Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، پلیسی، پرخاشگرانه و عجولانه نیست و آمر به معروف و ناهی از منکر باید عاقل، مدبر، هوشمند و دارای سعه‌صدر و دلسوز جامعه باشد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با وی اظهار داشت: پیشکسوتان جهاد و شهادت کسانی هستند که در گذشته و زمانی‌که کشور با کمبود جنگ‌افزار در داخل و فشار و تحریم از بیرون مواجه بود با قدرت و عزت‌مندانه از کشور دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه جهاد یادگاران طلایی دفاع مقدس هستند گفت: مهم‌ترین نکته در این رابطه این است که باید بدانیم انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است و کار کسانی که بتوانند در این راه مقاومت کنند بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر انتقال فرهنگ ارزش‌های انقلابی به نسل جدید تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای نابودی ارزش‌های انقلابی بین جوانان و کم‌کاری برخی مسئولان در این رابطه انتقال فرهنگ انقلابی و اسلامی به نسل جدید سخت شده است.

اولویت ستاد امر به معروف گیلان جذب حداکثری افراد استنماینده ولی‌فقیه در گیلان: "امر به معروف" بایستی عاقلانه و مدبرانه باشد

امام جمعه رشت دیدار با مردان عرصه جنگ و شهادت را زیارت اولیای خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر بعضی‌ها نسبت به بزرگان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت کم‌لطفی می‌کنند نشان‌دهنده بی‌ایمانی آنان است اما مسئولان انقلابی نظام همواره شما را از برترین مجاهدان جامعه می‌دانند.

آیت‌الله فلاحتی بر خودصیانتی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تاکید کرد و ابراز داشت: زبیر در تمام جنگ‌ها با پیامبر(ص) شرکت کرد اما در نهایت جزء منفورترین افراد تاریخ اسلام شد زیرا گرایش‌های مادی و شخصی افراد را از ارزش‌ها دور می‌کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان افزود: برخی افراد که از روزهای نخستین کنار امام خمینی(ره) بودند، در مقابل جانشین ایشان یعنی مقام معظم رهبری که دنیای بشر را اداره می‌کنند، ایستادند و این موضوع به ما درس خودصیانتی می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مسائل مادی باعث بیچارگی انسان می‌شود و بایستی خودصیانتی را به عنوان یک ارزش و جهاد قلمداد کرد و گفت: ورود بیش ازاندازه به مسائل دنیوی باعث بدبختی انسان می‌شود و نبود تربیت درست می‌تواند باعث به‌وجود آمدن آسیب‌های زیادی در زندگی انسان شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ریزش‌های جامعه معلول آقازاده‌ها است تصریح کرد: عدم تربیت درست برخی از فرزندان مسئولان نشان‌دهنده بی‌توجهی به نقش کلیدی و مهم تربیت است لذا بایستی به صورت منطقی ارزش‌ها را به فرزندان خود منتقل کنیم.

امام جمعه رشت امر به معروف و نهی از منکر را از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها از گذشته تاکنون تنها به فکر مسائل اقتصادی جامعه بودند و از دو امر الهی واجب یعنی امر به معروف و نهی از منکر غافل شدند.

آیت‌الله فلاحتی وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بایستی عاقلانه هوشمندانه و مدبرانه باشد تاکید کرد: این کار پلیسی، پرخاشگرانه و عجولانه نیست و آمر به معروف و ناهی از منکر باید عاقل، مدبر، هوشمند و دارای سعه‌صدر و دلسوز جامعه باشد.

وی دلیل موفقیت در دفاع مقدس را اراده، مجاهدت و همفکری مجاهدان دانست و گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم فرمودند که یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا از ارزش‌های انقلاب هستند و و بایستی با عوامل دورکننده جامعه از این ارزش‌ها مقابله کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: همه باید بدانند آنها که در دفاع مقدس بودند از دلسوزان جامعه هستند و حضور در جمع یادگاران عرصه جهاد و شهادت موجب شادی و شعف بنده می‌شود.

مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اهداف تشکیل این سازمان اظهار داشت: استفاده از تجربه پیشکسوتان برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل امروز از اهداف سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

قادر رستمی از تشکیل 18 کانون پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در نقاط مختلف گیلان خبر داد و گفت: 7 کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر در سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان گیلان تشکیل شده است و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومان از دیگر برنامه‌های سازمان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان گیلان است تصریح کرد: در سه منطقه از استان گیلان با استفاده از امکانات مردمی احداث مسکن محرومان را آغاز کردیم.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهم شوال مصادف با سالروز وفات و یا به روایتی شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین (ع) است. این محدث والامقام از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که از محضر امام جواد (ع) و امام هادی (ع) بهره برده و به عنوان نماینده معتمد حضرت امام هادی (ع) به شهرری مهاجرت کرد.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سال‌ها در شهرری که در آن زمان به قطب حضور شیعیان تبدیل شده بود به ترویج معارف اهل بیت پرداخت و سرانجام در پانزدهم شوال سال ۲۵۲ ه. ق در ۷۹ سالگی درگذشت. مرقد این امامزاده واجب‌التعظیم در طول قرون متمادی به محلی برای تجمع دلدادگان اهل بیت (ع) و بزرگان عالم تشیع تبدیل شد و امروز نیز به عنوان قبله تهران شناخته می‌شود.

به همین بهانه، حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: در برخی اسناد از جمله کتاب «تاریخ طریحی» آمده است که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و بلکه به شهادت رسیده است. تعبیری هم که به کاربرده شده این است که کسی که از فرزندان حضرت علی بن ابیطالب (ع) زنده به گور شد حضور حضرت عبدالعظیم (ع) بود.

وی اظهار کرد: این حدیث معروف از امام هادی (ع) که فرموده‌اند: «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی (ع) بِرِی، کَمَن زارَ الحُسَین (ع) بِکَربَلا» (هر کس قبر عبدالعظیم در شهر ری را زیارت کند چنان است که گویی امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده) می‌تواند این گمان را تقویت کند که حضرت عبدالعظیم هم به شهادت رسیده است، چراکه ثواب زیارت مرقد ایشان را همسنگ حضرت سیدالشهدا درنظر گرفته‌اند. این یک بحث تاریخی است که محققان باید درباره آن پژوهش کنند. اما به هر حال هر دو نقل قول، یعنی رحلت و شهادت در این زمینه وجود دارد.

عرفاتی عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) در کنار مبازره سیاسی با خلفای جور عباسی، یک محدث و عالم بود. مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در کتاب «شناخت‌نامه حدیث» عنوان کرده‌اند که حضرت سیدالکریم ۱۲۰ روایت معتبر و مستند را بدون واسطه از سه امام معصوم امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل کرده‌اند. حضرت عبدالعظیم سال‌ها پیش از سید رضی که نهج‌البلاغه را تدوین کند، کتاب خطبه‌های حضرت امیرالمومنین علی (ع) را جمع‌آوری کردند. بنابر این ایشان در کنار سیره سیاسی حق‌طلبانه و نسب خانوادگی والای و الهی، از حیث علمی و فقهی هم مقام والایی داشته‌اند.

وی افزود: در منابع معتبر شیعه، به نقل از «ابوحماد رازی» آمده که در سامرا بر امام هادی (ع) وارد شدم و از بعضی مسائل حلال و حرام پرسیدم. چون قصد وداع داشتم حضرت فرمود: چنانچه در امور دینی در تشخیص حلال و حرام، مسئله‌ای بر تو دشوار شد، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی سؤال کن و سلام مرا به او برسان.

عرفاتی اظهار کرد: در زمانی که حضرت عبدالعظیم (ع) به ری می‌آیند این منطقه به محل تجمع و فعالیت شیعیان تبدیل شده بود، از سوی‌دیگر پیروان و مروجان سایر فرق اسلامی و غیر اسلامی هم در این منطقه و فلات مرکزی ایران فعالیت داشتند.

معاون امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم گفت: ایشان به عنوان یک فقیه متبحر ابهامات و پرسش‌های که از سوی بزرگان این فرق مطرح می‌شد پاسخ می‌داد و از کیان مکتب شیعه دفاع می‌‍‌کرد. حضرت امام هادی (ع) مدال اجتهاد و فقاهت را به حضرت عبدالعظیم داده بود و به همین خاطر روایت‌هایی که از ایشان نقل شده از اعتبار بالایی برخوردار است. حضرت عبدالعظیم (ع) در زمانه خودشان پرچمدار جهاد تبیین بودند و نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ تشیع در ایران ایفا کردند.

وی افزود: در سال‌ها و قرن‌های بعدی هم امامزادگان دیگری که به ایران آمدند این معارف را سینه به سینه نقل کردند. این تلاش‌ها باعث شد خطه ری به یکی از مراکز مهم تشیع تبدیل شود. بعد از آن هم با ایجاد حوزه‌های علمیه عالمان و فقیهان برجسته‌ای از این منطقه به جهان اسلام معرفی شدند که این روند تا به امروز هم ادامه دارد. بسیاری از علمای معاصر تهران مثل آیت‌الله مجتهدی و آقا مجتبی تهرانی از چهره‌هایی بودند که در مدارس و حوزه‌های علمیه مجاور حرم حضرت عبدالعظیم (ع) درس خواندند و به اساتید بزرگ اخلاق و معارف اسلامی تبدیل شدند. امروز هم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به یک قطب فرهنگی تبدیل شده و امسال هم برنامه‌های ویژه‌ای را در سالگرد رحلت حضرت سیدالکریم در آستان مقدس شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم