Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار شمخانی با مشاورامنیت ملی رییس‌جمهوری ازبکستان و مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان، پرداخت ۲۴ میلیون تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مناطق سیل زده، لزوم راه اندازی کوپن پیشرفته از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۹ خرداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دیدار شمخانی با مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری ازبکستان و مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان، پرداخت ۲۴ میلیون تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مناطق سیل زده، لزوم راه اندازی کوپن پیشرفته از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۹ خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهد ثبات در بازار هستیم/کوپن پیشرفته یا مدرن را باید به راه بیندازیم

«غلامرضا تاجگردون» شب گذشته (سه شنبه 28 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری که درباره اصلاح ساختار بودجه و اقدامات مجلس برای مقابله با مشکلات اقتصادی بود با اشاره به نوسانات شدید بازار طی یک سال گذشته گفت: این نوسانات بر سایر بازارها نیز تاثیر گذاشته است اما در ماه های اخیر شاهد ثبات در بازار هستیم که عوامل زیادی در این ثبات تاثیرگذار بوده اند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رقابت قیمت ها به عنوان عامل ثبات بازار یاد کرد و گفت: نرخ رشد حداقلی یا نوسان حداقلی قیمت‌ها را در یک حدی ثابت گذشته است از این رو ثبات به بازار برگشته و دیگر اثر روانی را در بازار شاهد نیستیم این در حالی است که مردم می‌دانند که اثر روانی دیگر تأثیر گذار بر بازار نیست.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز در حال رسیدن به ثبات است، گفت: عملیات بازار باز و بازار متشکل باید با هم صورت گیرد، بانک مرکزی پیش از این اختیارات لازم را نداشت اما مجلس خط داد و دولت این خط را تنظیم کرد از این رو شورای هماهنگی اختیارات خوبی را به بانک مرکزی داد تا بانک مرکزی بتواند کار را انجام دهد، بانک مرکزی محتاط عمل می‌کند و این هم کار خوبی است.

 

تاجگردون در بخش دیگری از این برنامه درباره تامین کالاهای اساسی گفت: ۱۴ میلیارد دلار منابع ارزی داریم که می‌توانیم آن را به کالا‌های اساسی اختصاص دهیم. در سال ۹۷ نتوانستیم تورم را کنترل کنیم و ارز سبب ایجاد رانت شد و مردم از آن استفاده نکردند و به صورت کامل این اعتبار به سفره‌های مردم نرسید.

 

پرداخت ۲۴ میلیون تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مناطق سیل زده

«هادی حق شناس» شب گذشته (سه شنبه 28 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده کشور با اشاره به اینکه اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات برای بازسازی مناطق سیل زده تسریع نکنند به زمستان می خوریم، گفت: با تاخیر در این روند مردمی که خانه هایشان احداثی است و زیر چادرند با مشکلات بسیار بیشتری روبرو می شوند.

 

استاندار گلستان با ابراز امیدواری که هفته آینده روال عقد قراردادها و پرداخت تسهیلات تسریع شود، گفت: 7500 واحد احدثی داریم که تاکنون 1200 واحد پی کنی شده است.

 

وی در ادامه به تسهیلات پرداخت شده به بخش کشاورزی مناطق سیل زده کشور گفت: به بخش کشاورزی تاکنون 24 میلیارد تومان کمک بلاعوض پراخت شده است و تا هفته آینده 32 میلیارد تومان بلاعوض دیگر هم پرداخت می شود.

 

کاندیدای مجلس افرادی آگاه به مسائل کشوری و استانی باشند

حجت الاسلام «سید رضا اکرمی» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی های یک نماینده کارآمد گفت: مردم ایران بیش از 10 انتخابات مجلس شورای اسلامی را در طی سالهای متمادی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشتند و تازه با انتخابات روبرو نشدند در حقیقت نه مردم و نه داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی با انتخابات ناآشنا نیستند.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  افزود: مشکلات کشور و معضلات جامعه اسلامی برای همگان به روشنی مشخص است. در حال حاضر مسایل معشیتی و اشتغال مسئله اول کشور است و موضوع اقتصاد بعنوان بحث اول کشور مطرح است.

 

وی با اشاره به سختی معیشت مردم اظهار کرد: اداره یک خانواده، اشتغال و گذران زندگی جزء مشکلات قطعی مردم است.

 

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: ما با مسئله تحریم به طور جدی در خارج از کشور مواجه هستیم اما وقتی به ظرفیت های داخل کشور نگاه می کنیم می بینیم که با ظرفیتهای انسانی و متخصص و جوان روبرو هستیم که می تواند جهشی بزرگ در بهره گیری از  ظرفیت ها ایجاد کنند پس لازم است نمایندگان و دولتمردان به مسئله بهره گیری از ظرفیت ها و مدیریت و نظارت توجه کنند.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: متاسفانه مدیریت ها ضعیف و نظارت بر قیمت ها وجود ندارد و قیمت ها از روی میل و تقاضا بی پایه و اساس بالا می رود و این افزایش قیمت شامل اجناس ضروری، خودرو، مسکن و اقلام ضروری مردم است.

 

دیدار مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان با شمخانی

«حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان صبح امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی در شهر اوفا روسیه با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.


در ملاقات مقامات عالی امنیت ملی ایران و افعانستان طرفین بر افزایش هماهنگی و رایزنی میان دولت قانونی افغانستان و همسایگان این کشور برای مقابله با عملیات تروریستی و کمک به فرایند آشتی ملی در این کشور تاکید کردند.

 

حضور نیروهای فرامنطقه ای باعث بهم خوردن شرایط در منطقه شده است

«محمد مهدی برومندی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به توطئه های آمریکایی ها علیه ایران گفت: در برنامه های آمریکایی ها در راستای فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران و برای فشار بر ایران سناریوهای مختلفی طراحی شد که بخشی از این کار حضور آمریکایی ها در منطقه بود می بینیم گروه «بی» نیز در تلاش هستند که شرایطی را در منطقه فراهم کنند که یک اجماع منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیفتد که خوشبختانه موفق نبودند.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتفاقات دریای عمان را تکمیل کارهای می دانیم که آمریکایی ها در راستای خرابکاری و فشار بر ایران اعمال می کنند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها و سرویس های که آنها را همراهی می کنند عامل همه مشکلات و اتفاقات در منطقه هستند ،کشورهای منطقه باهم مشکلی ندارند بلکه این حضور نیروهای فرامنطقه ای و نقشه های شومی که برای منطقه دارند باعث شده است که شرایط منطقه بهم بخورد.

 

مشاورامنیت ملی رییس‌جمهوری ازبکستان با شمخانی دیدار کرد

ویکتور محمود اف، مشاورامنیت ملی رییس جمهور ازبکستان با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات توافقات قبلی نهادهای امنیت ملی دو کشور و نحوه مشارکت در موضوعات دو جانبه و منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 


بررسی نحوه تداوم همکاری نزدیک دو کشور در موضوع ایجاد ثبات و امنیت در افعانستان و همچنین چگونگی تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده میان روسای جمهور دو کشور برای حداکثر سازی همکاری‌های دو جانبه در ابعاد سیاسی،اقتصادی و امنیتی از محورهای دیگری بود که دو طرف در مورد آن گفت‌وگو کردند./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز اردبیل اوقات فراغت کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت بیرجند ایلام سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود