Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه برای راه اندازی اینستکس اروپایی‌ها یا باید از ما نفت بخرند و یا خط اعتباری بدهند، گفت تا کنون اتفاقی در جهت راهاندازی اینستکس نیفتاده است.

قدس آنلاین، آرش خلیل‌خانه: رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه برای راه اندازی اینستکس اروپایی‌ها یا باید از ما نفت بخرند و یا خط اعتباری بدهند، گفت تا کنون اتفاقی در جهت راهاندازی اینستکس نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره وعده هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی در سفر به تهران برای تأمین مالی  اینستکس، اظهار داشت: تا کنون وعده‌های زیادی خیلی داده‌اند، باید در عمل اقدامی انجام دهند اما تا کنون اتفاقی رخ نداده است.

وی در واکنش به ادعای برخی مقامات اروپای درباره آماده نبودن نهاد متناظر اینستکس در ایران با تأکید بر اینکه این ادعا دروغ و خلاف واقع است، گفت: نهاد متناظر در داخل ایران  تحت عنوان «ساتما» تشکیل شده و مدیرعامل و تشکیلاتش آماده است.

همتی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام اروپا اگر می‌خواهد با ما کار کند یا باید از ایران نفت بخرد که با پول ان تبادل مالی کنیم یا خط اعتباری بدهد چون اینستکس خشک و خالی که نمی‌تواند کار کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره شایعه حذف ارز نیمایی با تأکید بر اینکه ارز نیمایی حذف نمی‌شود ولی نرخ نیما به بازار آزاد خیلی نزدیک است، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا برخی‌ مدام حذف ارز نیمایی رامطرح می‌کنند. اتفاقا دلیل اینکه این روزها ارز نیمایی زیادی عرضه می‌شود اینست که این نوع یا نرخ ارز برای صادرکنندگان مطلوب است.

ناصر همتی همچنین دربارهدلیل راه نیفتادن بازار متشکل ارزی علی رغم اصرار و وعده بانک مرکزی، گفت:  بازار متشکل ارزی از بازارهای حساس و مهم است به همین دلیل من حداقل‌هایی را برای شروع کار این بازار تعیین کرده‌ام که در حال آماده سازی است مثلا ثبت نام از صرافی ها باید انجام شود، سیستم های آی تی  و ارتباط بانکها با این شبکه برقرار شود چون بانکها باید بتوانند خرید و فروش ارز را از طریق ارتباط با صرافی ها ناجام دهند. اینها کارهای پیچیده ایست اما بزودی نهایی خواهد شد. به محض اینکه اجرایی و فعال شود در واقعی کردن نرخ ارز تأثیر زیادی دارد.

وی درباره امکان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه سران سه قوه هم با بیان اینکه نمیدانم چه کسی این موضوع را مطرح کرده؟ گفت: این برداشت اشتباهی است که صورت گرفته. برخی  از کالاهای اساسی کماکان با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود و ما در بانک مرکزی برای انها گشایش اعتبار می کنیم و اتفاق خاصی قرار نیست رخ دهد. بحثی هم نشده اما صاحب نظران در حال جمع بندی و اخذ آرا هستند و هر وقت دولت تصمیم جدیدی بگیرد اعلام میکنیم.

همتی کم شدن منابع قرض الحسنه بانکها را نیز رد کرد و گفت، خوشبختانه این منابع رشد هم داشته است اما در مقابل مصرف آن نیز زیاد شده. مثلا وام ازدواج مبلغش بالا رفته  و بزودی می‌خواهیم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زگان را شروع کنیم که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار آن است، به کمیته امداد و ... نیزپرداخت ها در جریان است و رقم پرداختی ها اضافه شده است علاوه بر این در مصوبات ابلاغی به بانکها گفته شده از بخشی از منابع جاری خود هم برای تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی ارز نیمایی اینستکس رئیس کل بانک مرکزی عبدالناصر همتی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس فصل قبل مجوز حرفه‌ای گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، اما باید این مجوز را برای فصل آینده هم تمدید کند.

استقلال نیز پس از دو فصل ناکامی مطلق در گرفتن مجوز حالا عزم خود را جذب کرده تا بتواند به لیگ قهرمانان بازگردد، ولی به نظر می‌رسد حتی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، هر دو باشگاه یک معضل بزرگ دارند که باید آن را مرتفع کنند و در غیر این صورت دردسرهایشان تمام نمی‌شود. از قرار معلوم یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی روی آن دست گذاشته و تاکید دارد حتماً باید حل شود، شرایط ورزشگاه آزادی و محقق نشدن شرایط مد نظر بازرسان است.

استقلال و پرسپولیس هر دو از ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی خودشان در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کنند، ولی سیستم خروج اضطراری این استادیوم هنوز توسط ناظران AFC تایید نشده است و اگر تا زمان تعیین شده چنین اتفاقی صورت نگیرد آنگاه هیچ بعید نیست این دو تیم مجبور شوند بازی‌های خودشان را به استادیوم دیگری ببرند یا اینکه تعداد تماشاگرانشان را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند. البته طرافیان هر دو باشگاه مدعی‌اند برای رفع نقص موجود تا اواسط تابستان فرصت باقی است و روند بازسازی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی
  • می‌خواست لیورپول را بازی بدهد، بدجور بازی خورد!‏
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • فوتسال ژاپن؛ کشتی‌ای که غرق شد!
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است
  • کیفیت اتفاقی نیست
  • آلومینیوم نه، بیرانوند به سپاهان می‌رسد