Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:01:38 GMT

ماهی های گرمابی در استخرهای کشاورزی فسا رهاسازی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۰۲۲

ماهی های گرمابی در استخرهای کشاورزی فسا رهاسازی شدند

محمد جواد جمالزاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در واحدهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان فسا نیز بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی شامل انواع گونه‌های کوی، پروت، آنجل، ماکرو، گوپی،، گورامی، اسکار، سیچلاید و زبرا تولید شد که به استان‌های همجوار صادر گردید.

وی با بیان اینکه عملیات رها سازی ماهی در فصل بهار هر سال انجام می‌گیرد و عملیات برداشت آن در فصل بهار سال بعد انجام می‌پذیرد اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند از ویژگی جلبک خواری این گونه از ماهیان در استخرهای ذخیره آب جهت جلوگیری از شکوفایی جلبک در استخرها استفاده کنند و علاوه بر تولیدات زراعی باغی، تولید گوشت سفید نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳/‏۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور

 اکبر فتحی  گفت: این امر موجب بهسازی و نوسازی واحد‌های دام و طیور استان می‌شود و به تبع آن با افزایش راندمان، کاهش هزینه‌های تولید را در بر خواهد داشت. 

 وی افزود: علی رغم رتبه اول در معرفی طرح‌ها ولی در پرداختی‌های انجام یافته رتبه دوم کشوری را دارا هستیم که پیگیری‌های لازم برای ارتقا به رتبه اول نیز در پرداختی‌ها در سال‌های آتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۳۰ درصد رشد کرد افزود: این رشد جوجه‌ریزی که افزایش عرضه گوشت مرغ به بازار استان را در پی‌داشته و دارد با همیاری مرغداران و کارشناسان جهاد کشاورزی محقق شد و سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در پیشبرد و تداوم این امر تلاش‌های مضاعف انجام خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در راستای مردمی سازی یارانه‌ها و تداوم تولید، میزان خرید نهاده‌های یارانه‌ای شامل ذرت، کنجاله سویا و جو در سامانه بازارگاه توسط تولید‌کنندگان استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۳ درصد افزایش داشته و این افزایش برای تداوم تولید بخصوص افزایش عرضه گوشت مرغ صورت گرفته است و امید است.

فتحی تاکید نمود: در سال جاری نیز با ادامه چنین روندی، در راستای نامگذاری سال جدید، شاهد جهش تولید با مشارکت مردم باشیم و متولیان بخش کشاورزی نیز وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری معطوف دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود
  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • ماهی را این‌گونه درست کنید تا همه عاشقش شوند؛ حتی آن‌ها که از ماهی بدشان می‌آید!
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • بازگشت مروارید سیاه به وضعیت سفید