Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سیلاب 10 هزار میلیارد تومان به زیر ساخت‌های لرستان خسارت زد گفت: تکمیل 10 سد نیمه کاره لرستان تسریع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک، احمد مراد پور ظهر امروز در همایش دهیاری‌ها که در فرمانداری بروجرد برگزار شد اظهار داشت: در سیل امسال خسارت‌هایی به روستاهای بروجرد وارد شد که بیشترین خسارت‌ها مربوط به زیرساخت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: براثر سیل 10 هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد شد و 1200 کیلومتر از راه‌ها تخریب و 1100 ابنیه فنی در روستاها نیز آسیب دید.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان بابیان اینکه در استان‌های گلستان و خوزستان آب‌گرفتگی رخ داد اما سیل در لرستان خسارت‌های زیادی به بار آورد تصریح کرد: از سال 76 تاکنون اعتبارات موردنیاز برای آبخیزداری به لرستان پرداخت‌نشده درصورتی‌که 75 درصد استان لرستان دارای شیب تند، کوهستانی، پر بارش و نفوذناپذیر است و این میزان بارش‌ها به سیل تبدیل می‌شود و خسارت‌های زیادی را وارد می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: 10 سد در استان لرستان به‌صورت نیمه‌کاره وجود دارد که ظرفیت حجم آن‌ها 500 میلیون مترمکعب است که با توجه به‌ضرورت سدها لازم است به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

 

مرادپور با تأکید بر حفظ منابع آبی گفت: نگهداری آب سبب می‌شود تا کشاورزی روزبه‌روز رونق بیشتری داشته باشد که براثر سیل امسال خسارت‌هایی به بخش‌های کشاورزی وارد شد، همه این خسارت‌ها به سازمان ارسال‌شده تا اعتبار لازم و خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود.

 

وی بیان کرد: دو ماشین حمل زباله به دهیاری‌های بروجرد تحویل داده‌شده و تا پایان سال یک ماشین آتش‌نشانی نیز به بروجرد اختصاص داده می‌شود؛ مشکلات مسیرهای روستایی خصوصاً مسیر آبسرده و پیچ‌های خطرناک این محور را حتماً انتقال خواهیم داد تا برای رفع مشکل اقدام شود.

 

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به روستای جهان‌آباد بروجرد افزود: قرار شد زیرساخت‌های این روستا بررسی شود و به نظر می‌رود روندی که برای تبدیل جهان‌آباد به شهر صورت گرفته از مسیری دیگر عبور کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود

مدیرکل حج و اوقاف لرستان گفت: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر از شهرستان بروجرد اعزام می‌شود. - اخبار استانها -

سید حمید مصطفایی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم از خرم‌آباد، بیان کرد: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت 85 نفر از شهرستان بروجرد اعزام می شود. 

وی افزود: از اواخر اردیبهشت اعزام زائران حج تمتع آغاز می‌شود و لرستان برای حج تمتع 8 کاروان با ظرفیت 1210 نفر دارد. 

مدیرکل حج و زیارت لرستان عنوان کرد: از این تعداد 2 کاروان خرم آباد، 2 کاروان بروجرد، یک کاروان کوهدشت، یک کاروان الیگودرز، یک کاروان سلسله و دلفان و یک کاروان نیز متعلق به شهرستان دورود است.

وی تصریح کرد: کاروان‌های تمتع از 20 تا 25 اردیبهشت عازم مدینه منوره می‌شوند، ولی تاریخ دقیق اعزام کاروان لرستان هنوز مشخص نیست.

مصطفایی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق تهران و از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) انجام می شود، گفت: کلاس‌های آموزشی زائران توسط مسئولان کاروان ها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان