Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در نخستین جلسه  برنامه ریزی راهبری ایمنی راههای درون شهری و برون شهری استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی و فرمانده انتظامی استان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: بر اساس مفاد قانون مصوب و برنامه پنج ساله ششم کشور کاهش سالانه 10 درصد از تصادفات منجر به فوت در دستور کار قرار گرفته که بر همین اساس تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی در استان‌ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجام مطالعات و ارائه طرح های پیشنهادی برای تهیه این برنامه در داخل شهرها برعهده پلیس و شهرداری ها و در محورهای برون شهری برعهده اداره کل راهداری سپرده شده است که پس از اتمام مطالعات در قالب برنامه ای جامع تذوین و به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: در خصوص ساماندهی ورودی های شهرها نیز با توجه به وقوع نزدیک به 70 درصد تصادفات در 30 کیلومتر ورودی شهرها مقررشده است دستگاههای مسئول‌ براساس مصوبات کمیسیون ایمنی راههای استان تمامی اقدامات لازم در استقرار اکیپ ها، اصلاح و ایمن سازی و آموزش را انجام دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه به توسعه مراکز معاینه فنی خودروها در استان‌ اشاره کرد و گفت: در حوزه خودروهای سبک 31 مرکز معاینه فنی با 41 خط  و در بخش خودروهای سنگین و دیزیلی نیز 5 مرکز با 5 خط فعال بوده و 2 مرکز نیز در دست احداث است.

پیمان آرامون از رشد 20 درصدی صدور برگ معاینه فنی در سال 97 خبر داد و افزود: سال گذشته 445 هزار و 342 برگ معاینه فنی صادر شده که نسبت به سال 96 افزایش 20 درصدی داشته است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات از محل جرایم رانندگی اخذ شده در استان‌ نیز گفت: در حوزه اصلاح و ایمن سازی معابر و آموزش های همگانی  در راستای کاهش حوادث رانندگی تامین اعتبارات مورد نیاز از مهمترین برنامه هایی است که به رغم اعمال قانون و اخذ جرایم رانندگی که در سال‌های 92 تا 97 قابل توجه می باشد متاسفانه تخصیص آن در سطح کشوری متناسب با جرایم اخذ شده نمی باشد که با توجه به اهمیت و ضرورت اجرایی شدن برنامه های عمرانی و فرهنگی در این بخش بازنگری در این خصوص بسیار مهم می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد