Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@06:10:56 GMT

نگاهی به ادبیات عرب با ستار جلیل زاده

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۱۵۳

نگاهی به ادبیات عرب با ستار جلیل زاده

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در برنامه «جهان ترجمه» این هفته، موسی بیدج، شاعر و مترجم که کارشناس مجری این برنامه است، درباره وضعیت ترجمه  کتاب‌های ادبیات عرب با ستار جلیل زاده گفت‌وگو می‌کند. ستار جلیل زاده تاکنون کتاب‌های زیادی از مشاهیر ادبیات عرب از جمله ابراهیم نصرالله، غاده السمان و نزار قبانیع هاجر عبدالصمد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. را ترجمه کرده است.

برنامه «جهان ترجمه» کاری از گروه کتاب، پنج‌شنبه ساعت ۱۷ به مدت ۳۰ دقیقه، به تهیه‌کنندگی نرگس سعادتی و کارشناسی موسی بیدج و با اجرای فاطمه حقیقت ناصری برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات جهان فرهنگ و هنر کارشناسی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» تالیف آیت‌الله سیدکاظم حسینی حائری با ترجمه دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی عضو هیات علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب دانشگاه حکیم سبزواری روانه بازار کتاب شد.

 در میان مسلمانان، بالأخص شیعیان اثنی عشری در دوران متمادی از تاریخ، مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری بسیار اهمیت داشته و تا اکنون مورد توجه و بررسی بسیاری از کارشناسان دین و مذهب قرار گرفته است. آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت و ممتاز، در کتابی با عنوان «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» که به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده، به مفاهیمی پرداخته که حتی برای غیرمتخصصان در این موضوع، قابل فهم و درک است.

آیت الله حائری مولف کتاب، در ابتدا ذیل شبهات مطرح شده درباره‌ی حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری، با تأمل در سیره‌ی حضرات معصومین علیهم‌السلام، حکمتِ غیبت و اخبار ممنوعیتِ خروجِ قبل از قیامِ حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شرح و بسط داده است.

مسائلی همچون؛ مبانی فقهی ولایت فقیه بر اساس امور حسبیه، دلایل و میزان انتخاب در ولایت فقیه و مرجعیت و ولایت از موارد مهمی است که در این کتاب به طور جدی مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین بررسی سند‌های حدیثی و تبیین تعارض بین روایات که مؤلف تلاش کرده تا مسئله‌ی حکومت در عصر غیبت را طبق براهین مختلف و با تکیه بر منابع روایی و قرآن به طور آشکار و صریح بیان کند.

علی‌رغم اینکه اکنون مسلمانانِ جهان علی‌الخصوص مردم ایران تحت بیرق حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به عنوان یک مسلمان در پی اهداف حضرت ولی‌عصر علیه السلام قدم برمیدارند، این کتاب راهنمای خوبی است تا اندیشه‌ها طبق فرامین و نص معصومین علیهم‌السلام با رجوع به علما و حاکمان اسلامی در عصر غیبت شکوفا شوند، تا جامعه هرچه بهتر برای ظهور و حکومت مهدوی آماده شود.

این کتاب با عنوان اصلی «ولایه الامر فی عصر الغیبه» به زبان عربی توسط آیت الله سیدکاظم حسینی‌حائری تالیف و توسط دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی که هردو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشند، ترجمه شده است.

کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» تالیف آیت‌الله سیدکاظم حسینی‌حائری و با ترجمه‌ی دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی در ۲۴۳ صفحه به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • خاموشی چراغی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • قمر آریان؛ خورشیدی در قلمرو فرهنگ فارسی
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • اولین واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل
  • کتاب مهندسی «مرجع جامع کنترل»، در سیستم حمل و نقل چاپ و راهی بازار نشر شد
  • پژوهشگر ادبیات: عطار نیشابوری را به زبان نسل امروز ترجمه کنیم
  • کامران فانی کیست و چه کرده است؟