Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اشرف صندوق آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زبان هنر، زبان نافذ جهان است و انتقال فرهنگ و تمدن با زبان هنر تاثیرگذارتر است.

وی در باره علت بدخط شدن مردم گفت: رونق صنعت چاپ، مزایا و معایبی داشته و باید تلاش شود با بهره برددن از مزایا، معایب را پوشش دهیم در این باره و برای بهبود خط تحریری، آموزش و پرورش باید یک نگاه عمیق تر داشته باشد، معلمان هنر باید تبحر داشته باشند و در مدارس نسبت به خط زیبا توجه ویژه مبذول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق آبادی افزود: در قدیم، تمام افراد که کلاس ششم را گذرانده بودند، خط زیبا داشته و در ادبیات هم تسلط داشتند اما اکنون با ورود تکنولوژی، توجه به هنرهای ظریف کم شده است.

نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران در باره دغدغه خوشنویسان گفت: اکنون دغدغه مهم، اقتصاد هنر است و انتظار می رود زمینه سازی برای فروش محصولات، بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به هنرمندان که سرمایه اصلی فرهنگی و هنری هستند توجه بیشتر باشد.

وی یکی از بسترهای رونق اقتصادی در جهان، گردشگری هنر است و البته ایران در نقاط مختلف جاذبه ها و ظرفیت های بسیار ارزشمندی برای رونق این گردشگری دارد.
 

نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: گردشگری هنر، جریان تازه ای در حوزه گردشگری است و ظرفیت های خیلی خوبی در استان های مختلف در این باره وجود دارد.

وی تصریح کرد: فرش، خط و ادبیات ما از جمله جاذبه های هنری برای توسعه گردشگری است و هنر خوشنویسی هم هنر ظرفیت و اصیل است که همراه با زیبایی، انتقاد دهنده پیام تمدن ما است.

صندوق آبادی گفت: پیام هنر خوشنویسی، برخاسته از ادبیات، تاریخ، فرهنگ و تمدن ما است و اگر شرایطی فراهم باشد که آثار هنرمندان در بازارهای جهانی عرضه شود، هم سبب رونق هنر در کشور شده ایم و هم به هنرمندان و رونق تولید آثار کمک کرده ایم و در این اقدام، داشته های فرهنگی، ادبیات و تاریخ تمدن را به دنیا ارائه داده ایم.

نائب رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: زبان هنر، زبان نافذ جهان است و انتقال فرهنگ و تمدن با زبان هنر تاثیرگذارتر است.

۷۱۸۵/‌‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصادی خراسان شمالي خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» روحیه ملت‌های مسلمان را تقویت کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «شیخ علی الخطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عصر سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به مردم مقاوم لبنان از طوایف مختلف، به روح شهدای مقاومت به خصوص شهدای اخیر مقاومت لبنان در برابر تجاوزرات رژیم صهیونیستی که مایه دلگرمی مردم فسطین هستند، درود فرستاد و حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین را مایه افتخارو سربلندی دانست.

وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران همچنین از نقش و تلاش ها و مواضع شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلامی شیعیان لبنان در حمایت از مقاومت و تقویت وحدت بین طوایف مختلف لبنان و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قدردانی کرد و بر نقش مهم لبنان و مقاومت مردم لبنان در روند تحولات اخیر منطقه تاکید کرد.

شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عملیات مقتدرانه و مشروع نیروهای مسلح ایران اسلامی علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را به رهبری، دولت و مردم ایران تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین موجب وحدت جهان اسلام علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

 وی همچنین تأکید کرد: خوشبختانه فلسطین بار دیگر به مساله نخست آحاد ملت ها و نخبگان دنیای اسلام و سراسر جهان از طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شده و تحولات اخیر حقانیت موضع اصولی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی را ثابت کرد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها بر موضع اصولی و مقتدرانه خود در دفاع از فلسطین پابرجا و استوار است.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تشریح آخرین تحولات لبنان و روحیه بالای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد علیرغم تلاش دشمنان، مردم لبنان به خوبی بر حقایق و واقعیت ها آگاهی دارند و حامی و پشتیبان مقاومت هستند و حمایت از مقاومت در لبنان بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزات این رژیم در منطقه به شدت افزایش یافته و برهه کنونی فرصتی برای تقویت وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل فتنه انگیزی دشمنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • عملیات «وعده صادق» روحیه ملت‌های مسلمان را تقویت کرد
  • ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم
  • محمدعلی بهمنی: تمام شاعری ام مرهون فریدون مشیری است
  • تمام شاعری‌ ام مرهون فریدون مشیری است
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟