Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حزب جمهوری خلق ترکیه معتقد است آمریکا از تنش آفرینی در شاهراه انرژی جهان اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که یکی از آنها فشار بر ایران است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته در حالیکه نخست وزیر ژاپن بعد از 4 دهه سرگرم دیدار از تهران و رایزنی با مقامات ارشد ایرانی بود بار دیگر شاهد اقدام تحریک آمیز مشکوک دیگری در دریای عمان بودیم که طی آن دو نفتکش هدف حمله قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله بعد از این اقدام آمریکا و متحدین منطقه ایش طبق معمول بدون ارائه هیچ مدرکی و بدون انجام هیچ تحقیقی انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفتند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بیشترین ذینفع اقدامات اخیر که شاهراه انرژی جهان خلیج فارس را بی ثبات می کند آمریکا است.

در خصوص اقدام شتابزده آمریکا و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دست داشتن در انفجار کشتی ها «آنتونی کارتولوچی» ژئوپولیست تایلندی معتقد است: اتهامات شتابزده آمریکا فاقد هرگونه اعتباری است زیرا حتی اگر یک جرم کوچک در داخل آمریکا صورت می گرفت برای حل و فصل و یافتن عوامل آن چند روز تحقیق و بررسی نیاز بود چه برسد به حادثه در وسعت بین المللی که ظرف چند ساعت بعد از آن آمریکایی ها حکم صادر می کنند.

همچنین زاکارا استاد علوم سیاسی دانشگاه جرج تاون قطر در خصوص بی اعتباری ادعاهای شتابزده آمریکا علیه ایران بر این باور است: با گذشت یک ماه از حملات به کشتی ها در بندر فجیره هنوز تحقیقات به نتیجه ای نرسیده است پس چگونه می توان ظرف چند ساعت بعد از حملات به نفت کش ها در دریای عمان انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت.

به اعتقاد کارشناسان آمریکا با بحران آفرینی در خلیج فارس قصد اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که فشار بر ایران و کاهش نفوذ منطقه ای ایران یکی از اهداف کاخ سفید می باشد.

عثمان فاروق لوغ اوغلو عضو ارشد حزب جمهوری خلق ترکیه و سفیر سابق ترکیه در آمریکا در این خصوص گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی می باشند و تنها موجب افزایش تنش در خلیج فارس می شوند و احتمال یک برخورد نظامی را بالا می برند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات تحریک آمیز آمریکا در خلیج فارس گفت: آمریکا با این اقدامات نه تنها قصد فشار آوردن به ایران را دارد بلکه قصد دارد از متحدان منطقه ای خود اسرائیل و عربستان هم حمایت کند.

این سیاستمدار ترکیه ای افزود: امروز موضوع مهار چین یکی از اصول سیاست خارجی آمریکا شده است لذا آمریکا با تنش آفرینی در خلیج فارس قصد دارد دسترسی این رقیب خود به منابع نفتی ایران را قطع کند.

وی معتقد است تنش آفرینی های آمریکا در خلیج فارس و علیه ایران نوعی بازی آمریکا با آتش است که می تواند موجبات خشم احتمالی چین را نیز برانگیزد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی

سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز (دوشنبه) در میانه نگرانی از احتمال تقویت پیشبرد برنامه تسلیحاتی کره شمالی گفت، واشنگتن و متحدان به دنبال راه‌هایی جدید برای اجرایی کردن تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هستند.

به گزارش ایسنا، روسیه ماه گذشته میلادی تجدید فعالیت گروه کارشناسانی را که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت دارند، وتو کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در سئول است و قرار است به ژاپن برود که هدفش همکاری دو جانبه درباره تحریم‌ها و مسائل دیگر است.

واشنگتن، سئول و توکیو وتوی روسیه و رای ممتنع چین را مورد انتقاد قرار داده و کارشناسان نیز گفتند که این روند، اجرایی شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی را تضعیف می‌کند.

توماس گرینفیلد در جریان دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی گفت، پایان فعالیت گروه نظارت بر تحریم‌ها خلایی را در اجرای آنها علیه پیونگ یانگ ایجاد می‌کند و فرصتی را به کره شمالی در پیشبرد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای می‌دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد، ایالات متحده به دنبال‌های راه‌های جایگزین برای تحریم‌ها و همکاری با متحدانش از جمله کره جنوبی است.

وتوی روسیه پس از بهبود روابط بین مسکو و پیونگ یانگ در پی دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم