Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:11:30 GMT

اولین همراه سرای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۵۰۷

اولین همراه سرای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همراه سرا در زمینی به مساحت ١٤٠ متر مربع در چهار طبقه با مساحت زیربنای حدود ۷۰۰ متر مربع با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط جهانبخش شکری عضو هیات مدیره خیر مجمع سلامت استان به یاد مرحوم پدرش عزیز شکری به منظور رفاه حال همراهان بیماران این بیمارستان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبقه اول این ساختمان با کاربری اداری شامل سالن جلسات، اتاق ریاست، اتاق منشی، آبدارخانه، سرویس بهداشتی و انباری است که برای استفاده مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه طراحی شده است.

طبقه دوم برای استراحت همراهان مرد و طبقه سوم برای پذیرایی همراهان خانم به همراه مکانی برای بازی کودکان و طبقه چهارم نیز با پنج سوئیت مجزای ۲ تخته و سه تخته طراحی شده که در مجمع این همراه سرا ظرفیت پذیرایی ۹۰ نفر را دارد.

۲۴ هزار سند وقف در استان کرمانشاه وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه گفت: خدمت کردن هیچ محدودیتی ندارد و همه خدمات نیز به مسائل مالی محدود می‌شود به هر طریقی کاری از دست آدم بیایید خدمت کند پیش خداوند ارزشمند و والا است.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به آیات و روایات دین مبین اسلام مبنی بر انجام کارهای خیر و نیکو، کرمانشاهیان را در طول تاریخ انسان‌های خیر و مشارکت کننده در امر خیر دانست و افزود: ۲۴ هزار سند وقف در استان وجود دارد که بسیار از آنها برای کمک به سلامت و انجام درمان بیماران است و این از نشانه‌های سخاوت و کرامت کرمانشاهیان است.

او در ادامه با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی می‌توانند خدمات گسترده اجتماعی انجام دهد و نیازمند کمک آحاد افراد خیر جامعه است که به هم کمک کنند.

وی در پایان گفت: حضرت امام (ره) خودش نه رهبر و نه مرجع تقلید در کشور معرفی می‌کرد بلکه خود را خدمتگزار ملت معرفی می‌کرد، کاهش رنج همراهان بیماران را، کار بسیاری ارزشمند و خدایی برشمرد که هر کس کاری از دستش بر می‌آید و انجام ندهد دچار خطای بزرگ شده چرا هیچ چیزی بزرگ‌تر از خدمت و کمک به دیگران نیست.

بروکراسی‌های اداری بسیاری از خیرین از انجام کار باز می‌دارد

جهانبخش شکری نیز در این مراسم از طولانی بودن پرسه اداری برای انجام پروژه‌های خیرین انتقاد کرد و گفت: برآورد اولیه برای ساخت این همراه سرا ۵۰۰ میلیون تومان بود ولی با طولانی شدن کارهای اداری به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه سرگردانی و طولانی شدن کارهای اداری موجب انصراف خیرین از انجام پروژه می‌شود و گفت: باید ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از قبل برای انجام پروژه‌های که خواهان مشارکت خیرین هستند معرفی نامه داشته باشند که خیرین بتوانند به راحتی پای کار بیایند و به دردسر نیافتند.

شکری در پایان از همسرش که کار پیگیری احداث همراه سرا بیمارستان محمد کرمانشاهی را منظور برای کاهش مشکل سکونت و خواب همراهان کودکان بیمار انجام داده قدر دانی و آن را کار باقیات و صالحات دانست.

انجمن خیرین سلامت ۲۸۰ شعبه در کشور دارد

شهبازی رییس مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه با اشاره به سابقه انجمن خیرین سلامت در کشور و استان گفت: این انجمن ۲۸۰ شعبه در کشور دارد و گفت :۷۰ شورای خیرین در استان کرمانشاه فعال است.

وی سپس به ساخت ۱۷ خانه بهداشت و مرکز بهداشت و تجهیز لوازم پزشکی مجمع خیرین استان در مناطق زلزله با ۶ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد و گفت در تکمیل چند خانه بهداشت به دلیل گرانی مصالح ساختمانی به تعویق افتاده است که انشاالله در شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است