Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@04:08:46 GMT

چهار هزار نفر عضو بسیج استادان اصفهان هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۴۹۵

چهار هزار نفر عضو بسیج استادان اصفهان هستند

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در تالار اجتماعات این سازمان افزود: چهار هزار نفر از اعضای هیأت علمی و استادان بسیجی در ۹۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان عضو بسیج هستند و در سال گذشته در بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه تخصصی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: با توجه به این رویکرد بسیج استادان استان مبادرت به تشکیل اندیشکدههایی در ۵ محور کرده و پشتیبانی از آنها در دستورکار قرار داده است.

باقری ادامه داد: اندیشکده آب بسیج اساتید استان با ارائه گزارش‌های جامع در مورد سیلاب‌های شمال و غرب کشور اطلاعات ارزشمندی تولید کرده است و نیز نخستین اندیشکده شهر اسلامی در سالروز شهادت دکتر چمران افتتاح می‌شود و در آن جنبه‌های گوناگون شهر اسلامی بررسی می‌شود.

وی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی آب، اقتصاد، آسیب شناسی اجتماعی، نوآوری‌های علمی و پژوهشی، تمدن و آینده پژوهی، پیوست نگاری فرهنگی و پشتیبانی از کالاهای ایرانی اشاره کرد و هدف فعالیت‌های این سازمان را گسترش فرهنگ و روحیه جهادی، جهاد علمی، همبستگی حوزه و دانشگاه، همکاری در طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی بر پایه منویات امام و رهبری دانست.

در قسمت دیگری از این نشست خبری بیژن شمس معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: شهید چمران در اوج قله علم، غرور و تکبر غرب را زیر پا گذاشت و هیچگاه مرعوب هویت جعلی غرب قرار نگرفتند.و علم ایشان مانع جهاد نشد.

وی افزود: در استان ۲۰ استاد جنگ نرم و ۱۰ استاد در حوزه سواد رسانه‌ای، عضو بسیج اساتید هستند که دوره‌های تخصصی این موضوع را گذرانده و آمادگی این را دارند تا برای مشکلات کلان کشور راه‌کارهایی را ارائه دهند.

شمس اضافه کرد: در گردهمایی اساتید بسیجی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود از ۲۰ استاد به پاس زحمات در عرصه‌های علمی، معنوی، حل مسائل موجود در کشور و فعالیت در جهت اهداف انقلاب سپاسداری می‌شود.

در ادامه این نشست خبری علی اکبر جعفری، معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و به این واسطه از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی، توجه به برنامه‌های خانواده محور تشکل بسیج اساتید و طرح استاد، مسجد از جمله طرح‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید است.

در قسمت دیگر از این نشست خبری فرهاد مصری‌نژاد مسئول تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان ضمن تاکید بر بسترسازی بسیج اساتید گفت: این تشکل می‌خواهد به عنوان حلقه پیوستگی بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عمل کرده و با مدیریت افراد توانمند زمینه به کارگیری ظرفیت‌های موجود را فراهم سازد.

وی افزود: جریان سازی علمی برای حل مشکلات کشور و تبیین محورهای گام دوم انقلاب در بسیج اساتید از طریق اندیشکده ها شدنی است و هدف اصلی آنها تصمیم سازی است.

وی گفت: اندیشکده آب و منابع طبیعی با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، اندیشکده فناوری‌های نوین با محوریت دانشگاه اصفهان، اندیشکده شهر اسلامی و فرهنگ و تمدن با کمک دانشگاه هنر و اندیشکده دگرگونی در علوم انسانی در مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی تشکیل شده‌اند.

از مجموع ۳۵ هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور، چهار هزار نفر از اعضای هیأت علمی و استادان بسیجی در ۹۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان اصفهان هستند.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاق اعضای هیئت رئیسه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در این دیدار با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و پیروزی‌های غرورآفرین سپاه پاسداران در حمله موشکی به سرزمین‌های رژیم اشغالگر اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم اسلام و تجلیگاه مردان بزرگی بوده که عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی را در عرصه جهانی نمایان‌تر کرده و خدمت به سپاه پاسداران و بسیج دانشجویی در سایه دانشگاه از مهمترین وظایف دانشگاهیان است.

خدایی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال، باید بنیه علمی دانشگاه بیش از پیش تقویت و ارتقاء پیدا کند و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت مردم، آن را در اختیار کشور و جوانان قرار دهیم و با هوشیاری و اراده آهنین این امانت مهم علمی کشور را به سر منزل مقصود برسانیم.

فرمانده سپاه میاندوآب هم در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: امیدواریم با کمک این دانشگاه بتوانیم به هدف‌های بلند علمی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

محمد پیری در ادامه افزود: پیروزی‌های مقتدرانه سپاه پاسداران در جنگ موشکی با رژیم فاسد صهیونیستی نتیجه تلاش دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای در عرصه پژوهش‌های علمی است و همه نهاد‌های انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری توانسته‌اند مسیر پیشرفت انقلاب و نظام را بیش از هر زمان دیگر هموار‌تر سازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود