Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@06:05:23 GMT

با آکس چوب زیبایی را به خانه تان هدیه بدهید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۵۷۱

با آکس چوب زیبایی را به خانه تان هدیه بدهید

 به گزارش جام نیوز، اولین چیزی که در دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه شما نقش دارد، کابینت است. کابینت‌های زیبا و جذاب که متناسب و هماهنگ با دکوراسیون منزل شما انتخاب شوند، می‌تواند تاثیر زیادی بر نظم و آراستگی خانه داشته باشد. طراحی اصولی و مناسب کابینت‌ها، باعث می‌شود بهره‌وری و کارایی آن‌ها دوچندان شود تا آشپزی و طبخ غذا را تبدیل به کاری لذت‌بخش و جذاب در آشپزخانه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رنگ، طرح و مدل کابینت آشپزخانه، مواردی هستند که محیط آشپزخانه را تبدیل به فضایی گرم و لذت‌بخش می‌نمایند و می‌توانند تاثیر مثبتی بر روحیه‌ خانواده داشته باشند. دقیقا به همین دلایل است که نباید انتخاب طرح، رنگ و جنس کابینت آشپزخانه را دست‌کم بگیرید و با سهل‌انگاری از کنار آن عبور کنید. در ادامه دو سبک رایج کابینت آشپزخانه و متریال رایجی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود را معرفی می‌کنیم.

 

دو سبک متداول کابینت در طراحی آشپزخانه:

امروزه دو سبک کلاسیک و مدرن، در طراحی و دکوراسیون کابینت آشپزخانه بکار می‌رود که هر دوی آن‌ها با ویژگی‌های شاخص و منحصربفردی که دارند، توانسته‌اند مورد توجه افراد مختلفی قرار بگیرند.

 

کابینت آشپزخانه کلاسیک:

بر خلاف واژه کلاسیک، این سبک از کابینت آشپزخانه، سبک جدیدی در طراحی محسوب می‌شود و طرفداران بی‌شماری دارد. کابینت‌ کلاسیک، به کابینتی گفته می‌شود که در طراحی آن از تزئینات و حکاکی‌های کلاسیک و اشرافی اروپایی استفاده شده باشد. کابینت کلاسیک، بسیار پُرکار و با تزئینات و ظرافت‌های بسیاری ساخته می‌شود و نمایی اشرافی و سلطنتی را به آشپزخانه می‌بخشد.

 

چوب، یکی از متریال رایجی است که در کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کابینت‌های کلاسیک چوبی، معمولا کنده‌کاری‌ها و نقوش حک شده بر درب و بدنه کابینت‌ها، به وسیله‌ی هنر دست ساخته می‌شوند و به همین دلیل، قیمت و ارزش مادی زیادی دارد.

 

متریال رایج دیگری که در کابینت‌ کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته بهای گرانقیمت چوب را نیز ندارد، ممبران است. ممبران در واقع، متریالی از جنسMDF خام است که توسط دستگاه‌ پیشرفته و مدرن CNC ، نقوش برجسته و فرورفته بر روی آن حک می‌شود و سپس به وسیله‌ی روکش PVC به صورت کاملا یکپارچه، وکیوم و پرس می‌شود. استفاده از لایه‌ی PVC که در ساخت کابینت ممبران یا وکیوم استفاده می‌شود، این کابینت در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم می‌نماید.

 

کابینت مدرن آشپزخانه:

کابینت مدرن، روی دیگر طراحی کابینت آشپزخانه است. در این سبک، سادگی حرف اول را می‌زند و خبری از نقش‌ و نگارها و کنده‌کاری‌های پر زرق ‌و برق نیست. کابینت مدرن در نهایت سادگی طراحی و ساخته می‌شود و گاهی به جز چند شکاف کوچک بین کابینت‌ها، جزئیات دیگری در آن دیده نمی‌شود.

 

از آنجا که امروزه، سلیقه‌ی عمومی به سمت سادگی گرایش دارد، کابینت مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این سبک از کابینت، برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است و باعث می‌شود فضایی ساده و منظم در نظر بیننده بوجود آید.

 

چنانچه تمایل و سلیقه‌ی شما به سادگی بیشتر گرایش داشته باشد، می‌توانید از کابینت‌های بدون دستگیره نیز در این سبک از کابینت آشپزخانه استفاده کنید. در کابینت‌های بدون دستگیره، درب کابینت، به وسیله‌ی مگنت باز و بسته می‌شود.

 

 

 

 

 

در ساخت کابینت مدرن، انواع متریال را می‌توان بکار برد. هایگلاس، MDF  و ممبران، از رایج‌ترین متریالی هستند که در ساخت کابینت مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هر سه متریال یاد شده از MDF خام منشاء می‌گیرند و بر اساس روکشی که بر روی آن‌ها استفاده می‌شود، ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی را دارا هستند.

 

هایگلاس، همانند کابینت ممبران از MDF خام تشکیل شده است که بر روی آن لایه‌ای از جنس پلکسی‌گلاس که متریالی براق و پلاستیکی است کشیده می‌شود. لایه‌ی پلکسی‌گلاس، ظاهر براقی مانند شیشه دارد، اما وزن آن از شیشه کمتر و مقاومت آن از شیشه بیشتر است. چنانچه به سبک مدرن آشپزخانه علاقه دارید، کابینت هایگلاس، گزینه‌ی مناسبی است، زیرا هم براق و درخشنده است و نمای آشپزخانه شما را مدرن و خاص نشان می‌دهد و هم به علت قابلیت انعکاس نور بسیار بالا، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های کم‌نور و کوچک محسوب می‌شود.

 

 

کابینت MDF، که به کابینت اقتصادی مشهور است، رایج‌ترین متریالی است که در ساخت انواع طراح‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. MDF با ویژ‌گی‌های منحصربفردی مانند، زیبایی، وزن کم، مقاومت مناسب و قیمت اقتصادی، توانسته نقش خود را در صنعت کابینت‌سازی تثبیت کند.

 

متریال MDF، از خرده‌ها و ضایعات چوب تشکیل شده است که تحت پرس و گرمای بالا، با چگالی دانستیه فشرده و متراکم می‌شود به وسیله‌ی چسب رزین به یکدیگر می‌چسبند و سپس متناسب با کاربردی که دارد، روکش می‌شود. ملامینه، متداول‌ترین روکشی است که در ساخت MDF استفاده می‌شود.

 

هر دو سبک کابینت آشپزخانه، ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند و استفاده از آن‌ها در آشپزخانه‌های ایران و جهان متداول است و تنها و بر اساس نظر مشتری و هماهنگی بیشتر با سبک دکوراسیون داخلی منزل، گزینش و انتخاب می‌شوند.

 

امیدواریم این محتوا توانسته باشد نقش موثری در انتخاب بهترین نوع و مدل کابینت برای آشپزخانه شما داشته باشد.

ازین که این محتوا را همراهی کرده‌اید سپاسگزاریم. در پایان پیشنهاد می‌دهیم از نمونه ‌کارها و مدل‌های کابینت در وب‌سایت آکس چوب دیدن فرمایید.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کابینت سازی دکوراسیون کابینت شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» از بیست‌ونهم فروردین آغاز شده است و تا دوم اردیبهشت‌ در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن دشت دایر است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک در اصفهان اظهار کرد: پس از برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی خودروهای کلاسیک، آفرود و موتورسیکلت‌های کلاسیک در اصفهان که در سال ۱۳۹۶ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در پل تاریخی شهرستان برگزار شد، برپایی این رویداد پرطرفدار و جذاب برای اقشار مختلف نوجوانان، جوانان و سایر افراد متوقف‌شده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر شهر اصفهان میزبان چهارمین دوره این رویداد است.

وی افزود: نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت‌های کلاسیک اولین نمایشگاهی است که در سال جاری برگزار و یکی از رسالت‌های نمایشگاه بین المللی در بعد اجتماعی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: از هنرمندان و جوانانی که در زمینه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک فعالیت انجام می‌دهند، برای شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

طحانیان با بیان اینکه چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای همراه با نمایش خودروهای مدرن کمپانی‌های بزرگ خودرویی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این بخش، مدل‌های جدید شرکت‌های خودروساز مانند بنز، بی‌ام و، شورلت و فورد به نمایش درآمده و در کنار تمامی نمانام (برند) های مطرح خودرویی، خودروهایی از نمانام‌های معروف جهان نظیر فورد، پورشه، مازراتی، بنتلی، لامبورگینی، نیسان، کاما رو، کوروت و چلنجر نیز در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش دیگری از این نمایشگاه نیز به نمایش خودروهای آفرود اختصاص دارد؛ خودروهای آفرود، خودروهای شاسی‌بلند ۲ دیفرانسیلی است که توانایی رانندگی در مسیرهای ناهموار و جاده‌های صعب‌العبور را دارد، اظهار کرد: در چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک سعی شده است از خودروهایی از قبیل بنز، bmw، شورلت، بیوک، فولکس، پیکان و خودروهای قدیمی فرانسه و ژاپنی که توسط کلکسیون‌داران جمع‌آوری شده به نمایش گذاشته شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت کلاسیک جنبه سرگرمی برای عموم مردم دارد، از این‌رو طی هماهنگی انجام شده با سازمان‌ها، هیئت‌ها و اتحادیه اتومبیل‌رانان، نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه خودروهای کلاسیک با حدود ۴۰۰ خودرو توسط کلکسیون‌داران و هیئت اتومبیل‌رانان از بیست‌ونهم فروردین آغاز شده است و تا دوم اردیبهشت همه‌روزه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۱:۰۰ میزبان موم علاقه‌مندان، مجموعه‌داران، ترمیم‌کنندگان خودروهای کلاسیک و اعضای هیأت و کانون اتومبیل‌رانی است.

کد خبر 745642

دیگر خبرها

  • فوتبال کلاسیک؛ شبی که آندری آرشاوین آنفیلد را به آتش کشید
  • پالنگان؛ زیبایی‌هایی در دل صخره و سنگ
  • درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر
  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • راهنمای خرید کفشور و گاتر خطی
  • مانند رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود