Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی ایران در حراجی‌های بزرگ دنیا مانند کریستی و ساتبیز با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌روند.

‌به گزارش ایسنا- پویا محمودیان در نشست استفاده از ظرفیت‌های سفارت خانه‌ها برای توسعه گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: صنایع دستی ایران در حراجی‌های بزرگ دنیا مانند کریستی و ساتبیز با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌روند و اصفهان در یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ۱۲۵ شهر در کشور در حوزه صنایع دستی فعال هستند و شهرهایی مثل مشهد در سنگ قیمتی، آباده در منبت کاری و میبد در زیلو ثبت شده است و اصفهان به دلیل ظرفیت بالای صنایع دستی در همه زمینه‌ها ثبت جهانی شده و شهر جهانی گردشگری محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: هنر صنایع دستی ایران چه در حوزه صنایع کاربردی، چه در حوزه آثار نفیس، غیر قابل رقابت است. صنایع دستی ایران، به عنوان سفیر فرهنگی در تمام کشورها حضور دارد، صنایع دستی ایران حاوی و حامل پیام صلح برای کشورهای دیگر است.

محمودیان از تمام کشورها برای بازدید از کارگاه صنایع دستی و شهرها و روستاهای ایران دعوت کرد تا شکوه و عظمت این هنرها، برای تمام کشورها شناخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.

به گزارش مهر، سید عزت‌الله ضرغامی، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران‌هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

ارتباط ما با کمیسیون فرهنگی از جنس همفکری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به برپایی نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و قدردانی از رئیس و اعضای این کمیسیون خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری ما با کمیسیون فرهنگی مجلس از جنس همفکری است و خوشبختانه همکاری‌های خوبی باهم داریم.

در این نشست همچنین معاونان وزارت میراث‌فرهنگی و نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان نظر و ارائه گزارش پرداختند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهاد ضرغامی به جمنا:حاجی بابایی و نیکزاد را جایگزین رییسی و فتاح کنید جناب آقای ضرغامی بخوانند

دیگر خبرها

  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • دو هنرمند قزوینی نشان فاخر صنایع‌دستی کشور را کسب کردند
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • رقابت عکاسی جاذبه‌های گردشگری خنداب