Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این دیدار آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه زمانی که در کل اروپا و آمریکا کتابخانه‌ای وجود نداشت و دانشمندانی در این منطقه وجود نداشت، حوزه‌های علمیه اسلامی و دانشمندان بزرگ بسیاری از مسلمانان در آن زمان به فعالیت‌های علمی مشغول بودند، اظهار داشت: باید به دنیا بفهمانیم که اسلام ریشه همه علم‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از لغات در علوم مختلف، عربی است و این نشان می‌دهد که بنیان‌گذار این علوم مسلمانان بوده‌اند؛ احادیث فراوانی از پیامبر اکرم(ص) داریم که فرمودند مردمانی از فارس علوم را حتی اگر در ستاره ثریا هم باشد آن را کسب می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه گفت: غربی‌ها علم را در زمان جنگ‌های صلیبی از مسلمانان فراگرفتند اما آن را به شکل سکولار درآوردند.

وی تصریح کرد: تربیت امر بسیار مهمی است و باید کسانی که در مجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کنند کاملاً شناسایی و گزینش‌شده باشند؛ زیرا تربیت تعدادی زیادی از دانشجویان در دست آنان قرار دارد و این امر بسیار مهمی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در صحیفه خود چندین بار تأکید کرده است که مسئولان نسبت به زیرمجموعه خود مسئولیت دارند؛ بر همین اساس مسئولان وزارت علوم نسبت به همه دانشجویان و جوانانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند مسئولیت دارند و باید نسبت به آموزش و تربیت آنان حساس باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تربیت، مقدم بر علم است، اظهار کرد: باید مسئله تربیت و مسائل اخلاقی به‌طور جدی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین استاد در تربیت دانشجویان بسیار اثرگذار است و باید در گزینش اساتید بسیار دقت شود.

وی با تأکید بر اهمیت علوم انسانی و علوم اسلامی گفت: باید علوم انسانی در دانشگاه‌ها براساس آموزه‌های دینی تدوین شود؛ شناخت مذاهب اسلامی بسیار اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های مذاهب اسلامی شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه مانند دوبال هستند که برای پیشرفت به هردو نیاز است؛ هرچه ارتباط حوزه و دانشگاه افزایش یابد، منافع بیشتری به کشور خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب حضور بانوان در دانشگاه‌ها بسیار اندک بود ولی اکنون بانوان دوشادوش مردان در مراکز علمی فعالیت می‌کنند و در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان گفت: مردم ایران به دنبال عزت هستند و باید عزت کشور و مردم حفظ شود؛ مشکلات اقتصادی درخور شخصیت و عزت مردم نیست و باید مشکلات معیشتی مردم مورد توجه قرار بگیرد و مرتفع شود.

همچنین در این دیدار دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از پیشرفت‌های علمی کشور و عملکرد وزارت علوم در دو سال گذشته ارائه کرد.

در این سفر دکتر عبدالرضا باقری، قائم‌مقام وزیر علوم، دکتر مسعود شمس بخش، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس و دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دکتر غلامی را همراهی کردند.

وزیر علوم به همراه جمعی از معاونان و مسئولان این وزارتخانه برای دیدار و گفت وگو با مراجع عظام تقلید صبح امروز به شهر قم سفر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی حسین نوری همدانی علوم تحقیقات و فناوری قم معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه تربیت معلم ادای یک امانت مهم است؛ گفت: دانش آموزان ارزشمندترین سرمایه خانواده‌ها و بزرگترین گنج آینده کشور اند لذا مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و طبق برنامه هفتم توسعه سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود؛ گفت: قانون هم می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود