Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:31:07 GMT

پروژه سد خاکی آبخوان عقدای اردکان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۶۲۳

پروژه سد خاکی آبخوان عقدای اردکان راه اندازی شد

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: انجام پروژه های بزرگ در مناطق روستایی باعث پایداری جمعیت و ارتقای سطح تولید و امنیت منطقه را فراهم می آورد که از هر لحاظ قابل تقدیر است.

محمدرضا تابش با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه کشور، باید پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در مساحتی به میزان ۱۰ میلیون هکتار اجرایی شود گفت: انجام این طرح‌های می‌تواند باعث جلوگیری از اتلاف بخش زیادی از منابع آب و مدیریت بهتر سیلاب‌ها و روان آب‌ها در کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون یورو برای طرح‌های آبیاری تحت فشار، ریزگردها، آب شرب شهرهای در معرض تنش آبی، عشایر و روستاییان و … پیش بینی شده است گفت: در بودجه سال ۹۸ از منابع صندوق توسعه ملی، مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری درنظر گرفته شده است.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: استان یزد از خشک‌ترین مناطق حوزه داخلی کشور محسوب می‌شود که بیش از ۶.۲ میلیون هکتار از سطح آن را عرضه‌های بیابانی و کویری تشکیل داده است و به عنوان سومین استان دارای کانون‌های بحران فرسایش بادی مطرح است که به همین دلیل انتظار می‌رود از این اعتبارات به نحو مطلوب برای کاهش تبعات اقلیم سخت و خشن کویری بهره گیری شود.

تابش با تشکر از همه دست اندرکاران این پروژه بزرگ که در کمتر از ۹ ماه به بهره برداری رسید؛ آمادگی خود را برای پیگیری و تقویت اعتبارات این بخش اعلام نمود.

پروژه سد خاکی آبخوان عقدا با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال و ظرفیت آبگیری یک میلیون متر مکعب، در مهرماه سال ۹۷ کلنگ زنی شد.

این پروژه نقش مهمی در تغذیه سفره‌های زیرزمینی و مدیریت سیلاب و روان اب های منطقه دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

به گزارش "ورزش سه"، نماینده اردکان همچنان شانس خود برای صعود به لیگ برتر را دنبال می‌کند و امیدوار است در فاصله شش هفته مانده به لیگ آزادگان موفق به کسب جواز صعود شود. با این حال آنها مدعی هستند طی هفته‌های اخیر مشکلات بزرگی را بابت اشتباهات داوری متحمل شده‌اند و امتیازات زیادی را از این بابت از دست دادند.

این باشگاه با انتشار چهار تصویر مشکوک طی هفته‌های اخیر و خصوصا در نیم فصل دوم که تصمیمات داوری علیه این تیم بوده، خواستار توجه و پیگیری بیشتر کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد و شرایط تیم‌ها شده است.

پنالتی از دست رفته در دقایق پایانی دیدار مقابل داماش که داور علیرغم برخورد توپ به دست مدافع حریف اعتقادی به پنالتی نداشت، در کنار برخورد کاملا مشکوک در محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان که با اعتقاد داور مبنی بر پنالتی همراه نبود، دو دیداری بود که به ادعای این باشگاه 4 امتیاز بیشتر برای آنها در جدول منظور کند.

برخورد توپ به دست مدافع داماش که با ادعای چادرملو مبنی بر پنالتی از سوی داور اما رد شده است.

این تیم با انتشار تصاویر مربوط به دیدار مقابل نفت و گاز گچساران نیز بابت نادیده گرفته شدن یک پنالتی تیمش معترض است و البته دیگر ادعاهای آنها مبنی بر نادیده گرفتن پنالتی به سود رقبای‌شان نیز در هفته‌های پایانی نیز از سوی کمیته داوران نیز قابل پیگیری است.

در حال حاضر خیبر خرم آباد در صدر جدول به همراه سه مدعی اصلی دیگر یعنی چادرملو اردکان، فجرسپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان از جمله مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند و باید دید در هفته‌های حساس و سرنوشت ساز باقی مانده کدام تیم‌ها قادر خواهند بود به دو سهمیه دست یابند و کمیته داوران و فدراسیون نیز برای پایان دادن به این اعتراضات و اشتباهات داوری چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد.

در دیدار مقابل نفت و گاز نیز این برخورد دروازه بان با مهاجم این تیم نیز به زعم داور پنالتی نبود و اعتراض نماینده اردکان را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • سیل در مسیر چَک‌چَک اردکان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری