Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان از برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فاطمه مهاجرانی گفت: «مراکز استعداد‌های درخشان در ۶۷۰ مدرسه پذیرای ۱۱۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هستند به طوری که برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۲ هزار دانش‌آموز دیگر در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی به تاریخ برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعداد‌های درخشان اشاره کرد و افزود: «آزمون ورودی پایه هفتم در روز پنجشنبه ۳۰ خرداد و برای پایه دهم نیز در ۳۱ خرداد امسال برگزار می‌شود.»

امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان کشور درباره طرح یکسان سازی مدارس گفت: «مفهوم عدالت یکسان‌سازی نیست بلکه مساوات یکسان‌سازی را به همراه خواهد داشت. همچنین مدارس استعداد‌های درخشان به دلیل اینکه پذیرایی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه هستند حتما وجود آن‌ها الزامی است، اما امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.»

فاطمه مهاجرانی افزود: «فلسفه وجود مدارس استعداد‌های درخشان این است که باید به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کنیم.»

وی به تغییر رویه آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان اشاره کرد و گفت: «تلاش بر این است که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی به سمت هوش منتج شود، بنابراین امیدواریم در دو سال آینده با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعدادی از دانش‌آموزان معرفی، تا تنها از این گونه دانش‌آموزان آزمون گرفته شود.»

مهاجرانی گفت: «تن‌ها در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین استان مدارس استعداد‌های درخشان فعالیت دارند. انتظار می‌رود با همت و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها، اوضاع مدارس استعداد‌های درخشان بهبود یابد.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استعداد درخشان آموزش و پرورش آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد

رئیس اداره آموزش‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان تا ۳۱ فروردین تمدید شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و براساس اطلاعیه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش فرخ طبری با اشاره به تمدید ثبت نام آزمون استعداد درخشان اظهار کرد: باتوجه به درخواست دانش‌آموزان و اولیا مدت آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی تمدید شده است.

وی افزود: این مدت از چهارشنبه ۲۹ فروردین تا جمعه ۳۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ویرایش اطلاعات و پرداخت وجه برای دانش‌آموزان که ثبت نام را تکمیل نکرده‌اند در این بازه زمانی امکان پذیر است

وی با اشاره به حذف دانش‌آموزان در سامانه تصریح کرد: دانش‌آموزانی که پس از پایان زمان مقرر ثبت نام خود را تکمیل نکنند از سامانه حذف خواهند شد.

کد خبر 744461

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تا پایان فروردین: تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • تمدید مهلت نام نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد
  • تمدید ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • ثبت‌نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان تا ۳۱ فروردین تمدید شد