Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهین منافی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری هفدهمین دوره مسابقات عملی کاربردی کاردانش استان در هنرستان علم و صنعت ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۹۳ هنرجو در ۳۰ رشته و در ۶ هنرستان ارومیه در این دوره به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: ۳۵ داور از نقاط مختلف استان در این مسابقات به ارزیابی کارآموزان می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منافی بیان کرد: در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ۵۸۲ نفر حضور داشتند و بعد از معرفی برگزیدگان نهایی از هر رشته چهار نفر به مرحله تئوری کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: پارسال ۶۸۲ نفر در ۳۵ رشته در این مسابقات حضور داشتند که در رشته‌های مختلف اعم از خیاطی، برق صنعتی و ساختمان، نقشه برداری، پتروشیمی، کامپیوتر و سایر رشته‌ها باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۵۹۴ هزار دانش آموز و هنر آموز است؛ بیش از ۲۸۰ هنرستان در استان فعال است که ۲۷ هزار هنرجو در آنها مشغول به تحصیل هستند.

۱۹۰ هنرستان استان در شاخه کار و دانش و ۹۰ هنرستان در شاخه فنی و حرفه‌ای در قالب یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس در بخش دولتی و خصوصی فعال است.
بیش از ۳۶ درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و هنرجویان استان نیز در ۲۸ رشته فنی و حرفه‌ای و ۹۰ رشته کار و دانش تحصیل می‌کنند.

۷۱۲۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهارت اموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در همایش رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی در محل باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کارویژه‌های سازمان مدارس غیردولتی در سال جاری شامل برگزاری آفرینو و اردوهای دانش‌‌آموزی، اصلاح روند فعالیت‌های آموزش زبان در آموزشگاه‌ها و تقویت نظارت بر عملکرد  آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود. 

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کارویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : تقریبا ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و ادامه داد: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است . 

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتما به بحث اردوهای دانش‌‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور  به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی باشد.

به گزارش آنا، همایش آموزشی توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد