Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و بهسازی شهری شرکت بازآفرینی ایران گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث فرهنگ، آداب و رسوم و هویت اصلی هر کشوری از جمله کشور ما توجه به بافت های تاریخی آن منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سید مجتبی علوی مقدم در مراسم نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری با تاکید بر بافت های تاریخی و رویکرد توسعه گردشگری افزود: برای اینکه فرهنگ و آداب و رسوم کشور را زنده نگه داریم باید به اماکن تاریخی توجه کنیم و با نشست های تخصصی تاریخ کهن ایران را که دارای ارزش های اقتصادی، معماری و فرهنگی است به نمایش گذاشته و هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت های شرکت بازآفرینی شهری به ترتیب بافت های ناکارآمد، بافت های تاریخی، سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی است عنوان کرد: تلاش داریم بر مبنای خواسته های مردم در هر منطقه عمل کنیم به طوری که در نیشابور که شهری دارای قدمت تاریخی است و قدمت برخی خیابان ها و ساختمان های آن به حدی است که ارزش وقت و هزینه را دارد اولویت ها تغییر پیدا می کند. 

معاون شرکت بازآفرینی ایران با توجه به بودجه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در سال جاری گفت: این اعتبارات با اختیارات لازم در اختیار هیات های اجرایی استان ها قرار می گیرد تا سرعت افزایش و هزینه ها کاهش یابد و معتقدیم کسانی که در شهرستان ها و استان ها حضور دارند نیاز ها و خواسته های مردم را بهتر می دانند و امیدواریم با مشارکت مردم و همکاری مدیران شهری و مسئولین محلی شاهد تحول در این عرصه جدید باشیم.

علوی مقدم با اشاره به برنامه ریزی برای ۱۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در ۲۷۰۰ محله در قالب برنامه ششم توسعه افزود: هرساله ۲۷۰ محله در کشور توانمندسازی خواهند شد که این موضوع مهم مشارکت مردم و شهرداری ها را می طلبد.

دبیر علمی این همایش نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به رویکردهای جدید نسبت به بازآفرینی شهری این موضوع بحث های جدی را در محافل علمی کشور ایجاد کرده بود و ضرورت داشت با نقد و بررسی اساتید دانشگاه و مدیران شهری به ادبیات مشترک‌برسند.

 دکتر مسلم سیدالحسینی افزود: ۳۰‌مقاله از سراسر کشور به این‌ همایش رسیده و ۱۹ مورد آن دارای صلاحیت شناخته شده اند که در کنار پنل ها و کارگاه های علمی به بحث گذاشته خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به حضور اساتید برجسته حوزه های مختلف از بهترین دانشگاه های کشور در همایش چنین اظهار کرد: نقطه متمایز این همایش بررسی علمی و عملی تجربه های شهرهای مختلف در این حوزه است و پس از پایان همایش اعضای کمیته علمی و نخبگان با استخراج نکات کلیدی همایش ضمن تهیه بیانیه آن را در اختیار نهاد های متولی خواهد گذاشت.

شایان ذکر است نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری با تاکید بر بافت های تاریخی و رویکرد توسعه گردشگری با حضور مسئولین، مدیران شهری، اساتید و پژوهشگران این حوزه با‌همکاری شهرداری نیشابور و شرکت بازآفرینی ایران در شهر تاریخی نیشابور آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آداب و رسوم حاشیه نشینی عضو هیات علمی دانشگاه گردشگری نخبگان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، وحید داعی در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون ساخت ۱۵۷ هزار و ۶۸۰ واحد از محل نهضت ملی مسکن در این استان در بخشهای حمایتی، بازآفرینی، خودمالک و روستایی آغاز شده، اظهارکرد: از این تعداد حدود هزار واحد در شهرهای فریمان، گناباد، کاشمر، فیض آباد مه ولات و تربت حیدریه به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

داعی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897783

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
  • تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه