Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، مقاله حبیب رمضان نژاد آزاربنی عضو هیئت‌ علمی و استادیار گروه مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی این واحد دانشگاهی در مجله بین المللی Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering پذیرفته شد. این ژورنال در جایگاه ۵۰ درصد نخست فهرست موضوعی و از سری مجلات springer با نمایه ISI و ضریب اثر IF= 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

627 در زمینه فیزیک است.

در این مقاله با مدلسازی غیرخطی از رفتار نانولوله های کربنی در محیط مغناطیسی- گرمایی به صورت تحلیلی و عددی به بررسی ارتعاشات آشوبناک و ناپایداری آنها پرداخته شده است. ویژگی­های مغناطیسی نانولوله­ های کربنی زمینه­ های کاربردی وسیعی را برای آنها ایجاد کرده است. حامل­های سیلیکونی، پارچه­ های جاذب میدان الکترومغناطیس، دستگاه­های الکترونیکی مانند ترانزیستوره ، آنتن­های رادیویی و سیستم­های دارورسانی نانو و بکارگیری نانولوله­ های کربنی به عنوان نانوسنسورها از جمله موارد کاربردهای تجاری-صنعتی نانولوله­ های کربنی هستند.

انتهای پیام /

312 / 167 مقاله حبیب رمضان نژاد مجله بین المللی واحد رامسر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مقاله مجله بین المللی واحد رامسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار

محمدمهران لسان‌صدق مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاوردهای علمی، فناوری و دانش‌بنیان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم مجوز دو مرکز رشد را از سازمان مرکزی دریافت کنیم؛ به‌طوری‌که مرکز رشد فناوری اشکذر و مرکز رشد فناوری‌های فضایی تفت با تعامل سازنده با دستگاه‌های دولتی ایجاد شدند؛ به اینصورت نقش مؤثری در نهاد‌های تصمیم‌گیری در حوزه فناوری داشتیم.

وی با بیان اینکه چند طرح برای توسعه زیست‌بوم درراستای جذب اعتبار مالی ارائه کرده‌ایم، تعداد هسته‌ها و شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را ۳۵ هسته و شرکت برشمرد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد متذکر شد: ۳۵ هسته و شرکت فناور در مرکز رشد فناوری مستقر هستند و توانستیم واحد تحقیق و توسعه چند شرکت بزرگ مانند سیرنگ و فولاد پیمان گستر را در مرکز رشد پذیرش کنیم.

لسان‌صدق متذکر شد: شرکت‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی و بذر هیبرید، رباتیک و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، اتوماسیون و صنعتی مواد شیمیایی فعال هستند.

وی، برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال ۱۴۰۳ در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان و تقویت آن را چنین برشمرد: توسعه کمّی و کیفی زیست‌بوم فناوری شامل مراکز رشد و سرای نوآوری، راه‌اندازی پارک فناوری اطلاعات با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و پارک علم و فناوری یزد ازجمله برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید است.

فعالیت دانشگاه آزاد یزد در حوزه مهارت و کارآفرینی

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره اینکه تازه‌ترین فعالیت سرای نوآوری این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ چه بود و چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۳ متصور هستید؟ چنین پاسخ داد: سرای نوآوری «رباتیک و اتوماسیون صنعتی»، «پوشاک» و «کاشی و سرامیک» در این دانشگاه فعال هستند و سال ۱۴۰۲ بیشتر در حوزه برگزاری رویداد‌های مختلف فناوری و دوره‌های توانمندسازی و شتابدهی فعال بودیم، امیدواریم در سال جدید با جذب واحد‌های مختلف فناور به رونق بازار کمک کنیم، کما اینکه سال گذشته (۱۴۰۲) سراهای نوآوری این دانشگاه در رونق بازار تأثیر مستقیم داشتند.

لسان‌صدق در پاسخ به این سؤال که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید (۱۴۰۳) دارید؟ عنوان کرد: برگزاری بوت‌کمپ برنامه‌نویسی کامپیوتر، استارت‌آپ و وبینار و چالش فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله کارآفرینی از اقدامات دانشگاه در حوزه کارآفرینی بوده است.

امکان صدور مجوز فناوری برای شرکت‌ها فراهم شود

وی برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور پیشنهاد کرد که راه‌اندازی مراکز تخصصی مطابق با آمایش سرزمین و تعامل با دستگاه‌های دیگر می‌تواند برای زیست‌بوم عامل رونق باشد، همچنین امکان صدور مجوز فناوری در دانشگاه از امتیازاتی است که برای شرکت‌ها جذاب است که امیدواریم در دانشگاه آزاد یزد محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار