Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آتش‌سوزی‌های عمدی محیط زیست؛ از زغال تا سنجاب، افزایش حداکثر ۲۹ درصدی شهریه مهد‌های کودک، افزایش اعتبار اشتغالزایی مددجویان بهزیستی و ... گزیده‌ای از اخبار بسته اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آتش‌سوزی‌های عمدی محیط زیست؛ از زغال تا سنجاب، افزایش حداکثر ۲۹ درصدی شهریه مهد‌های کودک، افزایش اعتبار اشتغالزایی مددجویان بهزیستی، ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است، پرداخت سنوات معلمان ابهامی ندارد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کارآفرین پرداخت می‌شود، آیا «خانه‌های بازی» به مجوز بهزیستی نیاز دارند؟ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار بسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

 

• آتش‌سوزی‌های عمدی محیط زیست؛ از زغال تا سنجاب

فرمانده یگان محیط زیست کشور ضمن تایید عمدی بودن برخی آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، زغال‌گیری و توسعه اراضی کشاورزی را مهمترین دلیل آتش‌سوزی‌های عمدی دانست و گفت: آتش‌زدن عمدی درختان بلوط با هدف به دام انداختن سنجاب در دست بررسی است. به گزارش ایسنا، جمشید محبت‌خانی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون وسعت آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست نزدیک به ۳۰۰ هکتار بوده است، اظهارکرد: با توجه به بالا بودن میزان بارش‌های کشور در سال زراعی جاری شاهد تراکم و افزایش ارتفاع پوشش گیاهی در مناطق مختلف کشور هستیم که جای خوشحالی است، اما متاسفانه همین وضعیت، پتانسیل حریق را در مراتع و جنگل‌ها بالا برده است.

• افزایش حداکثر ۲۹ درصدی شهریه مهد‌های کودک
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش حداکثر ۲۹ درصدی شهریه مهد‌های کودک خبر داد و گفت: شهریه‌های جدید تا ۱۰ تیر اعمال می‌شوند. به گزارش مهر، حبیب‌الله مسعودی فرید افزود: بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار، مهد‌های کودک حداکثر تا ۲۹ درصد می‌توانند شهریه خود را افزایش دهند. وی تصریح کرد: البته رقم اشاره شده، حداکثر افزایش است و قطعاً در برخی از استان‌ها شهریه‌ها کمتر از رقم فوق افزایش می‌یابد و در واقع شهریه‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی تعیین و ابلاغ می‌شود.


• افزایش اعتبار اشتغالزایی مددجویان بهزیستی
مدیر کل بهزیستی استان تهران از افزایش اعتبار اشتغالزایی مددجویان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: به محض اعلام مبلغ دقیق اعتبار، مددجویان را به بانک معرفی می‌کنیم. به گزارش مهر، داریوش بیات نژاد در مورد بودجه اشتغال مددجویان بهزیستی افزود: با توجه به اینکه بودجه کلی مربوط به اشتغال مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سال جاری بیشتر از ۳ برابر سال قبل افزایش یافته است به همین دلیل پیش بینی می‌شود سهم استان‌ها نیز افزایش چشمگیری داشته باشد. وی افزود: البته مبلغ دقیق اعتبار اشتغال استان تهران هنوز اعلام نشده است، اما مطمئن هستیم که بیش از سال ۹۷ است.


• ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است، گفت: به دنبال ایجاد مدارس بزرگ هستیم. به گزارش فارس، سید جواد حسینی اظهار کرد: بین مدیران اجرایی و صاحب‌نظران دانشگاهی فاصله‌ای وجود دارد و اگر بین این دو قشر پیوند ایجاد شود باعث توسعه شده و اگر فاصله باشد باعث عقب‌افتادگی می‌شود.


• ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کارآفرین پرداخت می‌شود
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد به مددجویان تحت پوشش واجد شرایط دارای طرح‌های اشتغالزایی خبر داد. به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی افزود: مددجویان تحت پوشش برای بهره مندی از این تسهیلات باید طرح‌های اشتغالزایی خود را برای انجام ارزیابی و بررسی‌های لازم به کمیته امداد ارائه کنند. وی تصریح کرد: طرح‌های ارائه شده باید برای بهره مندی از تسهیلات، دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند تا پس از تایید نهایی توسط کارشناسان کمیته امداد برای استفاده از وام‌های قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات کم بهره به بانک‌های مربوطه معرفی شوند.

• پرداخت سنوات معلمان ابهامی ندارد
رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت پرداخت سنوات ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی معلمان پیش از سایر کارمندان نشان می‌دهد که دولت نگاه ویژه‌ای به فرهیختگان دارد و هیچ ابهامی در این زمینه نیست. به گزارش فارس، سعید طاهری در پاسخ به این پرسش که در پرداخت حقوق و معوقات معلمان و فرهنگیان همچنین بازنشستگان عمده مسؤولان کشوری وضعیت را منوط به دریافت بودجه از سازمان برنامه و بودجه می‌داند. آیا موردی است که مسئولان نخواهند با ما اعلام کنند، گفت: هیچ مورد خاص و ابهامی وجود ندارد که مسئولان نخواهند در مورد آن توضیحات ارائه کنند و ابهامی در مورد آ‌ن وجود داشته باشد.


• برگزاری آزمون‌های مدارس سمپاد از ۳۰ خرداد
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان در ۳۰ و ۳۱ خرداد خبر داد. به گزارش ایسنا، خسرو ساکی در این باره اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان در پایه هفتم با ۱۷۴ هزار و ۳۴۲ شرکت کننده در ۹۶۱ حوزه اجرایی در روز پنج شنبه ۳۰ خرداد برگزار می‌شود. وی افزود: آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی پایه دهم نیز با ۲۶۲ هزار و ۵۲۵ شرکت کننده در ۱۴۲۰ حوزه اجرایی روز جمعه ۳۱ خرداد در سطح کشور برگزار می‌شود.

• آیا «خانه‌های بازی» به مجوز بهزیستی نیاز دارند؟
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور به خانواده‌ها نسبت به غیرقانونی بودن «خانه‌های بازی» که به نگهداری مستمر کودکان اقدام می‌کنند، هشدار داد. به گزارش ایسنا، سید منتظر شبر با بیان اینکه هر مهدکودکی از سازمان بهزیستی مجوز نداشته باشد، غیر مجاز است، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هرجایی که حالت مهد داشته باشد و کودکان برای مدت طولانی در آنجا نگهداری شوند، با هر اسمی مانند خانه بازی، کلاس زبان و… بدون مجوز سازمان بهزیستی، مجاز به فعالیت نیست. وی با بیان اینکه مردم بعد از مراجعه به این مراکز باید از آن‌ها مجوز سازمان بهزیستی را تقاضا کنند، اظهار کرد: در صورتیکه اتفاقی برای کودکان در این مراکز فاقد مجوز از سازمان بهزیستی بیافتد، به دلیل عدم دریافت مجوز از سازمان، این نهاد بر آن‌ها نظارتی ندارد. به این ترتیب می‌توان گفت: این مراکز نه قانونی هستند و نه مجوز دارند. حتی اگر نهاد‌های رسمی هم پشت نام محل نگهداری کودکان باشد، بازهم کارشان قانونی نیست.

 

• هر دو هفته یک پروژه در تهران افتتاح می‌کنیم
شهردار تهران گفت: از این پس هر دو هفته افتتاح پروژه در تهران خواهیم داشت تا امید و نشاط به شهر بازگردد. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی گفت: انتظار این است که شهرداران فعالیت‌های خود را با قدرت ادامه دهند. وضعیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی چندان مساعد نیست و شهرداری هم با وجود استقلال از دولت از این شرایط تأثیر می‌پذیرد البته با وجود اینکه این وضعیت نامناسب است می‌تواند فرصتی برای رشد کشور باشد.

• پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات بهسازی رینگ پیاده‌روی ۷ کیلومتری بوستان پردیسان
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پیشرفت عملیات بهسازی رینگ اصلی بوستان پردیسان به مرز ۷۰ درصد رسید؛ رینگ ۷ کیلومتری بوستان پردیسان به‌عنوان یک مسیر تندرستی جهت پیاده‌روی و دوچرخه سواری جمع کثیری از شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش تسنیم؛ مهندس صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه تاکنون حدود ۳۲ هزار مترمربع از سطح رینگ اصلی پارک پردیسان با پخش حدود ۴۱۰۰ تن آسفالت مورد اجرای عملیات تراش و روکش قرار گرفته است، اظهار کرد: اتمام عملیات عمرانی در رینگ ۷ کیلومتری بوستان پردیسان، نیازمند تخصیص حدود ۱۵۰۰ تن آسفالت دیگر است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا پایان خرداد سالجاری تکمیل شود.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته اجتماعی جنگل اتش معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد

حذف انرژی زغال‌سنگ و چالش‌های موجود در استخدام کارگران ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، قیمت برق در استرالیا را تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد تاریخی خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس یک گزارش جدید، خروج تدریجی نیروگاه‌های زغال‌سنگ از رده تولید و کمبود نیروی کار ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا، قیمت برق را تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌دهد و به بالاترین حد تاریخی می‌رساند. با این حال استرالیا پس از عبور از این بحران به شرایط تعدیل هزینه خواهد رسید و ممکن است تنها به‌صورت گهگاه ملزم به افزایش هزینه برق شود.

فرازونشیب‌های قیمت برق استرالیا تا پایان دهه

پیش‌بینی می‌شود با حذف واحدهای زغال‌سنگ قیمت انرژی در سراسر مناطق استرالیا تا پایان دهه به بالای ۱۰۰ دلار استرالیا (۵۲.۳ پوند) به ازای هر مگاوات ساعت برسد. این مبلغ در نیوساوت‌ولز و کوئینزلند با افزایش بیشتر به ۱۷۰ دلار (۸۸.۹ پوند) تا پایان سال ۲۰۲۸ و ۱۶۴ دلار استرالیا (۸۵.۸ پوند) تا سال ۲۰۲۹ خواهد رسید. از سوی دیگر تا این زمان کمبود نیروی کار مانع استقرار پروژه‌های تجدیدپذیر ضروری می‌شود و فشار بر قیمت برق را تشدید می‌کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که استرالیا طی دو دهه آینده به بیش از ۷۰ هزار کارگر ماهر برای ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر جدید نیاز خواهد داشت که این رقم در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ هزار نفر بود. پرداختن به این کمبود از طریق طرح‌هایی مانند برنامه‌های بازآموزی و افزایش بودجه برای مؤسسات، بسیار مهم تلقی می‌شود.

با این حال استرالیا پس از عبور از این دوره بحرانی با کاهش قیمت برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ مواجه خواهد شد، زیرا منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر آن رایج‌تر و جایگزین انرژی تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی می‌شوند، هرچند این اقدام ممکن است منجر به کاهش سرعت ورود ظرفیت جدید، همراه با افزایش تقاضا از طریق برق‌رسانی اقتصادی و بسته شدن واحدهای زغال‌سنگ باقی‌مانده شود که ممکن است در برهه‌ای از زمان با افزایش مجدد قیمت برق همراه باشد.

کد خبر 747142

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد