Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:13:20 GMT

باید از دندان ها هم مانند قلب و ریه مراقبت کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۴۱۶

باید از دندان ها هم مانند قلب و ریه مراقبت کرد

دکتر محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در کنفرانس سه روزه علمی دندانپزشکان و لابراتوارهای پروتز دندانی، که با حضور اساتید و پزشکان حوزه دندانپزشکی و دندان سازی، در شیراز آغاز به کار کرد گفت: بحث اقتصاد سلامت و هدف گذاری ها در حوزه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از مسایل مهمی است که باید به آنها توجه شود.‌

وی اضافه کرد: در حوزه دندانپزشکی از لحاظ کار علمی و کیفی، کشور ما در رتبه بسیار خوبی قرار دارد و در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا جزو کشورهای نخست هستیم و در زمینه پیشرفت حوزه دندانپزشکی جایگاه خوبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظفرقندی به افزایش متوسط زندگی اشاره کرد و ادامه داد: حدود چهل سال پیش طول عمر مورد انتظار در کشور ایران حدود ۵۳ سال برای مردان و حدود ۵۶ سال برای زنان بود، اما در حال حاضر این مدت برای مردان به حدود ۷۳ و برای زنان به حدود ۷۶ سال برای زنان رسیده است که نشان می دهد حرکتی درستی در زمینه مراقبت ها و شاخص ها انجام شده است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه اگر برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشیم بیشتر و بهتر به شاخص های سلامت خواهیم رسید؛ ادامه داد: کار علمی بدون برنامه ریزی انجام نمی شود، باید تلاش کنیم مسایل مربوط به اقتصاد سلامت را برطرف کنیم و مسایل را به صورت پایه ای و علمی بررسی و برطرف کنیم.

لزوم تعامل بیشتر در مسایل صنفی دندانپزشکی

منوچهر رشوند رییس جامعه دندان سازان ایران نیز در این آیین برگزاری این همایش های علمی را برای رسیدن به اهداف جامعه دندان پزشکی و دندان سازی بسیار موثر خواند و اظهار داشت: دندانپزشکی و دندان سازی دو بال یک هواپیما هستند و از نظر تعادل و حرکت این دو بال باید در کنار هم به صورت یک ترکیب عمل کنند، تعامل و همکاری کامل این دو با هم، سبب ارتقای ارایه خدمات سلامت دهان و دندان به مردم به ویژه در مناطق محروم است و این تعاملات برای ایفای نقش درمان، می تواند بسیار کارساز باشد.

رشوند بر انجام تعاملات بیشتر علمی که به رفع مسایل صنفی در حوزه دندانپزشکی و دندان سازی کمک کند، تاکید کرد.

رییس جامعه دندان سازان ایران اظهار امیدواری کرد: در راستای اهداف حوزه دندانپزشکی و دندان سازی ایران گام برداریم و تعاملات بیشتری با برگزاری جلسات مختلف داشته باشیم تا راه تازه ای برای پیشبرد اهداف علمی باشد.

کنفرانس علمی دندانپزشکان و لابراتوارهای پروتز دندانی، که روز چهارشنبه با حضور اساتید و پزشکان حوزه دندانپزشکی و دندان سازی، در شیراز گشایش یافت به مدت سه روز ادامه دارد.

۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد

معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور جزئیات کامل فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.

همایش کتاب بیست‌وششم ویژه:

کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۲

پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۲

مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۲ در نشریات علمی منتشر شده است

محورهای همایش:

«جهاد تبیین»، «فقه معاصر»، «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی»، «آسیب های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)»، «محیط زیست و منابع طبیعی».

مهلت ارسال آثار:

پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام اینترنتی:

https://ketabehowzeh.ismc.ir

راه ارتباطی:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵

تلفن جشنواره:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹

نشانی دبیرخانه:

قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد