Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:48:40 GMT

خانه مسافرهای قم ۱۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۷۸۶

خانه مسافرهای قم ۱۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد کردند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد عرب بافرانی روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات فرمانداری قم افزود: همچنین خانه مسافرهای استان بالغ بر پنج هزار تخت اقامتی با استانداردهای لازم را در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده است.
وی با اشاره به مزیت خانه مسافرهای گفت: قیمت مناسب و در دسترس بودن این مراکز اقامتی از مهم‌ترین مزیت‌هایی بوده که سبب رونق این مراکز به‌ویژه در شهرهای مذهبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن صنفی خانه مسافرهای قم با تاکید بر نظارت مستمر نهادهای متولی بر فعالیت خانه مسافرهای استان گفت: دستگاه‌های متولی به‌ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره کل بهداشت و نیروی انتظامی به‌صورت مستمر فعالیت خانه مسافرهای استان را رصد و پایش می‌کنند.
عرب بافرانی ادامه داد: یکی از معضلات استان در رابطه با خانه مسافرها، فعالیت غیرمجاز تعداد زیاد این قبیل مراکز اقامتی در سطح قم بوده که لازم است تدبیر مناسبی برای آن‌ها دیده شود.
وی اضافه کرد: تمام خانه مسافرهای غیرمجاز استان باید مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کرده و تحت نظارت کامل نهادهای نظارتی باشند.
وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در استان قم ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها از پیش‌نیازهای اصلی رونق گردشگری در قم بوده که در این خانه مسافرها از اهمیت خاص خود برخوردار هستند.
رئیس انجمن صنفی خانه مسافرهای استان قم عنوان کرد: در شهری مانند مشهد مقدس بیش از ۷ هزار خانه مسافر فعال وجود دارد، توسعه خانه‌های مسافر در استان با توجه به زائر خیزی آن باید با جدیت دنبال شود.
عرب بافرانی با بیان افزایش سطح خدمات‌دهی خانه مسافرهای استان تصریح کرد: بالغ‌بر ۷۰ عدد از خانه مسافرهای قم امکانات و خدمات‌رسانی‌های خود را در حل هتل‌های استان ارتقا داده‌اند.
۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است.
جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار و در مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه صنایع کفش، تمدید پروانه میهمان‌پذیرها و امهال بدهی کشاورزان استان بررسی شد.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.
جواد حقیقت پور با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل وسنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن باریت در رتبه نخست استان قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی با بیان اینکه ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان قرار دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف گرفته اند گفت: ۸ معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده اند.
رئیس اداره صمت اردستان گفت: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.
حقیقت پور اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ واحد فراوری در شهرستان اردستان فعال است.

دیگر خبرها

  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید