Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ شمخانی در جریان این دیدار با قدردانی از همتای روس خود برای برگزاری موفق دهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی ۵ قاره جهان اظهار داشت: افزایش روند کیفی این نشست‌ها و بررسی تهدیدات و فرصت‌های مشترک امنیتی از سوی نمایندگان ارشد کشور‌های مختلف اثرات قابل قبولی در شکل گیری رویکرد‌های مشترک در این خصوص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تجربه موفق همکاری‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی ایران و روسیه در سوریه گفت: تداوم روند سیاسی آستانه برای سرعت دادن به ایجاد ثبات پایدار بر اساس خواست و اراده مردم سوریه ضروری است.

شمخانی تداوم همکاری‌های نزدیک و مشارکت جدی میان ایران و روسیه و سایر همسایگان افغانستان برای کمک به شکل گیری روند آشتی ملی در این کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری دومین نشست مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان که نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، فرصت مناسبی برای تسریع در روند کمک به ثبات پایدار در افغانستان خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین تصمیمات اتخاذ شده از سوی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام که پاسخی به بدعهدی و بی عملی آمریکا و کشور‌های اروپایی است اظهار داشت: ایران در چارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام به صورت گام به گام کاهش تعهدات خود را برای مقابله با رفتار غیر قابل قبول طرف‌های مقابل که صرفاً تأمین کننده نفع یک جانبه است ادامه خواهد داد.
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار با قدردانی از حضور و سخنرانی مهم و جامع دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دهمین نشست امنیتی روسیه گفت: براساس دیدگاه شرکت کنندگان در نشست، سخنرانی جنابعالی در ردیف تأثیر گذارترین سخنرانی‌های ارائه شده بوده است.

وی با اشاره به نشست سه جانبه مقامات عالی امنیت ملی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی که بزودی در سرزمین‌های اشغالی و با موضوع بررسی تحولات سوریه انجام خواهد شد اظهار داشت: نتایج این نشست را به جمهوری اسلامی ایران که شریک راهبردی ما در منطقه است ارائه خواهیم کرد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه ضرورت جلوگیری از مداخله غیر قانونی آمریکا در سوریه و متوقف سازی برخی اقدامات نظامی اسرائیل در این کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقداماتی که می‌تواند به بحران جاری در سوریه دامن بزند به هیچ وجه مورد تأیید روسیه نیست.

پاتروشف با اشاره به ابتکارات جاری روسیه برای تقویت روند گفتگو میان طرف‌های مختلف در افغانستان، تداوم ناامنی در این کشور را بر امنیت همسایگان اثرگذار عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: همسایگان افغانستان باید با پیگیری مستمر نشست‌های مقامات عالی امنیتی، نقش تعیین کننده خود در نزدیک کردن طرف‌های منازعه و تسریع در شکل گیری و موفقیت روند‌های سیاسی را با جدیت دنبال کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، شمخانی ، برجام ، توافق هسته ای ، دبیر شورای امنیت ملی روسیه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شمخانی برجام توافق هسته ای دبیر شورای امنیت ملی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار متوقف شد

در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار، روز گذشته متوقف شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه نداد. در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار روز گذشته متوقف شد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به رشد قیمت هیجانی شاخص‌های ارزی، احتمال افت نرخ‌های بیشتر نیز وجود دارد، اما بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار گویای آن است که فعلا کف نرخ دلار حوالی بازه ۶۵‌هزار و ۲۰۰ تا ۶۵‌هزار و ۳۰۰ تومان است.

در این میان عده‌ای از کارشناسان ارزی نیز معتقدند که با توجه به ناهماهنگی بازدهی ارز و شاخص تورم در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدیل نرخ ارز و تغییر بازه نوسان آن می‌تواند محتمل باشد. اما همچنان می‌توان امید داشت که درصورت انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نرخ ارز چند پله دیگر نیز افت کند.

یک روز سبز برای بازار ارز

دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه در نیمه نخست کانال ۶۵ معامله می‌شد طی بازار دیروز حدود ۳۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵‌هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. یورو و پوند نیز به عنوان دو ارز شاخص دیگر بازار تهران با رشد قیمت‌های یکسان ۱۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۷۰‌هزار و ۶۰۰ تومان و ۸۲‌هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند.

این در حالی است که برخلاف نوسانات بازار غیررسمی، نرخ اسکناس و حواله پول‌های خارجی در سامانه دولتی مرکز مبادله ارز و طلای کشور در روز‌های اخیر نوسان چشمگیری نداشته است. اسکناس دلار رسمی مانند روز‌های پیشین روز گذشته نیز در رقم ۴۳‌هزار و ۵۶۷ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در این سامانه روی نرخ ۴۰‌هزار و ۶۴۸ تومان به فعالیت خود ادامه داد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که فرآیند تخصیص سهمیه ارز ۲‌هزار یورویی سالانه در سال جدید آغاز نشده و متقاضیان منتظر آغاز فرآیند نوبت‌دهی هستند.

به عقیده برخی از تحلیلگران اعطای سهمیه ارز رسمی با شکاف کنونی نرخ‌های بازار رسمی و غیررسمی توجیه اقتصادی نداشته و رانت زیادی را در بازار به وجود می‌آورد. حال باید دید بانک مرکزی در هفته‌های آتی چه سیاستی را در راستای تخصیص ارز رسمی اتخاذ خواهد کرد.

سکه در جست‌وجوی محدوده امن

همزمان با نوسانی شدن دو بازار ارز غیررسمی و طلای جهانی، سکه طلا نیز در دو هفته گذشته فعالیت پرنوسانی را در پیش گرفته است. بازه نوسان این فلز گرانبها در این بازه زمانی بزرگ‌تر از سابق شده به‌صورتی که در برخی روز‌ها قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید تا ۲ میلیون تومان نیز نوسان کرد. در بازار روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با نوسان اندک ۲۰‌هزار تومانی خود در رقم ۴۴ میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان فروخته شد. اما نیم و ربع‌سکه با افت قیمت یکسان ۳۰۰‌هزار تومانی در ارقام ۲۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان معامله شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار