Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت اولین هواپیمای برقی مسافربری با ظرفیت ۹ نفر که قادر به پیمودن مسیری هزار کیلومتری است، توسط یک شرکت تجاری آغاز شده است.

این هواپیما که آلیس نام دارد توسط شرکت Eviation در حال ساخت است و می‌تواند برای پرواز‌های هوایی به کشور‌های همسایه مورد استفاده قرار گیرد. قرار است در آینده مدل‌های دیگری از این هواپیما ساخته شود که در نهایت ۱۶۰۰ کیلومتر برد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هواپیمای تمام برقی آلیس با همکاری شرکت‌هایی مانند زیمنس و مگنی ایکس ساخته می‌شود و در انتهای هر بال خود دارای یک پروانه است. این پروانه‌ها در زمان چرخش ۲۶۰ کیلووات انرژی تولید می‌کنند. قطر هر یک از پروانه‌های یادشده به ۱۲.۲ متر می‌رسد.

حداکثر سرعت این هواپیما برابر با ۴۴۵ کیلومتر در ساعت بوده و حداکثر میزان پرواز یک سره آن به ۱۰۴۶ کیلومتر می‌رسد. قرار است نمونه اولیه این هواپیما در نمایشگاه هوایی پاریس که این هفته برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته شود. طول بال‌های این هواپیما نیز ۱۶.۱۲ متر است. انتظار می‌رود اخذ گواهی‌های لازم برای این هواپیما تا سال ۲۰۲۱ انجام شده و پرواز آن از سال ۲۰۲۲ ممکن شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی هواپیما هواپیما برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید

خودروساز ژاپنی هوندا تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۷ نسل‌های بعدی خودرو‌های برقی خود را در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان عرضه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خودروسازی هوندا موتور ژاپن در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷، شش مدل خودروی الکتریکی نسل بعدی را با نام تجاری Ye در چین که بزرگترین بازار خودرو در جهان محسوب می‌شود را عرضه کند.

این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ در مجموع و با احتساب مدل‌های قبلی ۱۰ نوع خودروی برقی را با برند هوندا را در چین عرضه کند. اقدامی که منجر خواهد شد هدف این شرکت در رسیدن به سهم ۱۰۰ درصدی خودرو‌های برقی از بازار چین تا سال ۲۰۳۵ محقق شود.

خودورسازی هوندا که در حال حاضر دومین خودروساز بزرگ ژاپن، از نظر حجم فروش محسوب می‌شود، در افزایش فروش خودرو‌های برقی از رقبای اروپایی و آمریکایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز عقب مانده است.

پیش از این هوندا و نیسان موتور که دو شرکت رقیب در ژاپن هستند، در مواجهه با رقابت فزاینده از سوی سازندگان خودرو‌های برقی چینی، اعلام کردند که در حال بررسی برای مشارکت در بخش‌های کلیدی و نرم‌افزاری هستند.

گفتنی است، شرکت هوندا در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ از خودرو‌های الکتریکی «هوندا سری ۰» و دو مدل مفهومی دیگر در نمایشگاه خودروی CES رونمایی کرد.

دیگر خبرها

  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید