Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدال دیانتی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این معاونت با هماهنگی اداره آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان بصورت همزمان و هماهنگ در هشت شهرستان استان پایش دوره‌ای صنایع خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این برنامه در راستای پایش های دوره‌ای از صنایع شهرستان‌ها با هدف نظارت کامل جهت انجام الزامات زیست محیطی در فرایند تولید محصول در صنایع و کارگاه‌های تولیدی این شهرستان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیانتی نسب با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط و الزام های زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی و خدماتی در جلوگیری از بروز آلودگی‌های زیست محیطی، از تمامی صاحبان صنایع خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولانه‌تر برخورد کنند.

وی عنوان کرد: در این پایش از خروجی پساب واحدهای فعال جهت بررسی وضعیت آلایندگی آنها نمونه برداری می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: زمانی که خط تولید صنایع به‌صورت مرتب فعالیت کند، به مرور زمان و در صورت عدم راهبری و نگهداری مناسب این خط تولید مستهلک، سیستم تصفیه فاضلاب و فیلتراسیون خط تولید کارایی خود را از دست می‌دهد و به تبع آن انتشار پارامترهای آلاینده نیز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بر همین اساس اداره‌های کل حفاظت محیط زیست باید نظارت بر این صنایع را به‌صورت مستمر انجام دهند تا اگر واحدی آلودگی محیطی، خاک و هوا داشته باشد، بر اساس آن آلایندگی به آن واحد اخطارهای لازم داده شود.

دیانتی نسب گفت: اگر این واحد تا زمان تعیین شده مشکلات خود را رفع نکند اداره کل حفاظت محیط زیست از ابزارهای بازدارنده خود استفاده می‌کند و در صورت فقدان همکاری واحد صنعتی در رفع آلایندگی مطابق قانون واحد به مراجع قضائی ارجاع خواهد شد.

سال گذشته ۳۵ واحد تولیدی آلاینده زیست محیطی در این استان شناسایی شد که کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار از جمله این واحدها بودند.

به گفته مسئولان عمق رودخانه بشار اکنون بیشتر از پنج متر پایین رفته و تأسیسات عبور داده شده از زیر بستر، این رودخانه را با خطر مواجه کرده است.
در حاشیه این رودخانه بیش از ده ها واحد تولیدی شن و ماسه وجود دارد که بدون مجوز، سالانه افزون بر هزاران تن شن و ماسه از بستر رودخانه برداشت می‌کنند و همچنان هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

۹۸۶۸/‏۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

سعید کریمی امروز اول اردیبهشت در اولین دوره آموزشی ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: مسئله اصلی در سطح استان فارس مسئله زیست محیطی، آب و خاک است و این موضوعات نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد و باید از تجربیات استان‌های دیگر که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند استفاده کنیم و با یک رویکرد و نگاه جدید، مدیران سطح استان و کشور این موضوع را مدیریت کنند.

مدیرکل ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای توان دست‌اندرکاران مدیریت بحران استان، بیان کرد: موضوعات از سطح سیاست‌گذاری تا سطح تصمیم‌گیری و اجرا در دوره‌های آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند با دانش و مهارت بهتری بحران‌های مختلف را مدیریت کنند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف اصلی اداره‌کل مدیریت بحران استان فارس در سال ۱۴۰۳ برگزاری دوره‌های آموزش و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان فارس برای افزایش تاب‌آوری جامعه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با حوادث و مدیریت بحران است.

غلامرضا غلامی افزود: مسائل زیست محیطی مانند فرسایش خاک، افزایش ریزگرد‌ها و بحران آب، بالا رفتن EC خاک و خشک شدن چاه‌ها، استان فارس را تهدید می‌کنند و قبل از اینکه این تهدید‌ها تبدیل به مخاطره و بحران شود باید با هم‌اندیشی و مدیریت صحیح، تاب‌آوری جامعه را بالاتر ببریم.

او همراهی همه دستگاه‌های مسئول در سطح استان فارس را نیاز ضروری برای مدیریت مطلوب موضوعات و بحران‌ها دانست و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد حرکت منسجم و هماهنگ دستگاه‌ها و نهاد‌های استان برای مدیریت مطلوب بحران‌ها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی