Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا پورآیین پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از روز جمعه ۱۷ خردادماه همزمان با سراسر کشورآغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰ پایگاه سیار در سطح شهرستان دزفول افزود: این پایگاه‌های سیار در اماکنی همچون هایپر مادر، بوستان علی کله، آستان سبزقبا، خیابان منتظری و سیدمحمود مستقر هستند ضمن اینکه کلیه مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، برخی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌های مستقر در سطح شهرستان در راستای سنجش و ثبت فشار خون مردم فعال و آماده پذیرش مراجعان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول با بیان اینکه تاکنون فشار خون بالغ بر ۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان اندازه گیری و در سامانه مرتبط با این طرح ملی ثبت شده، گفت: مطابق با بررسی‌های به عمل آمده لازم است ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان در این طرح مشارکت داشته باشند؛ بنابراین آمار ثبت شده تاکنون قابل قبول نیست که با توجه به اینکه طرح مذکور در راستای سلامت مردم است لازم است تمامی مردم در این امر مشارکت کنند تا سلامت خود را تضمین کنند.

پورآیین با بیان اینکه تمام مراکز و خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و برخی داروخانه‌های دزفول در طول صبح آماده پذیرش مردم برای سنجش فشار خون آنها هستند، عنوان کرد: پایگاه‌های سیار در نوبت عصر نیز به شهرهای اقماری می‌روند ضمن اینکه تلاش می‌شود در اماکن پرجمعیت نیز این طرح اجرا شود تا میزان مشارکت مردم به حد مطلوبی برسد.

مشارکت مردم افزایش یابد

سرپرست فرمانداری شهرستان دزفول نیز در این نشست میزان مشارکت مردم شهرستان در این طرح را غیر قابل قبول دانست و افزود: لازم است خطرات ناشی از فشار خون از طریق رسانه‌ها و مجاری مختلف برای مردم بیان شود از سویی حضور عوامل اجرا کننده این طرح در بین مردم و در اماکن پرجمعیت باید گسترش یابد چرا که تا اتمام این طرح ملی فقط چند روز باقی مانده است.

محمد حیدری با بیان اینکه متولیان اجرای این طرح در نمازجمعه های نقاط مختلف شهرستان نیز حضور یابند، عنوان کرد: مساجد شهرستان برای اقامه نماز عصر و عشاء نیز شاهد حضور جمعیت قابل توجهی است که لازم است حضور در این مساجد نیز مورد توجه اجرا کنندگان قرار بگیرد تا آمار قابل قبولی از مردم در این طرح ارزشمند مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم از بیماری فشار خون بالای خود بی خبر هستند، گفت: لازم است برنامه ریزی های متولیان طرح و اطلاع رسانی‌ها به گونه‌ای باشد که مردم با علم به اهمیت مقوله فشار خون علاوه بر مشارکت خود، اطرافیان را نیز برای سنجش فشار خون تشویق کنند.

به گزارش مهر، برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا ۳۱۶ ایستگاه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند در نظر گرفته شده است.

همچنین یکهزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول و ۲۰۰ نیرو از دیگر دستگاه‌های مرتبط برای اجرای این طرح در شمال خوزستان بسیج شده‌اند.

کد خبر 4645543

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول دانشگاه علوم پزشکی دزفول فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی دزفول و اندیمشک

۱۰ هکتار از اراضی ملی دزفول و ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف و رهاسازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوذر موحد؛ رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با بیان اینکه 100 هزار و 700 مترمربع از اراضی شهرستان در ابتدای سال جاری رفع تصرف شده است، گفت: سه مورد رفع تصرف اراضی ملی با ارزش بیش از 2 هزار و 135میلیارد ریال در ایام تعطیلات امسال در دزفول رفع تصرف شد.

وی افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول بیان کرد: سامانه 1656 یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

آزادسازی 15 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک

 مدیر امور اراضی خوزستان نیز از قلع و قمع 6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان اندیمشک و آزادسازی 15 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

جهان شیر سراج الدین افزود: به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای دستور قضایی، 15 هکتار از زمین‌های کشاورزی تصرف شده در اندیمشک آزاد شد.

وی ادامه داد: اجرای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری دادستانی و حضور ماموران انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.

سراج الدین گفت: حفظ اراضی کشاورزی نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی لازم و همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و نیروی انتظامی است.

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری خوزستان فروردین جاری از رفع تصرف سه هزار و 721 هکتار اراضی ملی و بازگرداندن آن‌ها به بیت‌المال به ارزش تقریبی 30 هزار میلیارد ریال در سال 1402 خبر داد. در سال گذشته نیز 40 هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شده در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی زارعی و باغ، به وضع سابق بازگشت و با اقدامات پیشگیرانه نیز از تغییر کاربری چهار هزار و 333 هکتار از این اراضی جلوگیری شد.

تاکنون 947 هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان معادل 64 درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • باید از ‌همه‌ ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود
  • اجتماع مردمی حمایت از حملات موشکی سپاه علیه اشغالگران قدس در دزفول
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • هوشمندسازی صنعت با فناوری/ پایش ماشین آلات خطوط تولید ایرانیزه شد
  • پایش مستمر رودخانه‌ها به منظور کنترل برداشت‌های غیر مجاز
  • گازرسانی به طول ۳۶ کیلومتر در دزفول
  • رفع تصرف اراضی ملی دزفول و اندیمشک
  • اجرای طرح گازرسانی به طول ۳۶ کیلومتر در دزفول