  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضو دارد
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند