Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سیدجواد قدس علوی مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: یکی از حلقه‌های زنجیره تولید میگو، مراکز تکثیر این آبزی است که با احداث مرکز تکثیر محک گمیشان، ۲۰ الی ۳۰ درصد بچه میگو مورد نیاز استان تامین می‌شود.
وی ادامه داد: نخستین محموله بچه میگو تولید شده دراین مرکز رهاسازی و برای پرورش به مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدس علوی با بیان اینکه بچه میگو‌های تولید شده در این مرکز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند افزود: این مرکز با مساحت مفید ۴ هزار مترمربع، ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو را در سال داراست.
وی گفت:پیش بینی می‌شود برای نخستین سال فعالیت، ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در این مرکز تولید شود.
قدس علوی گفت: راه اندازی این مرکز با کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های تامین بچه میگو از جنوب همراه خواهد بود.
معدنی مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور شیلات ایران هم در گمیشان گفت: میگو در ۵ استان کشور پرورش می‌یابد که تولید به ۶۰ هزار تن می‌رسد.
وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار میگو به کشور‌های چین، حاشیه خلیج فارس و ویتنام صادر شده است.
انتهای پیام/م   تولید ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در گلستان پیش بینی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در استان گلستان اظهار کرد: خشک سالی هی سال گذشته باعث شد تا بذر کمتری در استان گلستان تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی برنامه ریزی هایی که داشتیم توانستیم سال گذشته ۴۳ هزار تن بذر در استان تولید و ذخیره سازی کنیم، افزود: سال گذشته گلستان توانست به ۶ استان کشور بذر ارسال کند.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته پیش بینی می‌شد ۴۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود با اقداماتی که از قبل انجام داده بودیم این رقم به ۷۵۰ هزار تن رسید.

بزرعلی در ادامه به بیماری زنگ زرد در مزارع استان اشاره کرد و افزود: با وجود این بیماری در مزارع گندم استان تا کنون برای بیش از ۵۰۷ هزار هکتار سموم قارچ تقاضا شد.

کد خبر 6081948

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد