Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@14:58:36 GMT

دستگیری ۳۶۶ اوباش‌گر و مزاحم محلات در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۵۰۴

دستگیری ۳۶۶ اوباش‌گر و مزاحم محلات در پایتخت

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای اولین مرحله طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در سال ۹۸ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اولین مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین محلات و نوامیس و حاملان سلاح در سال جاری به مرحله اجرا درآمد. این طرح بعد از گذشت حدود دو ماه کار اطلاعاتی و اقدام عملیاتی طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا شد و در این راستا واحدهای صنفی نظیر قهوه‌خانه‌ها باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و… تحت پایش اطلاعاتی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با بیان اینکه در همین راستا ۲۵۰ پرونده تشکیل شد، گفت: از این تعداد ۱۴۲ مورد مربوط به شرارت و اوباش‌گری، عربده‌کشی، باج‌گیری، قدرت‌نمایی و جرایمی نظیر آن بود. ۸۲ پرونده مربوط به مزاحمین محلات و نوامیس بود و ۲۶ پرونده نیز مربوط به تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکی بود که در مجموع منجر به دستگیری ۳۶۶ نفر از اراذل اوباش و مخلان نظم و امنیت شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از میان این افراد ۱۰۷ نفر اوباش بودند افزود: ۲۰۵ نفر نیز جزو مزاحمین نوامیس بوده و ۵۴ نفر از دستگیرشدگان نیز جزو حاملان سرد و گرم بودند.

رحیمی از پاک‌سازی ۲۹۱ محله در اجرای این طرح خبر داد و گفت: محلاتی همچون تهران‌پارس، فرحزاد، ستارخان، خاک سفید، نظام‌آباد، نارمک، اتابک، مشیریه، نازی‌آباد، یاخچی‌آباد، فلاح، شهرک ولیعصر، جنت‌آباد، ‌۱۳ آبان، شهرری و… پاک‌سازی شده است.

به گفته وی همچنین ۱۷۱ قهوه‌خانه، ۲۰ باشگاه بدنسازی و ۶۶ پارک آلوده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رحیمی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰۰ قهوه‌خانه و رستوران و باشگاه بدنسازی مورد بررسی قرار گرفته و پملپ شد، افزود: در اجرای این طرح نیز ۴۱ باشگاه و قهوه‌خانه متخلف شناسایی و پلمپ شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره اقلام مکشوفه از مجرمان نیز اظهار کرد: ۲۷ قبضه سلاح کمری، ۶۲ قبضه سلاح سرد و ۱۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از مجرمان دستگیرشده کشف شد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه چند درصد از دستگیرشدگان دارای سابقه بودند، گفت: حدود ۲۵۰ نفر از دستگیرشدگان سابقه‌دار بودند. متأسفانه اکثر این افراد در سنین جوانی و بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند و تعداد قابل توجهی نیز زیر ۱۸ سال بودند که با اخذ تعهد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

رحیمی تأکید کرد که اجرای چنین طرح‌هایی ادامه خواهد داشت و پلیس آن را ادامه می‌دهد.

کد خبر 444679

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد

حمیدرضا رحیمی گفت : با توجه به تشدید تنش آبی در دشت های غربی استان البرز ، شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز در این منطقه شتاب یافته است.

وی گفت : اکنون طرح پایش سفره های زیر زمینی و تقویت آنها با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی در نظرآباد و غرب استان البرز با جدیت دنبال می شود.

رحیمی اظهار کرد: در کنار حفاظت از آبهای زیر زمینی ، صیانت از آبهای سطحی نظرآباد نیز با دقت و نگاه ویژه در دست اقدام است.

وی گفت : اوایل سال جاری هفت کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کردان در محدوده شهرستان نظرآباد از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

مدیر امور منابع آب نظرآباد اظهار کرد: طی این مدت ۵۷ هزار متر مربع از زمین های حاشیه رودخانه کردان در شهرستان نظرآباد از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • کشف ۶۶ کیلوگرم تریاک در اندیمشک
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان