Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴مساله هزینه‌های دانشگاه آزاد چیز تازه‌ای نیست. هر بار صحبت از یکی از بخش‌ها و هزینه‌های مربوطه می‌شود، اما به نظر می‌رسد که در زمان بحران، هیچ کدام از این درآمد‌ها به کار این دانشگاه نیامده است. مانند سال قبل که داستان حادثه واحد علوم تحقیقات پیش آمد و هنوز بعد از گذشت چندین ماه، خبر‌ها نشان از مسکوت ماندن ایمن سازی محل حادثه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما اخیرا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارقامی اعلام کرده که با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان به یک بخش از درآمد‌های این دانشگاه پی برد. طهرانچی عنوان کرده است که هر سال ۸۰ هزار پایان نامه در این دانشگاه ارائه می‌شود.

به گفته وی، دانشگاه آزاد سالانه ۸۰ هزار دانشجوی ارشد و ۱۰ هزار دانشجوی دکترا می‌پذیرد که این آمار قابل توجه است. ارقام منتشر شده توسط خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که در دانشگاه آزاد سالیانه ۸۰ هزار پایان نامه ارایه می‌شود.

از طرف دیگر میانگین نرخی که هر دانشجو برای ارائه پایان نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد می‌پردازد نزدیک به پنج میلیون تومان است. این رقم شامل ۶ واحد دانشگاهی برای پایان نامه و هزینه‌هایی است که دانشجو به صورت مستقیم به حساب دانشگاه آزاد واریز می‌کند.

بر این اساس اگر قرار باشد رقم ۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد را که خود طهرانچی اعلام کرده لحاظ کنیم، عددی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد دانشگاه آزاد از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد به دست می‌آید.

این رقم در حالی است که اقتصاد۲۴ پیش از این هم در گزارشی به محاسبه رقم مورد نیاز برای ایمن سازی مسیر دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در همان نقطه حادثه پرداخته بود.

با این حال، هزینه‌های بسیاری که دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشجویان خود می‌گیرد، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، با امکاناتی که باید برای دانشجو خرج شود تناسب ندارد. نمونه اش همان ایمن سازی مسیر دانشگاه علوم و تحقیقات است که هنوز به سرانجام نرسیده است.

از سوی دیگر اقداماتی در دانشگاه آزاد از گذشته تاکنون صورت گرفته که کارایی نداشته و حتی خود مسئولان دانشگاه هم به اذعان کرده‌اند. یکی از این اقدامات، داشتن سه رسانه به نام‌های خبرگزاری آنا، ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان است که جدای از اینکه مشخص نیست با وجود صرف هزینه‌های هنگفت برای آنها، جایگاه و تاثیرگذاری‌شان در سپهر رسانه‌ای کشور کجاست، باید به این سوال پاسخ داد که چرا چنین دانشگاهی باید همزمان سه رسانه در اختیار داشته باشد، مگر با داشتن یک رسانه نمی‌توان مسائل و مباحث مرتبط با دانشجویان این دانشگاه را مطرح و ابعاد رسانه‌ای به آن بخشید؟ منبع: اقتصاد24 برچسب ها: رویداد24 ، هزینه های دانشگاه آزاد ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات ، شهریه های دانشگاه آزاد ، شهریه ثابت دانشگاه آزاد ، هزینه های دانشجو ، هزینه های پایان نامه ، درآمد دانشگاه آزاد ، امکانات دانشگاه آزاد سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 هزینه های دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات شهریه های دانشگاه آزاد شهریه ثابت دانشگاه آزاد هزینه های دانشجو هزینه های پایان نامه درآمد دانشگاه آزاد امکانات دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان

ایسنا/یزد مدیر کل گمرک یزد از رشد شاخص‌های تجارت فرامرزی استان خبر داد و گفت: درآمد وصولی گمرک یزد با رشد بیش از ۳۷ درصدی در سال گذشته به افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال رسید.

«محمد حسین سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا، حجم تجارت فرامرزی استان در سال گذشته را بیش از ۸۵۷ میلیون دلار ذکر و اظهار کرد: ارزش کل صادرات استان در سال گذشته بیش از ۵۱۷ میلیون دلار و ارزش کل واردات نیز ۳۴۰ میلیون دلار بوده است که مثبت بودن تراز تجاری به میزان بیش از ۱۷۷ میلیون دلار را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد صادراتی استان در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: بیش از سه میلیون و ۱۲۴ هزار ۵۵۵ تن کالا طی ۵۰ هزار و ۴۷۰ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۵۱۷ میلیون دلار در سال گذشته از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از حیث تعداد اظهارنامه و وزن به ترتیب حدود سه و بیش از  چهار درصد کاهش و از حیث ارزش بیش از هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی عراق، امارت متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه را شرکای عمده صادراتی استان در سال گذشته ذکر کرد و گفت: کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن های سبک، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال گذشته هستند.

مدیر کل گمرک استان در ادامه به عملکرد استان در رویه واردات گریزی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳۸ هزار و ۴۶۳ تن کالا طی دو هزار و ۹۲ فقره اظهارنامه به ارزش حدود ۳۴۰ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شد که از حیث تعداد اظهارنامه بیش از هشت درصد، از نظر وزن حدود هفت درصد و از نظر ارزش ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سلمانی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که مبدا آنان بیشتر چین، ترکیه، هلند، ایتاالیا و امارت متحده عربی بوده است.

مدیر کل گمرک استان در پایان درآمد این اداره کل در سال گذشته را بیش از ۱۱ هزار و ۳۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: درآمد وصولی گمرک یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۳۷ درصد رشد یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • رد پیشنهاد 60 میلیونی برای ستاره بارسا: کم است!
  • درآمد ۳۰ هزار میلیاردی دولت از ۳ محل مالیات خودرو
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق