Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنیه در همایش توسعه همکاری های اقتصادی لرستان با کشورهای عراق و سوریه در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار داشت: استراتژی های توسعه مبتنی بر توسعه واردات و صادرات است و هرکشوری با نگاه حمایت گرایانه هرچه نیاز دارد تولید می کند.
وی با بیان اینکه تولید لزوماً برای مصرف داخلی نیست و می تواند صادر هم شود اضافه کرد: وابستگی جدی به صادرات نفت در کشور حس می شود و این وابستگی به صادارت تک محصول هم تهدید محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار لرستان افزود: تراز تجاری ما با احتساب به صادرات نفت مثبت می باشد اما ریسک پذیر است.
خادمی اضافه کرد: موضوع کاهش وابستگی به نفت مورد تاکید است و کاهش ارزش پول ملی اتفاقی دیگر است که در برخی نقاط برای رقابت سیاست های اقتصادی رخ می دهد.
وی اظهار داشت: فرصت بسیار کوتاهی است و باید به بهره وری و اصلاح ساختارها، فکر کرد و در غیر اینصورت بازار به گذشته برمی گردد.
استاندار لرستان افزود: حضور بازار لرستان در کشورهای عراق و سوریه فرصت بزرگ و طلایی است.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل ما نهادسازی است و این موضوه دلیل اصلی توسعه است و باید تشکل های تولید و تشکیل شبکه های مشترک ملی و منطقه ای نهادسازی شود.
استاندار لرستان بیان کرد: در حد توان کمک خواهیم کرد و در این راستا تشکل ها باید سازمان دهی شوند.
خادمی با اشاره به شناسایی ظرفیت ها گفت: سازمان منطقه ای لرستان، همدان، کرمانشاه و ایلام تشکیل شده است که توسعه صادرات به کشورهای عراق و سوریه مدنطر است.
۳۲۱۰/‏۶۰۶۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد.

بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ بنابراین در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

کد خبر 6087587

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • وزیر کشور وارد لرستان شد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق