Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عوامل پشت پرده پرتاب موشک‌ها و خمپاره‌های اخیر ضد مراکز امنیتی و نظامی عراق شناسایی شدند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق از پیگیری های صورت گرفته و شناسایی عوامل پشت پرده پرتاب موشک‌ها و خمپاره‌های اخیر در اردوگاه‌ها و مراکز امنیتی و تاسیسات نفتی در استان‌های متعدد عراق خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس اجرای بیانیه فرمانده کل نیروهای مسلح که دیروز صادر شد، اتاق عملیات مشترک تمام سرویس‌های اطلاعاتی را مأمور جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی و افشای عوامل پشت پرده پرتاب موشک و بمب به مراکز نظامی و غیرنظامی در بغداد و استان های دیگر پرداخته و نیروهای امنیتی اقدامات پیشگیرانه امنیتی و حقوقی را ضد این اتفاقات در دستور کار قرار دادند.

حمله موشکی به پایگاهی در شمال بغداد   ادعای اصابت موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد تکذیب شد
این بیانیه تاکید کرد که نیروهای امنیتی در تشکیلات مختلف خود اجازه بازی با امنیت عراق و تعهدات این کشور را نمی‌دهند وبا کسانی که به دنبال مطرح کردن امنیت و ایجاد ترس و وحشت و نگرانی و انجام پروژه‌های متعارض با منافع ملی عراق هستند، برخورد شدید خواهند کرد.این بیانیه در عین حال به ماهیت عوامل پشت پرده این انفجارها اشاره‌ای نکرد.

صبح امروز برخورد چند فروند موشک به ساختمان یک شرکت نفتی خارجی در استان بصره در جنوب عراق باعث زخمی شدن 2 کارمند عراقی شد. کارگران نفتی می گویند که صدای 3 انفجار را در محوطۀ یک شرکت نفتی خارجی در شهر بصره مرکز استان بصره شنیده اند.

رویترز نیز به نقل از چند مسئول عراقی بدون ذکر نام آنها اعلام کرد: فعالیت های نفتی در بصره خصوصاً صادرات با وجود حملۀ موشکی همچنان ادامه دارد. شرکت‌هایی که در نزدیکی محل انفجار فعالیت می‌کنند، شامل شرکت‌های خارجی اکسون موبیل، شل و اِنی هستند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد