Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرامت الله حسینی روز چهارشنبه در جریان بازدید استاندار قزوین از این طرح افزود: تا ۲ ماهه آینده و پس از راه اندازی دیگر خطوط تولید، محصول نهایی (کاتد) تولید خواهد شد.

وی اظهار داشت: این واحد سالیانه قادر به تولید ده هزار تن مس کاتدی خواهد بود وبرای ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه این معدن دارای ۱۴ میلون تن ذخیره است، افزود: کار ساخت این واحد از سال ۸۶ آغاز و در سال ۹۲ سرعت گرفت و اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت آماده بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال معدنی از شرکت برق منطقه ای زنجان برای تامین ۶ مگاوات برق، از بنیاد مسکن استان قزوین برای ساخت شهرک مسکونی کارگران و نیز از مسولان قزوین برای پرداخت ۳۵ میلیارد ریال از تسهیلات مصوب تقاضای همکار ی کرد.

وی بابیان اینکه بهسازی راه دسترسی معدن از سمت آزاد راه زنجان قزوین به طول ۱۶ کیلومتر ضروری است، گفت: حمایت مسئولان در این خصوص به روند تولید یاری می رساند.

وی سرمایه گذاری انجام شده در این واحد را یکهز ار و ۶۰۰ میلیاد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش طرح در حال حاضر بین هشت تا ۱۹ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین، محمد شفیعی فرماندار و مدیران صنعتی و اقتصادی استان قزوین نیز در این بازدید حضو رداشتند.

قرار است این واحد معدنی در سفر آتی رئیس جمهور به قزوین مورد بهره برداری قرار گیرد.

۱۸۰ معدن در استان قزوین وجود دارد و سالانه ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تن ماده معدنی از آنها استخراج می‌شود که مهم‌ترین آنها سیلیس، آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ تزئینی و شن و ماسه کوهی، روی، باریت، آلونیت (زاج سفید) کائولین، گچ و نمک، سنگ‌های آهکی، سرب و روی، مس، منگنز، آهن، بوکسیت و باریت است
 

۳۰۱۳*۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین معدن مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجائی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.
جواد دوستی در ادامه اظهار کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، سالیانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است